Heris-nyt

af Flemming Søeborg, 21/6 2021, 16:45 (1012 dage siden)

Heris annoncerede tidligere på året, at der ville komme nye, svenske modeller - passagervognene C06/B6. To af disse vogne blev overtaget af OHJ og fik her betegnelsen B 234 og B 235.

Jeg sendte disse oplysninger til hr. Richthammer for fire måneder siden og har nu fået svaret, at Heris gerne vil lave dem (hvis/ifald/dersom/såfremt...). Det betyder, at de måske kommer, måske ikke. Og selvom Heris skulle beslutte sig for at lave OHJ-udgaverne, kommer de nok ikke de første par år - sådanne projekter er i reglen længe undervejs. Dette blot til orientering.

I øvrigt laver Heris et H0-figursæt af de tre koryfæer Kim Il-Sung, Kim Jong-Il og Kim-Jong-Un, hvis nogle skulle mangle dem på deres anlæg. De nordkoreanske vogne er udsolgt.

Med venlig hilsen,
Flemming Søeborg

Heris-nyt

af Thomas, 21/6 2021, 17:06 (1012 dage siden) @ Flemming Søeborg

Vil det sige at Heris eksisterer som firma endnu? Er der nogen der kan levere noget af programmet?
Vi snakker om et firma der stadig har de danske B-vogne på deres program.
Thomas

Heris-nyt

af Morten Flindt Larsen, København K, 21/6 2021, 18:43 (1012 dage siden) @ Flemming Søeborg
redigeret af Morten Flindt Larsen, 21/6 2021, 19:39

Heris annoncerede tidligere på året, at der ville komme nye, svenske modeller - passagervognene C06/B6. To af disse vogne blev overtaget af OHJ og fik her betegnelsen B 234 og B 235.

Jeg sendte disse oplysninger til hr. Richthammer for fire måneder siden og har nu fået svaret, at Heris gerne vil lave dem (hvis/ifald/dersom/såfremt...). Det betyder, at de måske kommer, måske ikke. Og selvom Heris skulle beslutte sig for at lave OHJ-udgaverne, kommer de nok ikke de første par år - sådanne projekter er i reglen længe undervejs. Dette blot til orientering.

I øvrigt laver Heris et H0-figursæt af de tre koryfæer Kim Il-Sung, Kim Jong-Il og Kim-Jong-Un, hvis nogle skulle mangle dem på deres anlæg. De nordkoreanske vogne er udsolgt.

Med venlig hilsen,
Flemming Søeborg

Hejsa,

SJ-vognene blev købt af i 1971 og derpå ombygget af OHJ i 1972 hhv. 1974 med bl.a. nye vinduer, gavle, sæder og oliefyr. B 235 kendes der fotodokumentation for i OHJ-livré og originaludførelse, men hvor meget B 234 nåede at køre hos OHJ i originaludførelsen, ved jeg ikke.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Heris-nyt

af Jan S, 21/6 2021, 21:44 (1012 dage siden) @ Flemming Søeborg

Jeg ville nu hellere se at Heris endelig fik taget sig sammen til at fremstille den SJ AB8k til den internationale trafik, som Heris har annonceret siden 2011. I 2019 spurgte jeg Heris på deres messestand i Dortmund hvornår den kom (de havde en håndbygget model stående på standen), og her oplyste repræsentanten at de håbede at den kom i handelen ved udgangen af 2019.

Jeg tror der er ret mange der vil bestille denne vogn, men Heris har efterhånden en mere og mere håbløs produktpalette, hvis ikke bare de sælger fra lager af gamle produkter.

Mvh. Jan

Heris-nyt

af Svend B J, 21/6 2021, 22:08 (1012 dage siden) @ Flemming Søeborg

Man skal vist være den helt store optimist, hvis man planlægger sin modelbane ud fra de informationer (den varme luft) der strømmer ud fra Heris.
Bevares, der kommer noget en gang imellem, men .....
De, har har et udtalt behov for at få en tidlig udgave af OHJ-vognen, kan stadig søge hjælp hos PaaSporet. Bjørn har vognen til salg som samlesæt.... men umalet.

http://shop.paa-sporet.com/passager-og-postvogne-200/paa-sporet-500200-sj-personvogn-co...

--
Svend
[image]

På Sporet

af Bent Larsen, 21/6 2021, 23:33 (1012 dage siden) @ Svend B J

Hej
De 2 vogne har flere gange været oppe og vende i dette forum, lige en opdatering, i Lokomotivet Marts 2010 er der et indlæg om ombygning til gummivogn, og så er der lige det med bogierne, 234 havde “ fletter ventiler” jeg har den det et godt byggesæt.
Vh
Ben Larsen



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak