Krokodille i kloarkrør

af Henrik B, 16/4 2021, 18:54 (1103 dage siden)

[image]

Krokodille i kloarkrør

af bygger01, Herning, 16/4 2021, 19:28 (1103 dage siden) @ Henrik B

Den er samme slags som vores !

Det må også - som vores - være en slags Hybrid, som også kører på fossile brændstoffer ......

--
Jørgen Steffensen

1:1 krokodille i kloakrør

af Morten Flindt Larsen, København K, 16/4 2021, 22:07 (1103 dage siden) @ Henrik B
redigeret af Morten Flindt Larsen, 16/4 2021, 22:40

[image]

Hejsa,

Det forekommer ikke kun i skala 1:87 men også i skala 1:1. Se blot her.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

1:1 krokodille i kloakrør

af bygger01, Herning, 16/4 2021, 23:35 (1103 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Var der ikke også noget med en Krokodille , der kørte gennem Danmark på krog efter en eller anden DSB maskine ?

--
Jørgen Steffensen

1:1 krokodille i kloakrør

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2021, 00:33 (1103 dage siden) @ bygger01

Var der ikke også noget med en Krokodille , der kørte gennem Danmark på krog efter en eller anden DSB maskine ?

Jo, det var der muligvis, men jeg husker ikke hvornår. Den skulle til et eller andet arrangement i Sverige. Kørte den via Trelleborg - Sassnitz i stedet?

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

1:1 krokodille i kloakrør

af Steen Nielsen, 17/4 2021, 00:56 (1103 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Angående den "krokodille" så har Franz Nørgård Bakmand fotograferet den i Nyborg 09.09.2015 kl. 6.05 hvor
den er taget ind på et sidespor, trukket af Hectorrail. Den var på vej til noget "banejubilæum" i Sverige i et
materieltog men det forekommer mig at der var noget med et varmt leje og den skulle til undersøgelse. Da
fejlen var udbedret blev den sendt gennem Danmark, istedet for over Østersøen på skib :-)

1:1 krokodille

af Henrik B, 17/4 2021, 10:41 (1103 dage siden) @ Steen Nielsen

Hej alle.
Det var for nogle år siden at en grøn krokodille fra Schweiz deltog i en udstilling på det svenske jernbane museeum i Gävle.
Under vejs hvor den rigtig nok blev trukket at et Hector Rail lok.
Udstillingen gik på Elektriske lok.
Den kørte særtog for egen kraft omkring Gävle.

1:1 krokodille i kloakrør

af El Capitan, 17/4 2021, 16:52 (1102 dage siden) @ bygger01

Var der ikke også noget med en Krokodille , der kørte gennem Danmark på krog efter en eller anden DSB maskine ?

Det var Ce 6/8 14305 som skulle til Sverige i anledning af de svenske jernbaners 100 års jubilæum for elektrificering. Egentlig skulle den have været sammen med sin vognstamme via Trelleborg, men pga. et varmløbet hovedleje blev dillen efterladt i nærheden af Berlin, og der blev fragtet et nyt leje dertil i huj og hast fra værkstedet i Bellinzona. Da den var køreklar igen var det ikke muligt at få en ny køreplan via Trelleborg, så den kom via Padborg i stedet, trukket af Hectorrail.

Jeg fangede den tidligt om morgenen i Korsør, da den kom ud af røret. Dog ikke et kloakrør.

Hjemturen gik via Trelleborg.

(Og for god ordens skyld, så jeg har tilladelse til at opholde mig på det sted, da jeg er ansat ved Storebælt ;-) )

Mvh
Jens

1:1 krokodille i kloakrør

af El Capitan, 17/4 2021, 20:26 (1102 dage siden) @ El Capitan

Rettelse: Det var ikke Trelleborg-Sassnitz, det var Ystad-Swinoujscie.

Avatar

1:1 krokodille i kloakrør

af Futfar, Kajerød, 27/4 2021, 17:07 (1092 dage siden) @ El Capitan


(Og for god ordens skyld, så jeg har tilladelse til at opholde mig på det sted, da jeg er ansat ved Storebælt ;-) )

Mvh
Jens

Hæ, hæ, en fin detalje...
Der har jo før været nogen der har fået ondt et vist sted over at de ikke kan komme til alle de fotosteder de gerne vil, og især ikke hvis andre kan;-)
Tak for fin lille film.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

1:1 krokodille i kloakrør

af Finn A, 6/5 2021, 14:56 (1083 dage siden) @ bygger01

Her gør den ophold i Linköping for sydgående sent om aftenen den 15.09.2015, forspændt et ret langt tog bestående af diverse personvogne

[image]

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak