Super flot engelsk spor N, epoke III

af Morten Flindt Larsen, København K, 20/1 2022, 01:27 (799 dage siden) @ Claus E. Hansen

https://www.youtube.com/watch?v=t0ed6oSZONs

Mvh
Claus

Tak! Fantastisk, hvad der kan bygges i skala 1:152. Flottere end mange H0-anlæg. :-) :-) :-)

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Super flot engelsk spor N, epoke III

af Ole, Odense, 20/1 2022, 08:38 (799 dage siden) @ Claus E. Hansen

https://www.youtube.com/watch?v=t0ed6oSZONs

Mvh
Claus

Superflot, og meget typisk engelsk opbygning. En rundbane delt med en skillevæg, hvor der er opstilling af tog på bagsiden og hvor der er kælet supermeget for detaljerne på forsiden. Jeg husker at jeg så mange små fine anlæg bygget op på den måde, da jeg cirka i midten af 80'erne var i London og tilfældigvis opdagede at der var en stor MJ udstilling/messe.

Senere i livet arbejdede jeg en del i England, og i lufthavnen købte jeg altid nogle gode MJ blade og magasiner til de kedelige aftener på hotellerne.

Mvh. Ole

Super flot engelsk spor N, epoke III

af bygger01, Herning, 20/1 2022, 20:38 (798 dage siden) @ Claus E. Hansen

Tak for at du gider vise, hvad du finder på nettet !

Jeg blev fascineret af den ro og simpelhed.

Tænk hvis jeg havde ses stort på DSB og den slags og endt med et N anlæg uden skyggebanegårde & helixer på de ca. 40 kvm. vi går og leger med.

Det var en ægte engelsk vare ........

Hvor man savner at rejse i England, om det er Yorkshire eller en longboat på en engelsk kanal.

--
Jørgen Steffensen

Super flot engelsk spor N, epoke III

af Steff, 21/1 2022, 10:14 (798 dage siden) @ Claus E. Hansen

Ja, engelske modeljernbane scenerier – uanset hvilken størrelsesforhold – har noget enkelt og virkeligt over sig. For det ER normalt ”VIRKELIGHEDEN” der er transformeret ned i den ønskede størrelse.
Og så er det SELVBYGGET, ok selvfølgelig med nogle dele til det kørende materiel og sporanlægget fremstillet industrielt.

”Man tager” et udgangspunkt i virkeligheden og eftergør den så. Man skal ikke have det hele komprimeret ned for at få alle mulige og ikke mindst umulige detaljer med. Prøv engang at tage en dansk både almindelig landstation som en købstadsstation og mål hvor lang den er i virkeligheden og hvad det betyder i ”din størrelse”!! Man bliver overrasket. Og det er nok her i Danmark (og Tyskland) vi har den tildens, at vi ønsker alt på den plads vi har tilrådighed.

Bemærk også at viste synlige kurver og sporskifter er ”efter bogen” og ikke efter, hvad nu en fabrikant kan levere af radius ditten eller datten med tilhørende ”plastik huse”. Og så holder man sig strengt til den valgte tidsepoke.

Og så gør selvfølgelig størrelsen (målestok) nok også noget og her ofte mindre skalaer. Søg f.eks. under anlægget ”Copenhagen Fields” (har være vist før på MJ siderne) og se hvilken enkelthed og virkelighed der er over anlægget, SELVOM ”midt i London”.

En af de ting jeg beundrer meget er, at næsten det hele har fået en ”weathering” lige nok som i virkeligheden, der gør, at hvis der er industrifremstillet materiel, falder dette sammen med/ind i det resterende.

Jeg mener at vi kan lære bl.a. ”enkelthed”, ”tro mod forbilledet”, ”størrelse” (længde) og ”tidsepoke”! Og kom så igang med at bygge lidt mere selv. Heldigvis er der ved at komme så mange gode ”laser-cut” bygninger frem, Witzel og Hobbytrade bl.a., til hjælp for noget tidstypisk baggrund.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Mere rigtig flot engelsk skala N, epoke III

af bygger01, Herning, 21/1 2022, 20:09 (797 dage siden) @ Claus E. Hansen

Stop .................

Vi skal også lege og bygge tog !

--
Jørgen Steffensen

Mere rigtig flot engelsk skala N, epoke III

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 21/1 2022, 22:57 (797 dage siden) @ bygger01

:-) :-) :-)

Mere rigtig flot engelsk skala N, epoke III

af Morten Flindt Larsen, København K, 22/1 2022, 01:50 (797 dage siden) @ bygger01

Stop .................

Vi skal også lege og bygge tog !

Jamen, så gør I da det. Der ingen, der hindrer jer.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak