Første update - PerfectTrains DSB EB af L.S. Models

af Ct, 18/3 2021, 17:16 (1125 dage siden)

Så er der nyt om PerfectTrains model af DSB EB’eren, produceret af L.S. Models.

Det bliver the golden standard af DSB EB modeller med alle de detaljer og nye lyde :-)

Håber at folk får bakket op om projektet, så de bliver sat i produktion!


PerfectTrains DSB EB af L.S. Models

Mangler der en DSB EB-model?

af Nordexpress, 19/3 2021, 09:19 (1124 dage siden) @ Ct
redigeret af Nordexpress, 19/3 2021, 09:56

Initiativ er altid godt, og vi lever jo i et frit land, hvor man kan bestille 250 lokomotivmodeller hos en fabrikant, når man får lyst. Og EB er et 'flot' lokomotiv.

Men er det til modelfolkets fordel netop at bestille en dyr EB, når den er annonceret af de store fabrikanter, vi ved, leverer teknisk velkørende lokomotiver?

Nej, skulle jeg mene, det er det ikke. PIKOs model kan du køre hen og hente i dag til 1.259 kroner med de mangler i forhold til DSB-korrekthed, den udviser. Så kan du selv vælge digitalisering.

Rocos Vectron blev kåret til vinder af modeltesten i Eisenbahn Magazin for ca. 1½-2 år siden. Og Roco lover at levere det ekstra DSB håndtag og den rigtige tagrende. Og Roco synes at levere til den annoncerede tid. Godt nok står der desværre ikke lige pt. på hjemmesiden om den leveres med LeoSound, som de hidtidige meget vellykkede Vectroner. Men så kan man i givet fald vælge en analog og selv super digitalisere med en 'version 5'.

Selvom McK og Dekas med held har vist, hvordan vi kan køre kvalitetsdansk på modelbanen, kan det ikke være særlig hensigtsmæssigt at reducere den danske efterspørgsel hos de etablerede mærker med et konkurrerende produkt, der ikke udfylder noget særligt hul i modelrækken. For at fastholde de etableredes interesse for Danmark bør vi også købe nogle af deres modeller.

Man må dertil antage, at den foreslåede LS Models EB Vectron ikke vil blive leveret før end Rocos ditto.

Så hvad med i stedet at finde et projekt med en model, som andre ikke leverer eller har tænkt sig at levere?

PS. Jeg skal beklage, at jeg ikke lige i skrivende stund har MäTrix' EB-modeller i konkret erindring.

PerfectTrains: DSB litra EB fra LS Models

af Svend B J, 19/3 2021, 11:00 (1124 dage siden) @ Nordexpress

Initiativ er altid godt, og vi lever jo i et frit land, hvor man kan bestille 250 lokomotivmodeller hos en fabrikant, når man får lyst. Og EB er et 'flot' lokomotiv.

Men er det til modelfolkets fordel netop at bestille en dyr EB, når den er annonceret af de store fabrikanter, vi ved, leverer teknisk velkørende lokomotiver?

Nej, skulle jeg mene, det er det ikke. PIKOs model kan du køre hen og hente i dag til 1.259 kroner med de mangler i forhold til DSB-korrekthed, den udviser. Så kan du selv vælge digitalisering.

Rocos Vectron blev kåret til vinder af modeltesten i Eisenbahn Magazin for ca. 1½-2 år siden. Og Roco lover at levere det ekstra DSB håndtag og den rigtige tagrende. Og Roco synes at levere til den annoncerede tid. Godt nok står der desværre ikke lige pt. på hjemmesiden om den leveres med LeoSound, som de hidtidige meget vellykkede Vectroner. Men så kan man i givet fald vælge en analog og selv super digitalisere med en 'version 5'.

Selvom McK og Dekas med held har vist, hvordan vi kan køre kvalitetsdansk på modelbanen, kan det ikke være særlig hensigtsmæssigt at reducere den danske efterspørgsel hos de etablerede mærker med et konkurrerende produkt, der ikke udfylder noget særligt hul i modelrækken. For at fastholde de etableredes interesse for Danmark bør vi også købe nogle af deres modeller.

Man må dertil antage, at den foreslåede LS Models EB Vectron ikke vil blive leveret før end Rocos ditto.

Så hvad med i stedet at finde et projekt med en model, som andre ikke leverer eller har tænkt sig at levere?

PS. Jeg skal beklage, at jeg ikke lige i skrivende stund har MäTrix' EB-modeller i konkret erindring.

Det kommer helt an på hvilken kvalitet og hvor mange detaljer på lokomotiver man ønsker. Her ligger LS Models model af Vectron over den tilsvarende fra Roco (og et pænt stykke over Pikos).

Nu har jeg læst forskellige anmeldelser på tyske forummer (fora) og er kommet til det resultat - og den overbevisning - at det er modellen fra LS Models jeg anskaffer ..... bestilling er afgivet til Perfect Train. Jeg håber at flere følger efter .....

--
Svend
[image]

DSB litra EB og Vectroner i test

af Nordexpress, 19/3 2021, 12:21 (1124 dage siden) @ Svend B J
redigeret af Nordexpress, 19/3 2021, 12:32

Nu har jeg slået min reference efter, det er alligevel ikke lang tid siden:
Eisenbahn Magazin nr. 9/2020 (13. august 2020) stor test af LS Models, Piko, Roco og Trix Vectroner.

I denne test kommer Rocos Vectron ud som samlet vinder.

Det hører så til sandheden, omend mindre væsentligt, at Rocos er i en SBB Cargo udgave. Hvorvidt Perfect Trains kan få udført endnu flere DSB-specifikke detaljer end der kommer med på Rocos har jeg ikke mulighed for at vurdere i dagslejet. Men de koster så en plovmand.

Og så er der lige det der med tilgængelighed af reservedele!

PS. Märklin har tilsyneladende også annonceret EB til fjerde kvartal 2021.

DSB litra EB og Vectroner i test

af Svend B J, 19/3 2021, 13:23 (1124 dage siden) @ Nordexpress

Nu har jeg slået min reference efter, det er alligevel ikke lang tid siden:
Eisenbahn Magazin nr. 9/2020 (13. august 2020) stor test af LS Models, Piko, Roco og Trix Vectroner.

I denne test kommer Rocos Vectron ud som samlet vinder.

Det hører så til sandheden, omend mindre væsentligt, at Rocos er i en SBB Cargo udgave. Hvorvidt Perfect Trains kan få udført endnu flere DSB-specifikke detaljer end der kommer med på Rocos har jeg ikke mulighed for at vurdere i dagslejet. Men de koster så en plovmand.

Og så er der lige det der med tilgængelighed af reservedele!

PS. Märklin har tilsyneladende også annonceret EB til fjerde kvartal 2021.

OK, de kommer så an på, hvor man søger sine oplysninger. Alle har deres favoritter, EM åbenbart Roco :-) :-)

--
Svend
[image]

DSB litra EB og Vectroner i test

af Svend B J, 19/3 2021, 15:23 (1124 dage siden) @ Svend B J

Nu har jeg slået min reference efter, det er alligevel ikke lang tid siden:
Eisenbahn Magazin nr. 9/2020 (13. august 2020) stor test af LS Models, Piko, Roco og Trix Vectroner.

I denne test kommer Rocos Vectron ud som samlet vinder.

Det hører så til sandheden, omend mindre væsentligt, at Rocos er i en SBB Cargo udgave. Hvorvidt Perfect Trains kan få udført endnu flere DSB-specifikke detaljer end der kommer med på Rocos har jeg ikke mulighed for at vurdere i dagslejet. Men de koster så en plovmand.

Og så er der lige det der med tilgængelighed af reservedele!

PS. Märklin har tilsyneladende også annonceret EB til fjerde kvartal 2021.


OK, de kommer så an på, hvor man søger sine oplysninger. Alle har deres favoritter, EM åbenbart Roco :-) :-)

Nogle kommentarer på Stummis Modellbahnforum.
Jeg hæftede mig især ved det sidste (nederste) indlæg.

--
Svend
[image]

DSB litra EB og Vectroner i test

af Nordexpress, 19/3 2021, 19:00 (1124 dage siden) @ Svend B J

Der er en hel del diskussion rundt omkring ved forskellige modeller om behovet for hhv. om hæfteringe (eller antallet af hæfteringe) er hensigtsmæssige på drivhjulene ved digital drift, fordi man har brug for så meget strømoptag som muligt i stedet for at gå i stå. Eller alternativt skal kunne klare stigninger på det konkrete anlæg, man har bygget.

Dertil bemærker jeg lige, at DCC SND udgaven af Rocos Vectron leveres med 'indbygget' bufferkondensator.

I øvrigt mener jeg at huske, at i togstammerne hos MiniaturWunderland er der altid strømoptag i såvel lok som fra den første vogn i stammen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak