Banebørstedag 2012

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 28/3 2012, 09:08 (4405 dage siden)

Pressemeddelelse fra NMJK

Kære alle

Hermed invitationen til årets banebørstedag i Næstved Modeljernbaneklub.

Årets tema er færger og der arbejdes på at på at få så mange modeller til udstilling som overhovedet muligt. Har du selv lyst til at udstille din færge
eller måske endda færger, så tøv ikke med at stille op. NMJK er selvfølgelig godt repræsenteret, men det vil være rart om rigtig mange deltager.

Samtidig er der sket flere store, gode og flotte fremskridt på vores anlæg.

Vi vil i år forsøge at være på lidt mindre plads Vi vil derfor fortrinsvis være i klublokalet, i lokalerne lige over klublokalet og på området udenfor, i umiddelbar
nærhed af nedgangen til vores klublokale. Vi rykker lidt sammen, dels for kun at have en indgang og dels for at reducere oprydning og efterfølgende rengøring.

I år beder vi derfor alle sælgere om at være selvforsynende med salgsborde og stole.

Vel mødt og på gensyn.

P.B.V

Dan Rasmussen

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Banebørstedag 2012

af Gert, 28/3 2012, 09:52 (4405 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det ville være rart med en dato for dette arrangement i sådan en pressemeddelse!

Gert

Banebørstedag 2012

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 28/3 2012, 12:39 (4405 dage siden) @ Gert

Ja, hvis de gerne vil have besøg. Men det er jo ikke sikkert, ihukommende en tidligere debat om fotos fra deres anlæg.

Banebørstedag 2012

af Kære Erik, 28/3 2012, 18:01 (4405 dage siden) @ Erik Olsen

Overskriften i meddelelsen starter med:

Kære alle

Det kan da vist ikke misforstås, med mindre man er fast besluttet på at misforstå.

Og jeg gentager gerne igen og igen, at alle er velkomne. ;-)

Mere info kan findes på www.nmjk.dk

Mvh
Dan Rasmussen

Banebørstedag 2012

af UTJ, 30/3 2012, 19:41 (4402 dage siden) @ Kære Erik

Og jeg gentager gerne igen og igen, at alle er velkomne. ;-)

Ingen tvivl - men jeg ville nu gerne kunne dele ud af en god oplevelse ved at vise hvad jeg så. Det er en del af hobbyen. Og tænk på al den gode omtale I ville få på den konto. Tredjemands lovprisning er nu engang den bedste reklame..........;-)

Banebørstedag 2012

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 30/3 2012, 20:06 (4402 dage siden) @ UTJ

Ingen tvivl - men jeg ville nu gerne kunne dele ud af en god oplevelse ved at vise hvad jeg så.

Næ, næ næ næ næ det må vi ikke
Fy fy skamme skamme fy fy ah ah
slemme slemme fy fy næ næ nix nix
slut forbudt
men hva' må vi så?

Banebørstedag 2012

af Steff, 30/3 2012, 21:12 (4402 dage siden) @ UTJ

Kære UTJ!

Selvfølgelig har du da lov til at fotografere alt det du har lyst til, til eget brug eller for offentliggørelse andetsteds. Det eneste NMJK beder om er, at hvis man ønsker at offentliggøre sine fotoer eller video, at man lige laver en aftale med bestyrelsen. Hverken mere eller mindre. Det er jo ligesom, hvis der kommer en fotograf hjem til en selv eller på f.eks. dit arbejde, bare lige sikre sig, at det der bliver optaget, er noget alle parter har glæde af.
Denne regel har eksisteret lige siden nogen anvendte billeder i en sammenhæng, der ikke havde med modeljernbanehobbyen at gøre. Derfor bliver man jo så også ked af det, hvis der pludselig dukker billeder op, der ikke er aftalt bliver taget eller offentliggjort og som i værste fald anvendes til andet end det modeljernbanemæssige.
Du kan læse alt om fotoetikken i klubben hér:

http://www.nmjk.dk/Fotoetik.htm

Der står bl.a.:
Som gæst i NMJK har du tilladelse til at fotografere til eget brug. Vi vil, i påkommende tilfælde ikke udsende tæskehold eller retsforfølge nogen, blot beder vi alle vore gæster om at respektere denne begrænsning.
Skriver man artikler eller på anden måde ønsker at offentliggøre foto`s fra NMJK, henvender man sig til bestyrelsen.
Adresser og telefonnumre er tilgængelige på www.nmjk.dk

Men som du ved, er der jo nogen der ikke kan eller vil forstå, men elsker konfrontationen, uanset hvad der skrives eller menes. Og som du kan læse, desværre også i dette tilfælde. Sidder bare og venter på en lejlighed til at markere sig negativt. Men det var jo ventet, spørgsmålet var bare, hvor lang tid der ville gå efter pressemeddelelsen kom ud.
Så UTJ, du er, som også en fra klubbens bestyrelse skrev tidligere, hjertelig velkommen og du kan tage alle de billeder du vil og offentliggøre dem, bare lige lave en aftale. Altså ikke noget fotoforbud som nogen gerne vil udlægge det.

Banebørstedag 2012

af UTJ, 30/3 2012, 22:18 (4402 dage siden) @ Steff

Jeg vælger at læse det positivt. Dvs. hvis der lægges billeder ud på nettet eller andre offentlige steder vil I gerne vide hvor det er (og lige orienteres om hvad det er). Og det er ok med mig.

I har dog en sans for at lægge det uforskammet tæt på event nummer ét i løbet af året, som foregår på den anden side af Øresund og to weekender i træk med modeltog er nok for meget for dependants at holde ud.

:-)

Banebørstedag 2012

af Steff, 30/3 2012, 22:22 (4402 dage siden) @ UTJ

Godaften UTJ!

Jeps!

M.h.t. tidspunkt har jeg ingen anelse hvorfor dér, spørg NMJK. De har i hvert tilfælde kørt dette arrangement i mange, mange, mange år.
Nå, sent, godnat og sov godt!

Banebørstedag 2012

af Dan Rasmussen, 31/3 2012, 09:27 (4402 dage siden) @ UTJ

Hej UTJ. Kunne det være Bankalas i Skövde du hentyder til:-)
Vi har i begyndelse haft BB dag samme weekend og det var ikke heldigt, derfor er vores flyttet til 2. lørdag i juni. Mange af os er underlagt højere magter og der må man så vælge eller fravælge, desværre.:-) God weekend.

Banebørstedag 2012 med dato

af Steff, 28/3 2012, 14:40 (4405 dage siden) @ Tommy Nilsson

Pressemeddelelsen var vedhæftet en PDF fil, som jo ikke er med på meddelelsen fra webmaster. Pressemeddelelsen er en appetitvægger. Den vedhæftede uddyber som det er normalt.

Datoen er anført hér og er:

Sydbyskolen i Næstved
Nygårdsvej 110
9. juni 2012, kl. 11.00 – 16.00

Iøvrigt bemærkelsesværdigt med den positivitet en lægger ud med uden at have undersøgt sagen nærmere.

Banebørstedag 2012 med dato

af Gert, 28/3 2012, 16:21 (4405 dage siden) @ Steff

Tak for info Steff. Så må vi se om der bliver lejlighed til at komme den vej forbi - der er et godt stykke fra Aalborg.

Gert

Banebørstedag 2012

af Dan Rasmussen, 28/3 2012, 19:19 (4404 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy :-)

Tak fordi du lagde vores meddelelse ud på din side. Vi håber rigtig mange vil føle sig
kaldet til at komme forbi.

Venlig hilsen
Dan Rasmussen

Banebørstedag 2012

af Gert, 28/3 2012, 20:04 (4404 dage siden) @ Dan Rasmussen

Det er jo netop et af formålene med sådan et forum. selvfølgelig skal ¨ådan et arrangement ud her.

Gert

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak