BRAWA artikel nr. 48104 AAE litra: Sffggmmrrss

af MO 568, 30/1 2021, 02:15 (1173 dage siden)

Brawa kommer med en opdateret udgave af AAE litra Sffggmmrrss, som er den helt korrekte vogn, hvis man skulle få lyst til at transporter møllevinger på sin modelbane.

[image]
[image][image]

Avatar

BRAWA artikel nr. 48104 AAE litra: Sffggmmrrss

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 31/1 2021, 08:09 (1171 dage siden) @ MO 568

Brawa kommer med en opdateret udgave af AAE litra Sffggmmrrss, som er den helt korrekte vogn, hvis man skulle få lyst til at transporter møllevinger på sin modelbane.

[image]
[image][image]

Godt set.

Det kunne være en spændende transport i f.eks. Fremo-sammenhæng.
Her skulle der gerne være god plads på sporet til en så voluminøs transport.

Nu hvor vi dermed har vognene, så må resten (drejeskamlerne og møllevingerne) være oplagt at kreere ved hjælp af 3D print.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

BRAWA artikel nr. 48104 AAE litra: Sffggmmrrss

af Lasse S, 2/2 2021, 14:46 (1169 dage siden) @ MO 568

Jeg har bemærket, at denne vogn type endelig kommer igen fra Brawa. Det er noget jeg har "skreget" efter i mange år. Men i mellemtiden er det dog lykkedes mig, at købe de antal jeg skal bruge via Ebay. Men jeg ville ELSKE, hvis Brawa ville lave AC hjul til de her vogne. Der er ekstremt små flanger på hjulene, så de er ikke 100% glade for C skinner.

Ud fra billedet kan jeg ikke lige spotte opdateringen/forbedringen på vogntypen ? Hvori ligger det ?

BRAWA artikel nr. 48104 AAE litra: Sffggmmrrss

af MO 568, 2/2 2021, 15:52 (1169 dage siden) @ Lasse S

BRAWA har udgivet vognen tidligere, men formen blev beskadiget så vognen udgik af sortimentet.
BRAWA har nu får fremstillet en ny form.

BRAWA artikel nr. 48104 AAE litra: Sffggmmrrss

af Lasse S, 2/2 2021, 16:01 (1169 dage siden) @ MO 568

BRAWA har udgivet vognen tidligere, men formen blev beskadiget så vognen udgik af sortimentet.
BRAWA har nu får fremstillet en ny form.

Aha, så der er tale om en helt ny støbeform. Spændende.
Så håber jeg de har gjort vognen lidt mindre "stiv".

BRAWA artikel nr. 48104 AAE litra: Sffggmmrrss

af MO 568, 28/3 2021, 16:40 (1115 dage siden) @ MO 568

Faldt lige over lidt billeder, som viser detaljer omkring fastgørelsen, hvis nogen skulle få lyst til at bygge en model.
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak