Signalposten 1977

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 12/4 2012, 09:38 (4390 dage siden)

Nu er pdf-udgaverne af Signalposten 1977 lagt online. Af modelbanestof i 13. årgang kan nævnes:

Signalposten 1977/1
Byggetegninger - KS M 1, KS E 1, SB E 63
Modelbane - Vi må have en epoke IV
Vi bygger - OKMJ M 2 i spor 0

Signalposten 1977/2
Vi bygger - Et "live-steam" lokomotiv i spor 0
Vi bygger - Sporskifter
Månedens sporplan - 3 x 4 meter

Signalposten 1977/3
Byggetegninger - Alle AHTJ stationer
Modelbane - Trækkraft og andre kræfter
Vi bygger - En computersimuleret jernbane

Signalposten 1977/4
Vi bygger - Landskabsbygning på en anden måde
Byggetegninger - RGGJ M 1, RGGJ B 1, OHJ M 1-2, HOJ M 1
Vi bygger - Skinnerensevogn a la ukrudtssprøjtevogn

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Signalposten 1977

af UTJ, 14/4 2012, 20:28 (4387 dage siden) @ Tommy Nilsson

Selv med de fleste numre af Signalposten "hjemme" er det en fornøjelse også at have dem liggende elektronisk. Så kan man systematisk bladre i de elektroniske og spare lidt på papirkopierne, som trods mange år på bagen er en fantastisk reference til særligt privatbaner.

Signalposten 1977

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 15/4 2012, 04:01 (4387 dage siden) @ UTJ

Selv med de fleste numre af Signalposten "hjemme" er det en fornøjelse også at have dem liggende elektronisk. Så kan man systematisk bladre i de elektroniske og spare lidt på papirkopierne, som trods mange år på bagen er en fantastisk reference til særligt privatbaner.

Det bliver bedre endnu, når jeg får lavet index og søgefunktion.

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Avatar

Signalposten 1977

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 15/4 2012, 16:55 (4387 dage siden) @ Tommy Nilsson

Selv med de fleste numre af Signalposten "hjemme" er det en fornøjelse også at have dem liggende elektronisk. Så kan man systematisk bladre i de elektroniske og spare lidt på papirkopierne, som trods mange år på bagen er en fantastisk reference til særligt privatbaner.


Det bliver bedre endnu, når jeg får lavet index og søgefunktion.

Hej Tommy

Det lyder godt.
Jeg tænkte på, om ikke det kan lade sig gøre at scanne som .pdf-fil ved hjælp af OCR, så der kan søges i teksten i det enkelte nummer af Signalposten ?.
Det må vel også gøre indekseringsarbejdet lettere, når du skal lave index og søgefunktion ?.
Endnu engang tak for dit store arbejde.
(Jeg glæder mig til årgang 1983 og EVP's beskrivelse af sine flotte MO-byggeprojekter fra dengang).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Signalposten 1977

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 16/4 2012, 08:25 (4386 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Jeg tænkte på, om ikke det kan lade sig gøre at scanne som .pdf-fil ved hjælp af OCR, så der kan søges i teksten i det enkelte nummer af Signalposten ?.

Jo, det er du velkommen til. ;-)

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Signalposten 1977

af UTJ, 17/4 2012, 04:07 (4385 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Selv med de fleste numre af Signalposten "hjemme" er det en fornøjelse også at have dem liggende elektronisk. Så kan man systematisk bladre i de elektroniske og spare lidt på papirkopierne, som trods mange år på bagen er en fantastisk reference til særligt privatbaner.


Det bliver bedre endnu, når jeg får lavet index og søgefunktion.


Hej Tommy

Det lyder godt.
Jeg tænkte på, om ikke det kan lade sig gøre at scanne som .pdf-fil ved hjælp af OCR, så der kan søges i teksten i det enkelte nummer af Signalposten ?.
Det må vel også gøre indekseringsarbejdet lettere, når du skal lave index og søgefunktion ?.
Endnu engang tak for dit store arbejde.
(Jeg glæder mig til årgang 1983 og EVP's beskrivelse af sine flotte MO-byggeprojekter fra dengang).

Det har nu også sin fordel at scanningerne har autencitet - der kan gå ting tabt i en OCR-scanning og det grafiske betyder også en hel del for oplevelsen.

Selve ideen med en søgefunktion er selvfølgelig fin, men er det ikke netop når man leder at andre og spændende ting (som man ikke lige tænkte på) dukker op?

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak