Kan ECOSDetector (m. Railcom) styre et signal?

af Torben Andersen, 1/10 2021, 11:10 (930 dage siden)

Jeg har en EcosDetector til at melde sporbesættelse på min bane. En sektion indeholder en jernbaneoverskæring og jeg vil gerne have signalet til at blinke, når Ecos'en registrerer et tog på sporet. Er det muligt og i givet fald, hvordan?
PS: Mine signaler er koblet til en Switchpilot.

Torben

Kan ECOSDetector (m. Railcom) styre et signal?

af ptmadsen, Haderslev, 2/10 2021, 19:46 (928 dage siden) @ Torben Andersen

Hej Torben!
Venligst forklar hvad du ellers har af udstyr, ud over det allerede nævnte. Og endelig, er du til 2 eller 3 skinne = Maerklin.
Venlig hilsen
Peter Madsen

Kan ECOSDetector (m. Railcom) styre et signal?

af Torben Andersen, 2/10 2021, 22:19 (928 dage siden) @ ptmadsen

Jeg kører 2-skinne med en ESU Command Station, 2 ESU ECos Detector m. railcom, et antal ESU Switch pilots, samt Dekas overkørsels signaler.
Det jeg gerne vil have er, at når toget kører ind på et afgrænset sporafsnit, der f.eks. er koblet til Port 1 på ECos Detectoren, og derved bliver detekteret af Detectoren, så bliver der jo sendt et signal til Command Station, der gør, at sporet på sporplanen på bliver farvet rødt. Spørgsmålet er, om man om jeg så må sige kan sende det signal videre til en SwitchPilot og få den til at få overkørselssignalet til at starte (og slutte, når toget forlader spoafsnittet).
Man kan sætte nogle betingelser op, når man laver sporveje på Command Station'en, men der er ikke meget hjælp at hente i dokumentationen. Og egentlig burde det heller ikke handle om sporveje, men "er sporet besat Ja/nej ...så"

mvh

--
Torben

Kan ECOSDetector (m. Railcom) styre et signal?

af Torben Andersen, 6/10 2021, 10:15 (925 dage siden) @ Torben Andersen

Efter lidt granskning ser det ud til, at man skal enten investere i et computerstyret system eller i en ECOSDetector Extension, der egentlig er beregnet til at styre lysene i en betjeningspult. Men er der nogen, der har fundet ud af, hvordan man kan trække informationen ud af en ECOS Detector og bruge den til styring, hører jeg gerne fra jer.
mvh

--
Torben

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak