Ølvogn fra Dekas

af BenjaminA, 12/9 2021, 22:33 (948 dage siden)

Kære alle

Under coronanedlukningen påbegyndte jeg en ny modeltogsblog, som jeg kaldte "Danmark i 1940'erne". Siden da har jeg fundet ud af, at det er lidt snævert i forhold til mine modelinteresser, som nærmere går fra omkring 2. verdenskrig og bagud i tid - jo ældre jo bedre :-)

[image]

Det nyeste indlæg handler om Dekas' nye model af en af de gamle Carlsbergvogne, som efter min mening er blevet meget vellykket.

Men det kunne nu være fint at have den i endnu ældre udgave (vognen er fra 1890). Er der nogen, der kender til billeder af den i ældre bemalinger udover det, jeg har sat ind til sidst i anmeldelsen her:
https://gamlejernbaner.dk/2021/09/12/carlsbergvogn-fra-dekas/

Især er jeg nysgerrig i forhold til hvordan iskasserne så ud. Kunne man overhovedet se dem udefra?

Mange hilsner
- Benjamin


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak