Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af Jan Bøgedal Slundt @, 2/12 2020, 22:40 (1233 dage siden)

Godaften i stuen :-)
Som der står i emnet, overvejer jeg at prøve at opveje MZ 1431 fra McK (lavet af HobbyTrade for McK) . Jeg tænker, at jeg vil prøve at ramme en vægt på 720-750 gram, men der er ikke meget plads til noget som helst. Er der nogen her som har prøvet, eller har gode idéer til hvordan det kan gøres..?
mvh
Jan

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af Bent Larsen, 2/12 2020, 23:16 (1233 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Ved lige at tage en HT MZ 3 og se i bunden, kan der være en bly klods på ca. 50 g mellem batterikasserne.
Vh
Bent Larsen

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af Jan Bøgedal Slundt @, 3/12 2020, 01:50 (1233 dage siden) @ Bent Larsen

Men, maskinen vejer kun ca. 450 gram, så der skal jo 5-6 klodser af 50 gram..!!
mvh.
Jan

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af Bent Larsen, 3/12 2020, 09:34 (1232 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Ja, jeg her også vejet den, du må have hatten af og se om der er plads til mere, men 250 g det er meget.
Vh
Bent Larsen

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af Toftegaard, 3/12 2020, 19:38 (1232 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hvad bruger du af blyklodser?

Mvh Toftegaard

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af Bent Larsen, 4/12 2020, 09:39 (1231 dage siden) @ Toftegaard

Hej
Jeg støber selv nogle klodser ud af nogle gamle bly hammer, og saver klodser ud af, jeg bruger et lille 1 dl mål og en gasbrænder. Bly kan man nok få på et autoværksted, fra gamle klodser til hjul afvejning, bruge som de er eller smelte dem om. Der er også nogle der bruger de klodser til allo fælge, de er lige til at klister på. Der kan også laves en form i gips og støbe i, der er flere måder at gøre det på.
Vh
Bent Larsen
[image]

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af peterw, 4/12 2020, 10:17 (1231 dage siden) @ Bent Larsen

Jeg støber selv nogle klodser ud af nogle gamle bly hammer, og saver klodser ud af, jeg bruger et lille 1 dl mål og en gasbrænder. Bly kan man nok få på et autoværksted, fra gamle klodser til hjul afvejning, bruge som de er eller smelte dem om. Der er også nogle der bruger de klodser til allo fælge, de er lige til at klister på. Der kan også laves en form i gips og støbe i, der er flere måder at gøre det på.
[image]

Det lyder effektivt ( og ser ligeså ud ;-) ), men husk udluftningen eller at gøre det udenfor... Bly-dampe er ikke ligefrem sundt. :-)

Mvh Peter

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af Jan Bøgedal Slundt @, 4/12 2020, 22:04 (1231 dage siden) @ Bent Larsen

Bent den klods du vil lægge i bunden mellem tankene, hvad vil du tro den kommer til at veje..? 50 gram..? - og er der nogen af jer som har en MZ III, som har en idé om hvor man også kan få plads til lidt mere vægt..?
mvh. Jan

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af Bent Larsen, 4/12 2020, 22:53 (1231 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Den bly klods som jeg lige fandt, vejer 28 g den er lidt Højer ind kanten, så en der lige passer vejer nok de ca. 50 g som jeg skriver.
Vh
Bent Larsen
[image]

Opvejning af McK's MZ 1431 :-)

af ptmadsen, Haderslev, 5/12 2020, 20:36 (1230 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Du laver en klods der passer imellem dine kasser, som giver små 50 gram, derefter skærer du enderne af dine beholdere, støber blystænger af 2 forskellige diametre og fylder dine beholdere, herefter limer du enderne på igen. Dette vil give dig ca. 40 gram i beholderene + de ca. 50 gram i klodsen. Resten må du finde plads til indvendig i maskinen, evt. ved at erstatte noget af rammen med bly eller andet tungt.

Venlig hilsen
Peter Madsen

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak