Märklin og DD vogne

af Bent Larsen, 11/5 2021, 10:43 (1043 dage siden)

hej
Märklin og DD vogne, denne gang har de godtnok trådt mig lidt over terne, katelog nr. 43599 de vogne med dørene oven på bogien og gammel styrevogn, men de skal nok blive solgt.
Vh
Bent Larsen

Märklin og DD vogne

af carolus rex, 11/5 2021, 14:02 (1043 dage siden) @ Bent Larsen

Ork ja der står jo DSB på.

Märklin og DD vogne

af nktog, 11/5 2021, 15:00 (1043 dage siden) @ carolus rex

Ork ja der står jo DSB på.

Ja, det er da vist også det bedste man kan sige om dem - det vækker mindelser om MH 201!

mvh
Niels

Märklin og DD vogne

af Morten Flindt Larsen, København K, 11/5 2021, 17:31 (1043 dage siden) @ nktog

Ork ja der står jo DSB på.


Ja, det er da vist også det bedste man kan sige om dem - det vækker mindelser om MH 201!

mvh
Niels

Jojo, men der står jo Märklin på.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Märklin og DD vogne

af Bent Larsen, 11/5 2021, 22:33 (1042 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Med de priser der er på HT DD stammer, og de mange EB der er på vej til danske anlæg, så er der lidt erstatnings materiel her i mangel af HT/McK stammer.
Vh
Bent Larsen

Märklin og DD vogne

af Morten Flindt Larsen, København K, 12/5 2021, 09:20 (1042 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Med de priser der er på HT DD stammer, og de mange EB der er på vej til danske anlæg, så er der lidt erstatnings materiel her i mangel af HT/McK stammer.
Vh
Bent Larsen

Det vil vel være "naturligt", om PerfectTrains kommer med en god DD-stamme, ret kort tid efter, at deres Vectron er søsat.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Märklin og DD vogne

af carolus rex, 12/5 2021, 20:27 (1042 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

På et af de forums der er på facebook var der en af brugerene der havde sat foto på der viste hvilke forbedringer der var sket efter han han havde sendt sin DD stamme til perfecttrains, og jeg må sige det var super godt bla. havde de ændret lyset både på front og indevendigt, så det faktisk så ud som i virkligheden , så det kan man jo gøre hvis man vil, og vil betale for det, så man skaffer...... bare.... en DD stamme og sender det afsted.

Märklin og DD vogne

af mikkelwf, 13/5 2021, 11:15 (1041 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej
Med de priser der er på HT DD stammer, og de mange EB der er på vej til danske anlæg, så er der lidt erstatnings materiel her i mangel af HT/McK stammer.
Vh
Bent Larsen


Det vil vel være "naturligt", om PerfectTrains kommer med en god DD-stamme, ret kort tid efter, at deres Vectron er søsat.

Måske, men nu er deres Vectron jo bygget på LS Models, så deres udviklingsomkostninger til at lancere en dansk udgave er relativt beskedne (kontra en nyudvikling).

Hvis de skal lave nye dobbeltdækker-stammer, skal de enten alliere sig med McK (der ejer de gamle forme fra Hobbytrade og, vist nok, efter hvad de selv skrev på deres hjemmeside, og hvad der ellers høres på vandrørene, skulle kræve en betydelig investering, for at kunne udgive en ny, tidssvarende model). Ellers skal de selv udvikle fra bunden, og det kommer nok ikke til at ske, især hvis de kun vil producere til det danske marked. Det er simpelthen for dyrt.

Sjovt nok har Roco jo de seneste par år annonceret en del forskellige tyske udgaver af dobbeltdækkere (i samarbejde med Hobbytrade - hvordan det så hænger sammen), men såvidt vides er ingen af dem kommet i produktion endnu.

Men der kommer nok en ny/opdateret model på et tidspunkt. Når de gamle Hobbytrade kan stige fra 1500-2000kr brugt til de sindssyge 4-6000kr de sælges for i øjeblikket, så er der jo helt klart et marked..

Märklin og DD vogne

af Bent Larsen, 13/5 2021, 11:46 (1041 dage siden) @ mikkelwf

Hej
Ok, nåede ROCOs sæt med en Vectron og 2-3 DD vogne ikke længere ind til kataloget ?
Vh
Bent Larsen

Märklin og DD vogne

af Bent Larsen, 13/5 2021, 16:23 (1041 dage siden) @ mikkelwf

Hej
Med lidt søgen på nettet, så er det kat. nr. 74145 1 vogn 74137 3 vogne og 74173 styrevogn, og lidt maling, så er der en dansk DD stamme, hvis vognene kan købes nye eller brugt.
Vh
Bent Larsen

Hobbytrade DD vogne fra Roco

af Lasse S, 18/5 2021, 16:22 (1036 dage siden) @ mikkelwf

Sjovt nok har Roco jo de seneste par år annonceret en del forskellige tyske udgaver af dobbeltdækkere (i samarbejde med Hobbytrade - hvordan det så hænger sammen), men såvidt vides er ingen af dem kommet i produktion endnu.

Jo da, de første par DD vogne er skam udkommet fra Roco sidste år. Men i et ekstremt begrænset oplag. Jeg nåede at få fingre i et par af dem. Det er 100% Hobbytrade vogne og der står endda "Hobbytrade" i bunden af dem.

Der skulle komme yderligere et par DB DD sæt inden sommer, men jeg kan se, at de allerede er udsolgt inden de har ramt butikkerne. (Godt jeg har forudbestilt 1 DB Regio sæt :-P )

Hobbytrade DD vogne fra Roco

af Morten Flindt Larsen, København K, 18/5 2021, 20:09 (1036 dage siden) @ Lasse S

Sjovt nok har Roco jo de seneste par år annonceret en del forskellige tyske udgaver af dobbeltdækkere (i samarbejde med Hobbytrade - hvordan det så hænger sammen), men såvidt vides er ingen af dem kommet i produktion endnu.

Jo da, de første par DD vogne er skam udkommet fra Roco sidste år. Men i et ekstremt begrænset oplag. Jeg nåede at få fingre i et par af dem. Det er 100% Hobbytrade vogne og der står endda "Hobbytrade" i bunden af dem.

Hvordan ser de ud i finérbeklædning? :-P :-D

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Hobbytrade DD vogne fra Roco

af Lasse S, 19/5 2021, 12:04 (1035 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hvordan ser de ud i finérbeklædning? :-P :-D

:-) :-) :-)

Hobbytrade DD vogne fra Roco

af mikkelwf, 19/5 2021, 17:26 (1035 dage siden) @ Lasse S

Sjovt nok har Roco jo de seneste par år annonceret en del forskellige tyske udgaver af dobbeltdækkere (i samarbejde med Hobbytrade - hvordan det så hænger sammen), men såvidt vides er ingen af dem kommet i produktion endnu.

Jo da, de første par DD vogne er skam udkommet fra Roco sidste år. Men i et ekstremt begrænset oplag. Jeg nåede at få fingre i et par af dem. Det er 100% Hobbytrade vogne og der står endda "Hobbytrade" i bunden af dem.

Der skulle komme yderligere et par DB DD sæt inden sommer, men jeg kan se, at de allerede er udsolgt inden de har ramt butikkerne. (Godt jeg har forudbestilt 1 DB Regio sæt :-P )

Fedt - jeg må kigge lidt rundt efter dem (jeg mangler et sæt til min Taurus :-D)

Har de egentlig indbygget lys (interiør), og hvis ja, er det stadig det der forfærdelige blå lys?

Hobbytrade DD vogne fra Roco

af Lasse S, 20/5 2021, 12:09 (1034 dage siden) @ mikkelwf

Har de egentlig indbygget lys (interiør), og hvis ja, er det stadig det der forfærdelige blå lys?

Yes og yes :)

Men jeg synes faktisk ikke belysningen i HT´s DD vogne er så "skæv" som så mange gør det til.

Hobbytrade DD vogne fra Roco

af Morten Flindt Larsen, København K, 20/5 2021, 12:39 (1034 dage siden) @ Lasse S

Har de egentlig indbygget lys (interiør), og hvis ja, er det stadig det der forfærdelige blå lys?


Yes og yes :)

Men jeg synes faktisk ikke belysningen i HT´s DD vogne er så "skæv" som så mange gør det til.

Nej, og man kan sikkert få fx Skilteskoven til at producere nogle transfers til vognsiderne med teksten: DSB Solarievogn.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Märklin og DD vogne

af Bent Larsen, 19/5 2021, 09:15 (1035 dage siden) @ mikkelwf

Hej
På Sporskiftet er der nu en tråd om formene til DD vognene, er det McK eller HMB HobbyTrade/ HMB-modeller.dk ? Sidstnævnte er firmaet Roco samarbejder med ifolge deres katalog.
Vh
Bent Larsen

Märklin og DD vogne

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 13/5 2021, 12:11 (1041 dage siden) @ Bent Larsen
redigeret af Claus E. Hansen, 13/5 2021, 12:34

Märklins vogne skal nok blive solgt, ingen tvivl om det. Ligesom B-vognene og CL-vognene. Kvaliteten er i orden.

Det er en livsstil at dyrke Märklin, der i øvrigt er den største modeltogsproducent. Og det fungerer bare.

Nogen gange skulle man tro der var købertvang ;-)

Priserne på et sæt brugte Hobbytrade dobbeltdækkere ligger i øvrigt på 5000-6000 kr. har jeg set, og så er er vi oppe i priser for et vognsæt, der gør det alt for dyrt at dyrke sin hobby....

Mvh
Claus

Märklin og DD vogne

af Bent Larsen, 13/5 2021, 20:21 (1041 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej
Der også Ca vognen, den er vi vel mange der har, min har vist aldrig været ude af æsken, sådan en Ca vogn så jeg for år tilbage på en messe til 1000 kr, det er næsten HT DD vogns priser.
Vh
Bent Larsen

Märklin og DD vogne

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 14/5 2021, 12:31 (1040 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Der også Ca vognen, den er vi vel mange der har, min har vist aldrig været ude af æsken, sådan en Ca vogn så jeg for år tilbage på en messe til 1000 kr, det er næsten HT DD vogns priser.
Vh
Bent Larsen

Helt enig. Også Märklin kan naturligvis holde gode brugtpriser.

Og når der er brugt modeltog til salg, så er Märklin faktisk næsten altid det der holder priserne bedst.

Selv kunne jeg ikke finde på at købe Ca-vognen, CL-vognene eller B-vognene fra Märklin, da jeg foretrækker Hobbytrades og Heljans modeller af samme. Men det er naturligvis en smagssag ;-) Til gengæld kommer der så nok lidt små udfordringer, hvorimod Märklins bare fungerer.

Mvh
Claus

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak