Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af disavelo, 14/3 2020, 13:52 (1502 dage siden)

I forbindelse med et MK-FK projekt søger jeg Mo maskinbogiesider, evt hel maskinbogie, med eller uden påmonteret gearkasse. Skulle jeg være så heldig, at nogen har noget egnet liggende i en brokkasse? I så fald hører jeg gerne !

Med venlig hilsen
Søren

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af 87-Gruppen, 14/3 2020, 17:14 (1502 dage siden) @ disavelo

Hej Søren

Jeg kan desværre ikke umiddelbart hjælpe dig, Mo bogier er et udmærket kompromis, men du skal være klar over at Mk's maskinbogie havde en akselafstand på 3,4m altså 20 cm længere end Mo (Der er en fejl i databasen på Jernbanen.dk på dette punkt, det kan Tommy passende rette ved lejlighed)

Gode MJ hilsener fra Vagn

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af disavelo, 14/3 2020, 17:34 (1502 dage siden) @ 87-Gruppen

Fin detalje - tak :-)

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 15/3 2020, 15:38 (1501 dage siden) @ 87-Gruppen

Jeg kan desværre ikke umiddelbart hjælpe dig, Mo bogier er et udmærket kompromis, men du skal være klar over at Mk's maskinbogie havde en akselafstand på 3,4m altså 20 cm længere end Mo (Der er en fejl i databasen på Jernbanen.dk på dette punkt, det kan Tommy passende rette ved lejlighed)


Ja, jeg havde overset 180 - en noget besynderlig måde at angive akselafstand på.

[image]

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af Bent Larsen, 15/3 2020, 23:47 (1501 dage siden) @ disavelo

Hej
Hvis du vil have en maskinbogie med den rigtige akselafstand, så er Heljans MX et godt bud, der kan den midterste aksel nok flyttes lidt, og den er de 3,4 m, men ok der er så det med bogiesider?
Vh
Bent Larsen

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af tybalt ⌂, Holbæk, 16/3 2020, 16:26 (1500 dage siden) @ disavelo

I forbindelse med et MK-FK projekt søger jeg Mo maskinbogiesider, evt hel maskinbogie, med eller uden påmonteret gearkasse. Skulle jeg være så heldig, at nogen har noget egnet liggende i en brokkasse? I så fald hører jeg gerne !

Kan du ikke anvende de bogiesider som Togdillen anvendte til deres "egenproduktion" af Mo? Mener at de var baseret på de gamle forme fra Hampli. Måske har CMT fået dem med da de overtog varelageret fra Lars.
Mvh.
Henk

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af Bent Larsen, 16/3 2020, 16:44 (1500 dage siden) @ tybalt

Hej
Togdillen havde også egenproduktion af MK/FK, men om de var med MO bogier ved jeg ikke.
Vh
BentLarsen

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af disavelo, 16/3 2020, 18:01 (1500 dage siden) @ tybalt

Man kan desværre ikke få oplyst CMT's tlf.nr gennem Krak, ligesom deres kontaktformular på hjemmesiden ikke virker. Er der nogen her, der kender disse ting?

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af K564 @, 16/3 2020, 19:23 (1500 dage siden) @ disavelo

Man kan desværre ikke få oplyst CMT's tlf.nr gennem Krak, ligesom deres kontaktformular på hjemmesiden ikke virker. Er der nogen her, der kender disse ting?

Godaften

CMT har ikke meget med Togdillens restlager, det er SMT du skal lede efter.

Hilsner Keld

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af disavelo, 16/3 2020, 19:52 (1500 dage siden) @ K564

Jeg var klar over at de havde købt navnene på et par netshops og egenproduktionen.

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af Togsøn, 16/3 2020, 19:59 (1500 dage siden) @ disavelo

Hej.

SMT fortæller mig de KUN har købt Hjemmesiden og intet andet !

Ved Tog Og Tekno Vest har jeg købt flere Togdillen løsdele, men Togdillen har stadig Marcipanbrød, Mo, Sporvogne, S-tog, ja alle egen produktioner !

De er aldrig solgt fra´og bliver det heller ikke efter hvad jeg har hørt !

Hvor nogle tror CMT har købt sig ind, det er et rygte som skal manes i jorden !

Hilsen Erling.

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af Bent Larsen, 16/3 2020, 22:24 (1500 dage siden) @ Togsøn

Hej
Hvis egenproduktionen ikke er solgt fra, så er det måske i selskabet Dansk Hobby, som f.eks. solgte Heljan MY/MX og andet rullende materiel ?
Vh
Bent Larsen

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af Lars Møller Jensen, 17/3 2020, 11:30 (1499 dage siden) @ disavelo

I forbindelse med et MK-FK projekt søger jeg Mo maskinbogiesider, evt hel maskinbogie, med eller uden påmonteret gearkasse. Skulle jeg være så heldig, at nogen har noget egnet liggende i en brokkasse? I så fald hører jeg gerne !

Med venlig hilsen
Søren

Hej Søren, jeg har et sæt Mo-boggiesider i ubrudt forpakning, du kan kontakte mig hvis du er interesseret.
Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Mo maskinbogie/maskinbogie sider

af disavelo, 17/3 2020, 11:59 (1499 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Hej Lars,

Jeg er i høj grad interesseret :-) Vil du skrive til mig på velo@mail.tele.dk ? Tak!


Venlige hilsner
Søren

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak