EA fra A.C.M.E.

af Marcus Søes-Cybulski, 25/12 2020, 15:13 (1215 dage siden)

Hej alle!

Er der nogen der ved noget nyt om A.C.M.E. EA.

M.v.h. Marcus

Avatar

EA fra A.C.M.E.

af Futfar, Kajerød, 25/12 2020, 17:11 (1215 dage siden) @ Marcus Søes-Cybulski

ACME er en svær én at ha' med at gøre....
De har det med at servere nyheder på deres hjemmeside, men som oftest - hvad angår f.eks. EA modeller - er der langt fra hjemmeside/katalog - til virkelighedens verden. Ikke så underligt, da det jo er italiensk - samt at - nu forhenværende - danske/nu delvis bulgarske loks - som sådan nok ikke har særlig høj prioritet, skal du nok ikke forvente ret meget fra den kant...

Jeg har selv 2 stk. af dem i DSB regi/bemaling, og kvaliteten er der ikke noget negativt at bemærke til.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EA fra A.C.M.E.

af Nordexpress, 28/12 2020, 13:35 (1212 dage siden) @ Futfar

Der er jeg helt enig med futfar.

Hvis det er vigtigt for dig at få fat i en A.C.M.E. EA så er det i gang med at google frem til en forhandler i ind- eller udland, der har en rød EA stående til levering.

EA fra A.C.M.E.

af Marcus Søes-Cybulski, 28/12 2020, 14:14 (1212 dage siden) @ Nordexpress

Hej!

Kunne godt være interesseret, men er det AC/DC?

M.v.h Marcus

Avatar

EA fra A.C.M.E.

af Futfar, Kajerød, 28/12 2020, 16:17 (1212 dage siden) @ Marcus Søes-Cybulski

Hej!

Kunne godt være interesseret, men er det AC/DC?

Dit spørgsmål forstår jeg ikke helt, for hvis det går på hvad der evt. kan findes, er det jo ikke muligt at besvare.
Jeg kører 3-leder, men har ikke planer om salg.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

EA fra A.C.M.E.

af Marcus Søes-Cybulski, 28/12 2020, 16:21 (1212 dage siden) @ Futfar

Hej!

Det var mere hvis Nordexpress, nu viste om det var til jævnstrøm eller vekselstrøm.

M.v.h Marcus

EA fra A.C.M.E.

af Jan Bøgedal Slundt @, 28/12 2020, 17:47 (1212 dage siden) @ Marcus Søes-Cybulski

Jeg har EA 3001 & 3002 i DCC med lyd, og ville gerne ha' 2 mere i nummerserien 3001-3010, den første serie. Da min epoke slutter 31. december 1990. Men jeg har opgivet at få de sidste 2. Så driften må undvære el-drift - indtil videre i hvert fald. så jeg nøjes med MX, MY, MZ II, MZ III, MZ IV & ME.
mvh.
Jan

EA fra A.C.M.E.

af Flemming Søeborg, 3/1 2021, 18:48 (1206 dage siden) @ Marcus Søes-Cybulski

Jeg kontaktede Alessandro Buonopane fra A.C.M.E. mellem jul og nytår 2020 for at høre nærmere om EA-modellerne, og her er hans svar (i uddrag): "It will be a year with many news from ACME !!!!!"

Altså ikke noget, man bliver så meget klogere af - men her skal vi jo nok lige tage i betragtning, at netop Italien har været særdeles hårdt ramt af covid-19, så mon ikke man har haft andet at tænke på end at lave en ny serie EA-modeller?

A.C.M.E., L.S. Models og REE er jo berømte (eller berygtede?) for at være længe om at udsende de lovede modeller, men når de så kommer, er der ofte tale om rene syndfloder af varianter - måske 20-30 på én gang! Så vent bare - EA'erne skal nok komme på et tidspunkt.

Med venlig hilsen,
Flemming Søeborg

EA fra A.C.M.E.

af MR Godstog, 12/1 2021, 17:32 (1197 dage siden) @ Flemming Søeborg

Ja det må vi håbe du får ret i , fordi den rød/sorte 3010 har jeg haft bestilt siden 2013 og nu har jeg også bestilt den helrøde så må jeg så bare se hvad årstal det bliver inden jeg kan køre til Kolding efter dem begge . :-) smiler

EA fra A.C.M.E.

af Flemming Søeborg, 19/1 2021, 11:11 (1190 dage siden) @ MR Godstog

Tja, A.C.M.E. rider vist ikke samme dag, som de sadler. I nyhedsprospektet for 2021 fremgår det, at der kommer en BP-gastankvogn i DSB-litrering. Den blev allerede præsenteret som en nyhed i 2015 - men er den nogensinde udkommet?

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak