Marcipanbrød med godstog.

af Henrik B @, søndag 03. januar, 2021, 19:55 (21 dage siden)

Godt nytår til alle.
[image]

Marcipanbrød med godstog.

af Claus E. Hansen @, Silkeborg, søndag 03. januar, 2021, 22:24 (21 dage siden) @ Henrik B

Hvem mon viser en "Staniolekspres" :-D :-D :-D

Eller "Det blå tog"......

Mvh
Claus

Privatbane Staniolekspres = AHJ ML 5206 / AHJ ML 2412

af race @, mandag 04. januar, 2021, 10:47 (21 dage siden) @ Claus E. Hansen

EB med DD

af Bent Larsen, mandag 04. januar, 2021, 17:32 (21 dage siden) @ Henrik B

Hej
EB med DD
Godt nytår
Vh
Bent Larsen
[image]

EB med DD

af ptmadsen, Haderslev, mandag 04. januar, 2021, 19:25 (21 dage siden) @ Bent Larsen

Kunne du ikke have løftet det billede af EB bare en lille smule, så hjulene havde stået på skinnerne.

Venlig hilsen
Peter Madsen

EB med DD

af Bent Larsen, mandag 04. januar, 2021, 19:43 (21 dage siden) @ ptmadsen

Hej
Ja, det ser bedre ud, for man kan ikke se EB står 1 cm længere inde ind DD.
Vh
Bent Larsen

[image]

Avatar

EB med DD

af Futfar @, Kajerød, onsdag 06. januar, 2021, 15:49 (19 dage siden) @ Bent Larsen

Lidt nedslående - men ellers fint fotoshop arbejde :-).
Med nedslående/nedslåede, mener jeg pantograf stillingerne :-D :-D :-D.

For det drejer sig vel næppe om 'Last mile loks' :-P.

I denne forbindelse, har jeg konstateret, at det oftest er pantografen modsat det betjente førerrum der nedtager strømmen. På de fleste EL-loks, forstås.. Skyldes dette, at der derved opnås en forholdsvis ensartet slitage på pantograferne, da loksne vel sjældent vendes ? Eller findes der en anden forklaring?

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EB med DD

af Bent Larsen, onsdag 06. januar, 2021, 20:20 (18 dage siden) @ Futfar

Hej
Uden den store viden om det, så er det vist følgende forklaring på hvorfor det er den bageste strømoptager der er oppe, hvis der sker nedbrud på på den forreste, kan den risikere at rydde alt el på taget, men den bageste bare brækker ned, ved forspands kørsel er den forreste oppe for ikke der skal falde gnister ned på foreruden af nr. 2 lok. Dette er der nok en lokofører der ved mere om.
Vh
Bent Larsen

EB med DD

af Poul Andersen, torsdag 07. januar, 2021, 08:02 (18 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Uden den store viden om det, så er det vist følgende forklaring på hvorfor det er den bageste strømoptager der er oppe, hvis der sker nedbrud på på den forreste, kan den risikere at rydde alt el på taget, men den bageste bare brækker ned, ved forspands kørsel er den forreste oppe for ikke der skal falde gnister ned på foreruden af nr. 2 lok. Dette er der nok en lokofører der ved mere om.
Vh
Bent Larsen

Det er rigtigt det du skriver, og jeg kan blot tilføje, at i godstog hvor forreste vogn kan være læsset med biler, være en tankvogn eller vogn med andet brandfarligt
gods, bruges også den forreste strømaftager for at undgå gnistnedfald.

Mvh.
Poul.

Avatar

EB med DD

af Futfar @, Kajerød, torsdag 14. januar, 2021, 16:20 (11 dage siden) @ Poul Andersen

Tak til Jer begge, Bent og Poul...

Så blev man igen klogere :-P :-P. Ikke alene er det helt sikkert rigtigt, men egentlig også ret logisk, når man lige får serveret forklaringen ;-).

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen