Arve märklin HO

af Snookie, 8/7 2021, 09:08 (994 dage siden)

Hej

Jeg har arvet model tog märklin HO dog er det pakket ned og står i kasser mm.
Det jeg ved at der er købt for ca. 50.000 eller mere.
Da min far har fortalt mig det.

Jeg står så nu og vil sælge det da jeg ikke får plads til at kunne få den op
har desværre ikke billeder af da den var samlede hos ham.

Jeg ved der er masser af toge, togvogne, kraner og alt mulig andet, har ikke pakket det ud og tjekke
hvad der er.

Der er masser af bjerge, bygninger, biler, mennesker, lys signaler,, græs træer, lys, lamper og masser er små nips mm.
flere strømforsyninger til.
skruer og masse andre løse dele.
Hvor mange togvogne, toge mm ved jeg ikke antal på.

Jeg ved at da den var samlede var fyldt den et værelse der var ca. 4/4,5 x 2,5/3 meter og hele pladen var fyldt ud med modelbane

Jeg har desværre bare ikke tiden til at pakke ud og tage billeder af alt det der er.

Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at det blev solgt samlede,
skal være velkommen til at komme og kigge og give mig en pris.

Arve märklin HO

af Steff, 8/7 2021, 09:40 (994 dage siden) @ Snookie

Kære S.

Som jeg forstår det har du ikke nogen som helst forstand eller viden om din "Märklin arv".

For at sikre DIG SELV mod at nogen tager en vis del på dig, HVIS der altså er sjældne ting blandt de forskellige Märklin dele, bliver du nødt til at stole lidt mere på de professionelle forhandlere, der OGSÅ køber/sælger brugt modeltog.

Jeg kan løsligt nævne TOGCENTER, KYSTBANEN i Københavnsområdet, FREDERIKSBERG AUKTIONSHUS (sikkert andet navn nu) og FELDERBAHNEN i Kolding.

Sluttelig bliver man ofte skuffet over den reelle værdi af ens arv - her modeltog - NORMALT ikke meget, MED MINDRE der befinder sig en SJÆLDEN ældre samlermodel iblandt. Men det skal jo ført fastslås! Husk på, at i 1950´erne og 60´erne "havde alle raske drenge elektrisk tog". Altså store mængder.

God fornøjelse og pas nu på!!

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Arve märklin HO

af Snookie, 8/7 2021, 09:48 (994 dage siden) @ Steff
redigeret af Snookie, 8/7 2021, 10:08

Hej Steff

Nej jeg har ikke forstand eller en ide om hvad det er værd

Derfor får jeg en ud som kan vurdere det for mig jeg kender ham og han vil ikke købe det
da han samler på andet model.
men vi komme med en ca. pris jeg kan forvente det står til.

Jeg kunne også prøve at se om jeg lige kunne tage billeder af nogle af de toge, vogne mm som der ligger øverst så jeg måske kunne få det vurdere af professionel.


[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Det var hvad jeg lige kunne se hvad der var af toge mm.
der er meget i kasser og har ikke tømt dem for at se hvad der ellers ligger

Arve märklin HO

af Bent Larsen, 8/7 2021, 10:33 (994 dage siden) @ Snookie

Hej
Du kan selv prøve med en stikprøve kontrol af hvad det er værd, ved at skrive i sørge feltet f.eks for det rød sorte lok “ Märklin 3067 “ så kommer der nok nogle resultater op. Det er nr. På æsken du skal skrive.
Vh
Bent Larsen

Arve märklin HO

af Snookie, 8/7 2021, 14:09 (994 dage siden) @ Snookie

Jeg kunne ikke rette i selve mit indlæg

men jeg har fået af vide fra en som har kigget på det.
At der er ikke for 50.000 i ny pris som jeg ellers havde fået fortalt fra min far.
Jeg har dog ikke fået en pris af ham hvad der så var for i ny pris.
men han kunne bare fortælle mig at der ikke er værdi af ny pris for de 50.000

Arve märklin HO

af Bent Larsen, 8/7 2021, 15:59 (994 dage siden) @ Snookie

Hej
Hvad det er værd ved jeg heller ikke, men det uoverskuelige rod som der er i de kasser får du ikke meget for. Del det op i lokomotiver, togsæt, vogne skinner og tilbehør så det er mere overskueligt.
Vh
Bent Larsen

Arve märklin HO

af Snookie, 8/7 2021, 16:17 (994 dage siden) @ Bent Larsen

Hej Bent

Det kan der være noget om, men har ikke tid til at skulle sortere det.
Og som sagt har jeg blot arvet det.

Så må vi se hvad der kommer af bud og hvilken priseleje det ligger i.
Står ikke og skal petut at sælge det.
Var nysgerrig over for hvad det var i værdi

Arve märklin HO

af Jan S, 8/7 2021, 23:03 (994 dage siden) @ Snookie

Ud fra billederne at dømme kommer værdien ikke i nærheden af 50.000 kr. Det er desværre stadigvæk lidt af en vandrehistorie at gammelt Märklin holder prisen godt. Det er kun tilfældet hvis det ligger i originalkartoner og er i ubrugt eller næsten ubrugt tilstand, ellers har samlerne ingen interesse. Kun meget få Märklin artikler giver en god pris i slidt tilstand. Det er også mit indtryk at på selv tidligere samleobjekter fra Märklin er prisen de senere år faldet

Arve märklin HO

af Snookie, 8/7 2021, 23:51 (994 dage siden) @ Jan S

jeg har fået af vide af en, det beløb min far har oplyst mig at der skulle være for 50.000 ikke passet.
Og som jeg også skrev det var noget jeg havde fået fortalt og har ingen ide hvad det koster da jeg ikke har kendskab til det.

MEn en god herre kigget på det og sagde der ikke var for den værdig dog sagde han ikke noget beløb.
Og det har jeg også skrevet tidligere, men kan ikke redigere mit indlæg så havde jeg rettet det til.

Men er der nogen der har et bud hvad det kan sælges for. og er der nogen som vil købe det ?

Arve märklin HO

af Danny, 9/7 2021, 09:56 (993 dage siden) @ Snookie

Jeg er bange for du vil blive slemt skuffet over prisen, men som jeg ser der så er der på biledere ikke noget specielt i blandt samlingen, derfor vil en pris nok heller ikke være så høj. Men uden at kunne se alt tror jeg at det nok er mere realistisk med en pris omkring 5000 end de 50000, desværre.

Arve märklin HO

af Snookie, 9/7 2021, 16:03 (993 dage siden) @ Danny

Hej Danny
Jeg var godt klare over at det ikke kunne indbringe 50.000
jeg har kun fået fortalt at der er købt for de 50.000
men jeg kan godt høre det passer slet ikke, så jeg tror min gamle far er rundforvirret
og slynger bare et tal ud for det skal lyde godt.

Og jeg har ikke kendskab til det så jeg har ingen ide hvad der er for i pris.
Jeg ved bare at det kan være dyrt og noget har en værdi om det jeg har er noget værd eller har en værdi ved jeg ikke

Arve märklin HO

af Danny, 10/7 2021, 09:43 (992 dage siden) @ Snookie

Nu er det ikke så meget din fars bud på en pris jeg ville anfægte, den kunne sikkert godt være der omkring. Du selv har fortalt har der været en modelbane af en vis størrelse, den har sikre også kostet en del at for bygget op, måske noget af de 50000 ligger i banen og dennes konstruktion. Det som jeg og et par andre ville sige er at, ses der på togdelen(vogne medregnet) så er der ikke en større værdi i disse, og resten at tingene har nok mere affektionsværdi end økonomisk.

vh
Danny

Arve märklin HO

af Bent P, 10/7 2021, 00:09 (993 dage siden) @ Snookie

Der er en masse gammelt og delvist ubrugelit. MY’erne er måske 300 kroner værd, ver for sig. IC Südwind (TEE togsættet fra Roco) er analogt, som resten af samlingen. Det der er mest værd er nok kranen. Alt i alt ligner det en kasse af den slags der ind i mellem bliver afleveret hos Modelbane Europa i Hadsten og byttet til en håndfuld fribilletter.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak