"Det med småt" på Litra A & B i den røde periode

af TransEuropa, 18/4 2021, 13:09 (1075 dage siden)

Kære alle,

Selvom jeg forsøger at hænge i, og søger i øst og vest, må jeg nogle gange give fortabt. Og så vender jeg mig mod dette videnscenter.

Jeg jagter de påskrifter der findes på de almindelige A&B vogne i den røde periode. Litra-nummer i midten, og de informationer der står med halvstore typer er på plads.

Men jeg håber I kan hjælpe mig med nogle af alle de bittesmå påskrifter med småt, der angiver hvor man sætter strøm i, hvor vognen hører hjemme, etc etc. Meget af det der står nede i den sorte undervogn.

Findes der en god ressource hvor man kan se disse påskrifter tydeligt? Et billedarkiv jeg ikke kender? Eller en håndbog måske?

Meget nysgerrig for alle former for hjælp
Dennis

"Det med småt" på Litra A & B i den røde periode

af Steff, 18/4 2021, 18:04 (1075 dage siden) @ TransEuropa
redigeret af Steff, 18/4 2021, 18:11

Jeg jagter de påskrifter der findes på de almindelige A&B vogne i den røde periode. Litra-nummer i midten, og de informationer der står med halvstore typer er på plads.

Kære Dennis

Nu kan jeg være lidt i tvivl om hvad der helt præcist menes med røde vogne, men jeg tror du mener den såkaldte "design-periode" fra 1974 ff.

Prøv at se denne side på "jernbanekilder", der iøvrigt altid bør undersøges. Men her en ref,. med materieltegninger og påskrifter.

http://jernbanekilder.dk/main/thumbnailview/fc=3%3A1003

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Du kunne også i søgefeltet på Jernbanekilder måske også bare skrive Påskrifter!!

"Det med småt" på Litra A & B i den røde periode

af Steff, 18/4 2021, 21:15 (1075 dage siden) @ Steff

Af en eller anden mig ubekendt årsag fremkommer det ønskede skærmbillede ikke som påtænkt.
Derfor skal man, når man har trykket på genvejslinjen i teksten http://jernbanekilder.dk/main/thumbnailview/fc=3%3A1003 og der fremkommer en masse billeder af personvogne, søge over til venstre på skærmbilledet på siden under overskriften "Vælg materieltype" og sætte flueben ved "Materieltegning (416)".

Herefter kommer så de ønskede materieltegninger frem hvor påskrifter kan ses på flere af hovedtegningerne.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

"Det med småt" på Litra A & B i den røde periode

af TransEuropa, 19/4 2021, 08:37 (1075 dage siden) @ Steff

Faaaantastisk ressource Steffen,

Tusind tak!
Dennis

"Det med småt" på Litra A & B i den røde periode

af Georg Schmidt, 18/4 2021, 22:54 (1075 dage siden) @ TransEuropa

Måske disse billeder kan bruges. Ellers se "Jernbanearkivalier.dk" Ordresamlingen serie M side 407 "signaturer på vognmateriellet" (den vinrøde periode). Om der findes en tilsvarende for den røde periode ved jeg ikke.
[image]


[image]


[image]


[image]


[image]

[image]
M v h
Georg

"Det med småt" på Litra A & B i den røde periode

af TransEuropa, 19/4 2021, 08:36 (1075 dage siden) @ Georg Schmidt

Rigtigt gode billeder Georg

Tak
Dennis

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak