Vendesløjfe - lidt hjælp

af JDK, 4/5 2012, 21:30 (4346 dage siden)

Hej folkens

Kører Trix C skinne, har købt et vendesløjfe modul... men hvor skal jeg tilslutte det?

Har tegnet en primitiv tegning :-) - da jeg ikke har en plantegning.

[image]

Vendesløjfe - lidt hjælp

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 6/5 2012, 18:55 (4344 dage siden) @ JDK
redigeret af Claus E. Hansen, 6/5 2012, 18:58

Der må simpelthen være nogen DC-folk der kan svare på det spørgsmål. For nogen aktivitet er der trods alt herinde.

Men udmiddelbart vil jeg mene (uden at ville hænges på det, for jeg er nemlig AC-mand, hvor det ikke er nødvendigt med vendesløjfeelektronik), så skal du kigge på området ved sporskiftet øverst til højre på planen og på området ved sporskiftet nederst til højre.

Ved DC er hver skinnestreng jo 0 og + og det må under ingen omstændiger "kollidere". Samme problemstilling melder sig også hvis man har en drejeskive i DC.

En Google-søgning vil også kunne give et mere uddybende svar.

Fx har MJ Sundborg skrevet noget om emnet på hans store hjemmeside.

Mvh
Claus

Vendesløjfe - lidt hjælp

af Himmerlandsbanerne, 6/5 2012, 21:17 (4344 dage siden) @ JDK

Umiddelbart skal dit vendemodel tilkobles det underste af de 3 skrå spor. Altså fra sporskiftet i bunden i venstre side og op til det underste sporskifte i højre side.
mvh Ivan

Vendesløjfe - lidt hjælp

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 8/5 2012, 16:18 (4342 dage siden) @ JDK

Kører Trix C skinne, har købt et vendesløjfe modul... men hvor skal jeg tilslutte det?

[image]
De andre som har svaret, har antydet løsninger. På tegningen har jeg markeret to sæt isolerede skinnestød som isolerer den mellemliggende sporstrækning fra; her skal vendesløjfemodulet tilsluttes. Afstanden mellem de to sæt isolerede skinnestød skal være større end det længste tog.

Vendesløjfe - lidt hjælp

af bl, 9/5 2012, 16:32 (4341 dage siden) @ JDK

Glimrende! Men der er jo også en fin vejledning at hente på deres hjemmeside.

Bjarne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak