Nyt BRAWA fantasi-projekt?

af peterw, 16/1 2020, 20:46 (1533 dage siden)

Hej,

jeg er lige faldet over denne nyhed fra BRAWA:

(billedet klippe-klistret fra PDF-kataloget)
[image]

Jeg tænker der er skelet til f.eks. denne vogn der kan ses på søster-sitet, men såvel eksakt form som vognnummeret er da vist fri fantasi?

Mvh
Peter

Nyt BRAWA fantasi-projekt?

af Morten Flindt Larsen, København K, 16/1 2020, 21:05 (1533 dage siden) @ peterw

Hej,

jeg er lige faldet over denne nyhed fra BRAWA:

(billedet klippe-klistret fra PDF-kataloget)
[image]

Jeg tænker der er skelet til f.eks. denne vogn der kan ses på søster-sitet, men såvel eksakt form som vognnummeret er da vist fri fantasi?

Ja.
Emnet blev for et års tid siden behandlet her.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Nyt BRAWA fantasi-projekt?

af peterw, 16/1 2020, 21:15 (1533 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg tænker der er skelet til f.eks. denne vogn der kan ses på søster-sitet, men såvel eksakt form som vognnummeret er da vist fri fantasi?


Ja.
Emnet blev for et års tid siden behandlet her.

Tak, jeg syntes også der var noget der synedes bekendt. Hermed helt og aldeles uddebateret, beklager jeg tog den lidet interessante sag op igen. ;-)

Peter

Nyt BRAWA fantasi-projekt?

af Morten Flindt Larsen, København K, 16/1 2020, 21:19 (1533 dage siden) @ peterw

Jeg tænker der er skelet til f.eks. denne vogn der kan ses på søster-sitet, men såvel eksakt form som vognnummeret er da vist fri fantasi?


Ja.
Emnet blev for et års tid siden behandlet her.


Tak, jeg syntes også der var noget der synedes bekendt. Hermed helt og aldeles uddebateret, beklager jeg tog den lidet interessante sag op igen. ;-)

Peter

Hej Peter,

Helt uddebatteret synes jeg nu ikke, at emnet er, for Brawas veje er uransagelige, idet de åbenbart har valgt IKKE at lave denne her:

[image]

:-D :-D :-D

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Nyt BRAWA fantasi-projekt?

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 17/1 2020, 10:57 (1532 dage siden) @ peterw

jeg er lige faldet over denne nyhed fra BRAWA:

(billedet klippe-klistret fra PDF-kataloget)
[image]


Den har fået nyt nummer i forhold til for et år siden.
Det er det så ikke blevet bedre af, da nummeret tilhører en Shell-vogn: DSB 21 86 070 0 830-5
... og med regimenummer 20, skal kontrolcifferet være 6: 20 86 070 0 830-6

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Nyt BRAWA fantasi-projekt?

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/1 2020, 11:12 (1532 dage siden) @ Tommy Nilsson

jeg er lige faldet over denne nyhed fra BRAWA:

(billedet klippe-klistret fra PDF-kataloget)
[image]


Den har fået nyt nummer i forhold til for et år siden.

Naturligvis har den det. Det var jo en anden grundmodel for et år siden. At lave to forskellige fantasimodeller med det samme vognnummer ville være for useriøst.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Nyt BRAWA fantasi-projekt .... dårlig rådgivning

af Svend B J, 17/1 2020, 14:18 (1532 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af Svend B J, 17/1 2020, 15:13


Naturligvis har den det. Det var jo en anden grundmodel for et år siden. At lave to forskellige fantasimodeller med det samme vognnummer ville være for useriøst.

.
Det er ikke til at vide, hvad der sker hos Brawa - og hvem der rådgiver dem. At udsende en helt forkert vogn fra Bryggeriet Stjernen er i hvert fald et tegn på dårlig rådgivning .... eller uvidenhed:

https://www.brawa.de/fileadmin/Kundendaten/Downloads/Broschueren/BRAWA_Neuheitenprospek...
side 44

--
Svend
[image]

Nyt BRAWA fantasi-projekt .... dårlig rådgivning

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/1 2020, 20:35 (1532 dage siden) @ Svend B J


Naturligvis har den det. Det var jo en anden grundmodel for et år siden. At lave to forskellige fantasimodeller med det samme vognnummer ville være for useriøst.

.
Det er ikke til at vide, hvad der sker hos Brawa - og hvem der rådgiver dem. At udsende en helt forkert vogn fra Bryggeriet Stjernen er i hvert fald et tegn på dårlig rådgivning .... eller uvidenhed:

https://www.brawa.de/fileadmin/Kundendaten/Downloads/Broschueren/BRAWA_Neuheitenprospek...
side 44

Hej Svend

Ølvogne er ligesom ølbrikker og flaskeetiketter et særligt samleområde, hvor samlerne af ølvognene fokuserer mere på selve ølmærket end på, om vognen har et konkret forbillede. Det er ikke, det modelmæssige, som er i fokus for den kundegruppe. Det er øllet, der er blevet deres skæbne.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Nyt BRAWA fantasi-projekt .... dårlig rådgivning

af Svend B J, 17/1 2020, 22:21 (1532 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Ølvogne er ligesom ølbrikker og flaskeetiketter et særligt samleområde, hvor samlerne af ølvognene fokuserer mere på selve ølmærket end på, om vognen har et konkret forbillede. Det er ikke, det modelmæssige, som er i fokus for den kundegruppe. Det er øllet, der er blevet deres skæbne.

.
Endnu værre: BP tankvognen 503 372 på side 50

https://www.jernbanen.dk/dsb_zvognsolo.php?aar=1893&vognid=1663

--
Svend
[image]

Nyt BRAWA fantasi-projekt .... dårlig rådgivning

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/1 2020, 22:29 (1532 dage siden) @ Svend B J

Ølvogne er ligesom ølbrikker og flaskeetiketter et særligt samleområde, hvor samlerne af ølvognene fokuserer mere på selve ølmærket end på, om vognen har et konkret forbillede. Det er ikke, det modelmæssige, som er i fokus for den kundegruppe. Det er øllet, der er blevet deres skæbne.

.
Endnu værre: BP tankvognen 503 372 på side 50

https://www.jernbanen.dk/dsb_zvognsolo.php?aar=1893&vognid=1663

Ja, bygget af Herbrand i 1903.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Nyt BRAWA fantasi-projekt .... dårlig rådgivning

af UTJ, 18/1 2020, 10:57 (1531 dage siden) @ Svend B J

Nu er billedet af "503372" nok slet ikke 503372 - kan ikke forestille mig at det er en 1903-bygget vogn. Den ligner i høj grad noget 503378 eller lignende. Nummeret på billedet på jernbanen.dk er nok forkert.

Fleischmanns er nok tættere på forbilledet
[image]

--
ئۇلغىك

Nyt BRAWA fantasi-projekt OT

af Bent Larsen, 18/1 2020, 07:40 (1532 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej
Ølvogne er ligesom ølbrikker og flaskeetiketter et særligt samleområde, hvor samlerne af ølvognene fokuserer mere på selve ølmærket end på, om vognen har et konkret forbillede. Det er ikke, det modelmæssige, som er i fokus for den kundegruppe. Det er øllet, der er blevet deres skæbne.

Der har Märklin lidt til samlingen epoke 6 i deres 2020 katalog side 108, det er en prototype står der, containeren ser lidt forkert ud, og om den type bærevogne er med i øl toget ?
https://www.comboioselectricos.com/html/trix/EN_mae_nh2020_Internet_compressed.pdf
vh
Bent Larsen

Nyt BRAWA fantasi-projekt .... dårlig rådgivning

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 19/1 2020, 12:07 (1530 dage siden) @ Svend B J

Bortset fra det, så laver BRAWA altså nogen umanerligt flotte vogne til bl.a. epoke III.

Mvh
Claus

Nyt BRAWA fantasi-projekt .... dårlig rådgivning

af Svend B J, 20/1 2020, 17:37 (1529 dage siden) @ Claus E. Hansen

Bortset fra det, så laver BRAWA altså nogen umanerligt flotte vogne til bl.a. epoke III.

.
Men stadigvæk: En stor del af dem er rene fantasivogne.
Dem kan man så købe eller lade være.

--
Svend
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak