DSB litra FE

af peras, 15/1 2022, 17:48 (826 dage siden)

Jeg har en DSB Triangel 643 i teak.
Vil en FE vogn ikke være den korrekte vogn?
Den er så desværre udsolgt i teak, men findes i vinrød. Hvornår blev de ommalet?
Er der andre vogne, som vil passe til Trianglen?

DSB litra FE

af UTJ, 15/1 2022, 18:19 (826 dage siden) @ peras

Jeg har en DSB Triangel 643 i teak.
Vil en FE vogn ikke være den korrekte vogn?
Den er så desværre udsolgt i teak, men findes i vinrød. Hvornår blev de ommalet?
Er der andre vogne, som vil passe til Trianglen?

En lakeret MF 643 med en malet FE er ikke usandsynligt efter ca 1951. FE-vognene blev malet som andre to- og treakslede teskbeklædte vogne fra 1951 og frem, men det gjaldt ikke teakklædte motorvogne. Du kan i princippet både hænge en FC og en FE efter din 643.

--
ئۇلغىك

DSB litra FE

af Ole Juhl, Skovby, 200m fra hvor AHTJ sporet lå., 17/1 2022, 09:44 (824 dage siden) @ UTJ

Og ændrer du den til en privatbane model, så kan du sætte hvad som helst efter den :-D

På privatbanerne kørte triangler ofte med en enkelt passagervogn eller godsvogn, disse delte ved knudepunkter stationer med DSB, så de er nok også set der med en lille privatbane Q-vogn ala dem der findes på modelmarkedet i dag.
Hvordan det ser ud med rystevogne fra Scandia er en anden sag, der har jeg ikke fundet noget der passer, men håber på det en dag.

Eksempeler fra FFJ https://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=133&lokid=281

--
Vild med tog, store som små - og dykning.
Drøm: Dykke på vraget af SS Thistlegorm, der sejlede med materiel til de Ægyptiske jernbaner.
PS! Jernbanefærgen Ærøsund har det efter omstændighederne godt.

DSB litra FE

af Ole Juhl, Skovby, 200m fra hvor AHTJ sporet lå., 17/1 2022, 13:25 (824 dage siden) @ Skott

Fedt, mange tak for tippet.

--
Vild med tog, store som små - og dykning.
Drøm: Dykke på vraget af SS Thistlegorm, der sejlede med materiel til de Ægyptiske jernbaner.
PS! Jernbanefærgen Ærøsund har det efter omstændighederne godt.

DSB litra FE

af Skott, 17/1 2022, 13:59 (824 dage siden) @ Ole Juhl

:-)

--
Med venlig hilsen

Skott

DSB litra FE

af peras, 25/1 2022, 15:43 (816 dage siden) @ UTJ

Tak for hjælpen.
Jeg kunne ikke finde en FE i teak, men har nu fundet en FC i teak.
Det skal nok blive et fint træk.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak