Traktor 6 fra LIMA

af Bent Larsen, 19/6 2020, 11:52 (1378 dage siden)

Hej
Er der nogen her i dette forum, der har erfaring eller ved om der plads til en slæbesko under traktor 6 “ den grønne elevator “ fre LIMA.
VH
Bent Larsen
[image]

Traktor 6 fra LIMA

af peterw, 19/6 2020, 12:53 (1378 dage siden) @ Bent Larsen

Er der nogen her i dette forum, der har erfaring eller ved om der plads til en slæbesko under traktor 6 “ den grønne elevator “ fre LIMA.

Jeg er ret sikker på at jeg har set den ombygget med slæbesko, men ved ikke hvor meget hjemmesnedkeri der eventuelt skal til.

Til gengæld ved jeg at Roco's tilsvarende både køre bedre, er pænere og fåes i 3-skinne version ab fabrik. Sådan en ville jeg nok gå efter. :-)

Mvh
Peter

Traktor 6 fra LIMA

af Morten Flindt Larsen, København K, 19/6 2020, 13:56 (1378 dage siden) @ peterw

Er der nogen her i dette forum, der har erfaring eller ved om der plads til en slæbesko under traktor 6 “ den grønne elevator “ fre LIMA.


Jeg er ret sikker på at jeg har set den ombygget med slæbesko, men ved ikke hvor meget hjemmesnedkeri der eventuelt skal til.

På positiv-siden tæller vel, at modellen er i skala 1:76, så der er god plads i den til en dekoder.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Traktor 6 fra LIMA

af Bent Larsen, 19/6 2020, 14:37 (1378 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej
Ok det med størrelse havde jeg ikke lige tænkt på, men det kan jeg godt leve med, hvis den kan køre på K skinner, og ja der er plads til en dekoder.
Vh
Bent Larsen

Traktor 6 fra LIMA

af Erik Sejersen, 19/6 2020, 18:10 (1378 dage siden) @ Bent Larsen

[image][image]

Der er god plads til både slæbesko og dekoder. Billeder viser gammel ombygning med omskifter der fylder mere end en dekoder. Har godt nok kun kørt på M-skinner.

Erik Sejersen

Traktor 6 fra LIMA

af Erik Sejersen, 19/6 2020, 18:18 (1378 dage siden) @ Erik Sejersen

[image]

Glemte lige at vægten på 139 g måtte vige pladsen til omskifteren, men det må være muligt at få plads til noget vægt når det kun er en dekoder der skal sættes i.

Erik Sejersen

Traktor 6 fra LIMA

af Bent Larsen, 19/6 2020, 23:28 (1378 dage siden) @ Erik Sejersen

Hej
Tak for billederne lige hvad jeg skal bruge, ja det var sådan man byggede om før, jeg har stadig LIMA MZ med den gamle omskifter.
Vh
Bent Larsen

Traktor 6 fra LIMA

af Jan S, 21/6 2020, 11:42 (1376 dage siden) @ Bent Larsen

ROCO har også modellen, og her passer målestokken. Den kan også ombygges til vekselstrøm.

Mvh.

Jan

Traktor 6 fra LIMA

af Muncken?, 21/6 2020, 20:29 (1376 dage siden) @ Erik Sejersen

Halløj.

Så man gør den lettere og sætter en fjeder under?
Hvordan, hvis overhovedet kører den så? ;-)

Mvh

Traktor 6 fra LIMA

af Bent Larsen, 21/6 2020, 23:24 (1376 dage siden) @ Muncken?

Hej
Ja, men en slæbesko løfter ikke mere ind den nok skal blive på sporet. Det er en meget nem ombygning, det tog ca. 15 min. fra jeg begyndte at sætte slæbeskoen på til prøvekørsel på DC, og den kører ok, så der kan godt komme en AC dekoder i.
Vh
Bent Larsen

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Danske privatbaners motormateriel 1921-2001

Danske privatbaners motormateriel 1921-2001
Pris 445 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak