DSB Sgns fra ACME

af Svend B J, 10/9 2021, 20:24 (949 dage siden)

DSB Sgns er på vej fra ACME - formentlig allerede i denne måned:

[image]

[image]

--
Svend
[image]

DSB Sgns fra ACME

af Lasse S, 11/9 2021, 17:33 (948 dage siden) @ Svend B J

Det bliver spændende og jeg tror de bliver voldsomt hurtigt udsolgt.

Personligt er jeg spændt på, om det er plast eller metal vogne. Jeg tror faktisk det er plast, da de tidligere Sggnss vogne fra A.C.M.E. var udført i plast (men med en gennemløbende metal stiver under midten af vognen). Vognene var dog fine og kører også fint.

Jeg krydser dog alligevel fingre for en metal vogn :-)

DSB Sgns fra ACME

af Flemming Søeborg, 23/9 2021, 12:57 (936 dage siden) @ Lasse S

Jeg har netop i dag modtaget de to to-vognssæt fra A.C.M.E. - det ene med Maersk-containere, det andet med D.F.D.S.-containere (art. nr. 45101 og 45128). Og vognene er stadig plaststøbninger med metalindlæg. D.F.D.S.-sættet er muligvis først en 2022-nyhed. De vil blive nærmere omtalt i december-nummeret af Spor og baner, da bladet netop i dag bliver færdiglayoutet.

Som det fremgår af billederne nedenfor, har hver vogn en afvigende last i forhold til de andre, og den ene Maersk-container er endda af den lidt højere udgave. Vognene er som sædvanligt meget veldetaljerede med masser af ekstra løsdele til montering.

Vær opmærksom på, at akslerne åbenbart glider ud af bogierne under transporten og dermed blokerer kørslen. Her burde A.C.M.E. nok ændre bogiekonstruktionen, for alle fire vogne kunne ikke rulle - først efter nøjagtig placering af akslerne var køreegenskaberne i orden. Kig også efter transportskader - på en af vognene var en puffer knækket af, trods solid emballage.

Vognene har naturligvis individuelle numre 064-6 og 069-5 for Maersk, 113-1 og 126-3 for D.F.D.S. De er markeret som hhv. epoke Va- og Vb-køretøjer.

[image]

[image]

[image]

[image]

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

DSB Sgns fra ACME

af Flemming Søeborg, 24/9 2021, 15:40 (935 dage siden) @ Flemming Søeborg

D.F.D.S.-sættet kommer til oktober, og ønsker man dette sæt, gælder det om at bestille det snarest: Der kommer kun 200 sæt hertil, og det er en eksklusiv produktion for Danmark. Spørg efter det hos din forhandler.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak