McK's TUBORG & CARLSBERG vogne fra 2017

af Jan Bøgedal Slundt @, 10/3 2020, 14:44 (1480 dage siden)

Der er en ting som har undret mig meget. I sin tid da McK kom med Tuborg & Carlsberg vognene fik jeg fat i et par Carlsberg vogne og ville så også ha' et par Tuborg vogne art. 2507 & 2508 de sidste vogne som blev udrangeret i '87
men det viste sig at være noget svært, de var næsten udsolgt før de kom i handlen, hvorimod Carlsberg vognene kunne man få i store mængder hvis man ville. Personligt syntes jeg at Carlsberg vognen er lidt flottere end Tuborg vognen. Alle vognene er lavet i 140 stk. pr. art.nr.
På messen i Rødovre Hallen havde mange forhandlere stadig rigtig mange Carlsberg vogne til salg her 3 år efter at de udkom, men selvfølgelig ingen Tuborg vogne. Hvordan kan det være at "folk" hellere vil ha' Tuborg vognen end Carlsberg vognen..? oplaget var 140 stk./art.nr. både på Tuborg & Carlsberg vognen. Nu ved jeg godt at Tuborg vognen kun havde 2 art. nr. i den sidste epoke 2507 & 2508, hvor Carlsberg vognen havde 3 2404/2405/2406 men det er vel ikke hele forklaringen, eller..?
- er der nogen som kan huske hvad de kostede..?
mvh.
Jan

McK's TUBORG & CARLSBERG vogne fra 2017

af Morten Flindt Larsen, København K, 10/3 2020, 14:54 (1480 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Der er en ting som har undret mig meget. I sin tid da McK kom med Tuborg & Carlsberg vognene fik jeg fat i et par Carlsberg vogne og ville så også ha' et par Tuborg vogne art. 2507 & 2508 de sidste vogne som blev udrangeret i '87
men det viste sig at være noget svært, de var næsten udsolgt før de kom i handlen, hvorimod Carlsberg vognene kunne man få i store mængder hvis man ville. Personligt syntes jeg at Carlsberg vognen er lidt flottere end Tuborg vognen. Alle vognene er lavet i 140 stk. pr. art.nr.
På messen i Rødovre Hallen havde mange forhandlere stadig rigtig mange Carlsberg vogne til salg her 3 år efter at de udkom, men selvfølgelig ingen Tuborg vogne. Hvordan kan det være at "folk" hellere vil ha' Tuborg vognen end Carlsberg vognen..? oplaget var 140 stk./art.nr. både på Tuborg & Carlsberg vognen. Nu ved jeg godt at Tuborg vognen kun havde 2 art. nr. i den sidste epoke 2507 & 2508, hvor Carlsberg vognen havde 3 2404/2405/2406 men det er vel ikke hele forklaringen, eller..?
- er der nogen som kan huske hvad de kostede..?
mvh.
Jan

Hejsa,

Tuborg smager bedre end Carlsberg.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

McK's TUBORG & CARLSBERG vogne fra 2017

af Jan S @, 10/3 2020, 17:19 (1480 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej,

Jeg mener jeg gav 318,- stykket. Priserne var ens for alle vognene såvidt jeg husker.

Efter min mening var de hvide Tuborg vogne de mest spændende.

Mvh.

Jan

McK's TUBORG & CARLSBERG vogne fra 2017

af Jan Bøgedal Slundt @, 10/3 2020, 17:27 (1480 dage siden) @ Jan S

Hej Jan :-) det er også de hvide jeg har. Havde du også svært ved at få dem, og hvor mange har du købt..?
mvh.
Jan

McK's TUBORG & CARLSBERG vogne fra 2017

af Jan S @, 10/3 2020, 23:23 (1480 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej Jan

Jeg købte dem da de udkom og det var således ikke svært at få dem. Jeg kan ikke huske hvor mange jeg har af de hvide, måske kun en, men der kan også godt være 2.

Mvh.

Jan

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak