Koblinger til HobbyTrade

af Steen Nielsen, 21/5 2020, 00:25 (1435 dage siden)
redigeret af Steen Nielsen, 21/5 2020, 00:34

Undertegnede påregner at anskaffe nogle vogne fra Hobbytrade. De ser ud til at leveres uden koblinger.
Jeg har ikke så meget erfaring med Hobbytrade. Så hvis jeg skal bruge de såkaldte "bøjlekoblinger" hvad
kan I så anbefale ?

Og der er også mærket HERIS der ser ud til at mangle koblinger. Hvis type "Bøjlekobling" kan bruges der ?

Koblinger til HobbyTrade

af jhcn, Lystrup/Århus, 21/5 2020, 08:13 (1434 dage siden) @ Steen Nielsen

Til begge mærker bruger jeg Rocos universalkobling, det er den jeg bruger på næsten alle mine vogne
Dog har jeg nogle faste stammer hvor det er Rocos kortkobling som benyttes
Nogle få (Heljan) lokomotiver har almindelig A-kobling, og jeg har også noget materiel fra Märklin med deres egen kortkobling. Når den volder problemer, så skiftes de ud med førnævnte universalkobling fra Roco

Så det er mit setup

--
Henrik

Koblinger til HobbyTrade

af Bent Larsen, 21/5 2020, 09:51 (1434 dage siden) @ Steen Nielsen

Hej
Ja de fleste nye vogne og lok leveres uden koblinger, men der en lille pose med 2 bøjlekoblinger med i æsken. De fleste bøjlekoblinger kan bruges sammen fra de forskellige fabrikanter uden problemer.
Vh
Bent Larsen

Koblinger til HobbyTrade

af Steen Nielsen, 30/5 2020, 21:54 (1425 dage siden) @ Bent Larsen

Til både Henrik og Bent ; tak for jeres svar. Nu kan der hænges 3 "FAF"-vogne på godstoget ;)

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak