Hjælp ønskes

af shipmik, 15/1 2021, 11:40 (1191 dage siden)

Jeg har købt en Roco MY, digital, vekselstrøm til Märklin C-skinner og kontroller type 60653. Så langt så godt. Lokomotivet kan hentes via terminalen og kører fint. Men hver eneste gang jeg slukker for strømmen til kontrolleren og anlægget, så forsvinder lokomotivet fra listen og jeg er nødt til at starte forfra med isoleret spor og søgning. Hvorfor og hvordan undgår jeg... og får kontrolleren til at huske lokomotivet ???

mvh
Bent Mikkelsen

Hjælp ønskes

af Lasse S, 15/1 2021, 14:38 (1191 dage siden) @ shipmik

Hej Bent,
Hvis du én gang har søgt på lokomotivet og Mobile Station 2 controller har fundet det, så skal den simpelthen huske lokomotivet, ligegyldigt hvor mange gange du slukker/lukker ned. Det lyder umiddelbert som om der er et problem med din MS2 controller. Prøv at gendanne den til fabriksindstillinger. Det kan du gøre via menuen. Det hjælper tit på min MS2, hvis den begynder at opføre sig underligt . . . og det sker af og til i denne her digitale verden :)
Mvh
Lasse

Hjælp ønskes

af shipmik, 15/1 2021, 14:45 (1191 dage siden) @ Lasse S

Tak for svar. Det vil jeg prøve. Alle de øvrige lokomitver er der ingen problemer med. Men alle er "ægte" Märklin.

Bent

Hjælp ønskes

af bygger01, Herning, 15/1 2021, 17:13 (1191 dage siden) @ shipmik

Kunne det være måden, som Mobil Stationen bliver lukket på ?

Hvis lukker en CS 2 & 3 med nødstop og ikke den rigtige måde, så glemmes alt hvad der er lavet .....

--
Jørgen Steffensen

Hjælp ønskes

af Lasse S, 15/1 2021, 18:16 (1190 dage siden) @ bygger01

Kunne det være måden, som Mobil Stationen bliver lukket på ?

Hvis lukker en CS 2 & 3 med nødstop og ikke den rigtige måde, så glemmes alt hvad der er lavet .....

Det har jeg aldrig oplevet med mine MS2 enheder og de er igennem tiderne (beklageligvis) blevet lukket ned forkert mange gange :-)

Hjælp ønskes

af bygger01, Herning, 15/1 2021, 20:19 (1190 dage siden) @ Lasse S

Han skriver trods alt - lukker for strømmen - og er en MS2 med kontrolleret nedlukning ?

--
Jørgen Steffensen

Hjælp ønskes

af Lasse S, 16/1 2021, 10:40 (1190 dage siden) @ bygger01

Han skriver trods alt - lukker for strømmen - og er en MS2 med kontrolleret nedlukning ?

På en MS2 controller skal man bare slukke for strømmen. Så der er ikke tale om en desideret kontrolleret nedlukning.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen
Pris 470 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak