Avatar

Søger tegning af DSB sandtårn

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 10/2 2012, 19:56 (4451 dage siden)

Som nævnt i denne tråd og i denne tråd søger jeg en tegning af DSB's standard sandtårn - dvs. typen, som fandtes på flere stationer udi det ganske danske land, blandt andet i Padborg og på Frederikshavn Gl. Station.
Det er lige nøjagtigt den type sandtårn, som kan ses på Gunnar W. Christensen's hjemmeside.
Findes en sådan tegning overhovedet ?.
På forhånd tak.

Søger tegning af DSB sandtårn

af MO 568, 12/2 2012, 23:53 (4449 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

[image]

Kan du bruge denne her?

Vh
Thomas

Avatar

Søger tegning af DSB sandtårn

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 13/2 2012, 13:12 (4448 dage siden) @ MO 568

[image]

Kan du bruge denne her?

Vh
Thomas

Hej Thomas :-)

Tusind tak for målskitsen, som tydeligt viser hvordan sandtårnet fungerer og som viser hvad betongraven med metaltragten i nærheden af sandtårnet på remiseområdet på Frederikshavn Gl. Station var beregnet til.
Opløsningen er dog ikke den allerbedste, så derfor er det ikke muligt for mine gamle øjne at aflæse målene.
Har du mulighed for at scanne i en højere opløsning, eller eventuelt henvise til, hvor du har tegningen fra - så kan jeg evt. prøve at finde den selv.
Desuden kunne jeg også godt bruge en tegning/skitse af sandtårnet set fra siden, så jeg kan se hvordan ramperne ved foden af det så ud, og få breddemålene af platformen under beholderen.
På forhånd tusind tak :-)

Søger tegning af DSB sandtårn

af MO 568, 13/2 2012, 14:28 (4448 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Jeg har tegninger og beskrivelse i en højere opløsning, men dette forum tillader ikke upload af så høj en opløsning. Send en mailadresse jeg kan skrive til, så skal du få hvad jeg har om tårne til bremsegrus. vh Thomas

Avatar

Søger tegning af DSB sandtårn

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 13/2 2012, 14:37 (4448 dage siden) @ MO 568

Jeg har tegninger og beskrivelse i en højere opløsning, men dette forum tillader ikke upload af så høj en opløsning. Send en mailadresse jeg kan skrive til, så skal du få hvad jeg har om tårne til bremsegrus. vh Thomas

Hej Thomas

Tusind tak - det lyder rigtig godt.
Min e-mail adresse er aktiveret her på Signalposten.dk, og der er et link til e-mail i min profil.
(Alternativt kan du bruge nordpilen(snabel-a)oncable(punktum)dk ).
På forhånd tusind tak :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Søger tegning af DSB sandtårn

af Ole @, 31/8 2018, 13:35 (2057 dage siden) @ MO 568

Hej Thomas

Jeg er lige kommet over denne gamle tråd.
Kan jeg lokke dig til at sende mig scanningen af sandtårnstegningen i høj opløsning til mig også ? (så vil jeg prøve at bygge den i spor-1 :-))

min mail er oho{snabela}aalborgbasket.dk

mvh.

Ole

Søger tegning af DSB sandtårn

af Skott, 31/8 2018, 18:17 (2057 dage siden) @ MO 568

Hej Thomas
Den kunne jeg da også godt tænke mig at modtage: skott@festudvalget(dot)dk

Søger tegning af DSB sandtårn

af h087 ⌂, bagsværd, 15/2 2012, 16:17 (4446 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej

artikel og tegninger ligger her på pdf
http://kmk-ho87.dk/forum/showthread.php?tid=514

venligst fra Mo 568

mvh
henning h087

ps - kræver at for at åbne og downloade at man er tilmeldt som bruger på kmk forum

kan gøre via link ved underskrift

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk



Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak