Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af Steff, 14/2 2021, 10:58 (1157 dage siden)

Kære alle

Jeg fik gennem ”Sporskiftet” at vide, at indehaveren af STOPPEL HOBBY på Frederiksberg, Jacob, gik bort i går lørdag den 13. februar 2021, p.g.a. en særdeles aggressiv canser.

Jacob var nok en af de eller den sidste indehaver er en hobbyforretning i Danmark, udelukkende dedikeret til modeller (samle- og byggesæt) hovedsageligt af fly, biler og skibe. Men også modeljernbanehobbyen gjorde langsomt sit indtog.

Jacob var også medansvarlig for det daværende og nok mest dybdegående blad om danske militærflyvehistorie DANMIL fra Kurlands forlag.

Jacob havde en fortid som besætningsmedlem på Redningseskadrille 722 S-61 helikoptere og det kom der mange historier ud af en sen eftermiddag i forretningen eller andre steder.

Jacob er nu væk og det samme for hans forretning STOPPEL HOBBY, et tilholdssted for mange modelentusiaster.

Æret være hans minde

Steff

Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af carolus rex, 14/2 2021, 13:54 (1157 dage siden) @ Steff
redigeret af carolus rex, 14/2 2021, 13:59

det er trist at se....Ære være hans minde

Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af Keld Trærup @, 11/5 2021, 12:13 (1071 dage siden) @ Steff

Hvor er jeg ked af at høre om Jakobs død. Jan var alletiders venlige gut. Hans butik var enestående, en Alladins hule. Ære været hans minde. Hvil i fred Jakob

Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af Keld Trærup @, 12/5 2021, 09:01 (1070 dage siden) @ Keld Trærup

Er der nogen der ved om butikken bluver kørt videre. Eller hvor Jakobs ting er? Ville være dejligt hvis den bliver kørt videre. Bh Kell

Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af Michael BJ, Rødovre, 12/5 2021, 16:21 (1070 dage siden) @ Keld Trærup

Jacob Stoppel lukkede butikken i januar, da han blev alvorligt syg. Der vil muligvis blive et udsalg af restlageret på et senere tidspunkt, hvilket formentlig vil finde sted i Ringsted

Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af Fabien T @, Frederiksberg, 13/5 2021, 08:16 (1069 dage siden) @ Michael BJ

Nej! Der er så trist.
Jeg tog regelmæssigt til Jacobs forretning for at købe modeller eller for at kigge rundt og snakke lidt med dem der var der. Det duftede af kaffe og lim. Det var det perfekte sted for hobbyister.
Som beboer og hobbyist er Jacobs død et stort tab.
Hvad vil ske med butikken og Jacobs ting i fremtiden?
Er der nogle som gerne vil tage over?
Jeg vil gerne give lidt af min tid og hjælpe for at ære manden og hans passion.

Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af Tarik @, Kalvehave, 1/6 2021, 10:44 (1050 dage siden) @ Fabien T

Det er en særdeles trist nyhed. Jeg kom med altid forbi et par gange om året især når årstiderne skiftede. Med Jacob kunne man sige tingene ligeud.

Ære være hans minde.

Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af Peter Mikkelsen, 13/12 2021, 02:33 (855 dage siden) @ Tarik

Hvilken forfærdelig trist nyhed. jeg nåede kun at besøge forretningen en enkelt gang, men det var en yderst behagelig oplevelse.

Dødsfald, indehaveren af STOPPEL HOBBY, Jacob er gået bort!

af Haris Drobic @, Malmø, 1/3 2022, 14:35 (777 dage siden) @ Steff

Ohh det er så trist st høre den nyhed :(

Jacob har jeg lært at kende en gang i 1996 da jeg som flygtning fra Bosnien ankom til Frederiksberg og begyndte at komme i hans butik. Han var utrolig flink og rar menneske at tale med og var altid glad for at jeg og mine to fætre kom og besøgte ham. Desvære da jeg flyttede til Malmø i 2017 havde jeg nok at se til med andre ting, og har jeg ikke haft muligheder at besøge ham så ofte som før :( sidste gang vi har set hinanden var nok i starten af 2020.

Kommer til at savne ham og hans fine butik med mange gode modeller :(

Ære mindes ham og må han hvile i fred <3

Kh
Haris

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak