OHJ MO i model

af Bent Larsen, 27/5 2020, 22:55 (1392 dage siden)

Hej
Det har været et ønske at have en OHJ MO i model i den gamle udgave, og fik byttet mig til en resin skal, som jeg nu er ved at sætte undervogn på. Jeg går ud fra det er en DF model overdel, men fik idag oplyst at Trinbrættet Århus også har haft færdigbyggede model af OHJ MO før DF, den har jeg aldrig set eller hørt om før ?
Vh
Bent Larsen
[image]

OHJ MO i model

af Niels Kroyer, Perth, Western Australia, 28/5 2020, 05:14 (1391 dage siden) @ Bent Larsen

Hi Bent
Her er et photo af min OHJ MO, som jeg købte af Mads Sjøner i sin tid. Den ankom med en indbygget decoder.
[image]

Med venlig hilsen
Niels
(Down Under)

OHJ MO i model

af Bent Larsen, 28/5 2020, 06:09 (1391 dage siden) @ Niels Kroyer

Hej
Tak for svar, for mig er det samme overdel DF Model har fortsat med, med de firkantede vinduer, og med forskudt bogie tap så de kan svinge ud uden at ramme trinene ?
Vh
Bent Larsen

OHJ MO i model

af peterw, 28/5 2020, 07:30 (1391 dage siden) @ Bent Larsen

Tak for svar, for mig er det samme overdel DF Model har fortsat med,

Det tror jeg du har helt ret i, så vidt jeg ved var Jørgen Falster Nielsen fra DF Modeltog også en af bagmændene for en del af de tidlige Trinbrættet-produktioner?

Mvh Peter

OHJ MO i model

af Bent Larsen, 28/5 2020, 09:13 (1391 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Jeg filer vinduerne længere så de passer til Lima B vogns, og de mindre vinduer filter jeg nok også en løsning på, hjørne vinduerne i førerummet bliver fra en æske af klar plast der har været vatpinde i. Trinene bliver limet på bogierne. Ja , det ser ikke pænt ud i kurverne.
Vh
Bent Larsen

OHJ MO i model

af jan bøgedal slundt @, 28/5 2020, 11:34 (1391 dage siden) @ Niels Kroyer

Hej Niels :-)
Hvor er den flot, den ville pynte hos mig :-) Hvad har du måtte bløde for sådan en fætter..? De 2 Bl vogne som kom samtidigt med MO'erne skulle være klar fra DFModel.
mvh.
Jan

OHJ MO i model

af Niels Kroyer, Perth, Western Australia, 29/5 2020, 12:29 (1390 dage siden) @ jan bøgedal slundt

Hi Jan
Ja, den er flot og kører udenmærket. Den er ikke til salg endnu.
Med venlig hilsen
Niels
(Down Under)

OHJ MO i model

af per sørensen, 30/5 2020, 20:27 (1389 dage siden) @ Niels Kroyer

Hej Niels,

din bane ser flot ud - er der mulighed for lidt flere fotos?

v h pediHg

OHJ MO i model

af Niels Kroyer, Perth, Western Australia, 31/5 2020, 15:32 (1388 dage siden) @ per sørensen

Hi Per
Mit anlæg er under renovering iøjeblikket. Men, jeg har da et par photos jeg kan dele med jer.
Mvh
Niels
(Down Under)

Grønsund station:
[image]

Hejlsminde station, som hedder "Grønsund":
[image]

OHJ 20 (Freja) med C 220 og HTJ D44 (begge KM Text byggesæt):
[image]

TFJ ML 3 (Freja) med C 7 og C 8 (sider og endegavle Mads Sjøner resten selvbyg med akselkasser fra en ROCO vogn)
[image]

OHJ MO i model

af per sørensen, 4/6 2020, 16:43 (1384 dage siden) @ Niels Kroyer

Hej Niels,

Har lige passeret Grønsund på vej fra Nyord mod Fejø!

flot anlæg og tak for fotos.

vh pediHg

OHJ MO i model

af Bent Larsen, 13/3 2021, 16:37 (1102 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Det har taget noget tid, men nu er den næsten færdig, der har været nogle problemer og den er ikke helt som jeg drømte om.
Vh
Bent Larsen

[image]

OHJ MO i model

af Morten Flindt Larsen, København K, 13/3 2021, 18:15 (1102 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Det har taget noget tid, men nu er den næsten færdig, der har været nogle problemer og den er ikke helt som jeg drømte om.
Vh
Bent Larsen

[image]

Hej Bent,

Det skal du ikke være ked af. Forbilledet var heller ikke, som OHJ havde drømt om. :-| :-| :-|

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak