Padborg

af carolus rex, 4/1 2020, 17:46 (1546 dage siden)

Hej

er der nogen af jer der ved, om tyske lokomotiver før der var el til Padborg som 218/V200 kørte med helt op til Padborg, eller om de blev i Flensborg og DSB overtog derfra, har prøvet at kigge alle de steder jeg kender og kan kun se at motor tog som 628 har kørt hele vejen op til Padborg

Padborg

af Henrik Tolderlund, 5/1 2020, 13:25 (1545 dage siden) @ carolus rex

er der nogen af jer der ved, om tyske lokomotiver før der var el til Padborg som 218/V200 kørte med helt op til Padborg, eller om de blev i Flensborg og DSB overtog derfra, har prøvet at kigge alle de steder jeg kender og kan kun se at motor tog som 628 har kørt hele vejen op til Padborg.

I Padborg har jeg set en 218 med godstog i 1990 (og det have været en ganske normal foreteelse på det tidspunkt), og i 1996 - kort tid før elektrificeringen - kørte 218 114 + Bn + styrevogn Flensburg-Padborg og retur. Tidligere - måske i 70'erne - kom der vist også V100 (211/212) til Padborg.

Mvh. Henrik

Padborg

af Nordexpress, 6/1 2020, 13:34 (1544 dage siden) @ carolus rex

Et svar fra en anden synsvinkel: I sommeren 1981 havde DSB jo lejet omkring et dusin DB V200 - jeg mener det også er dokumenteret i Jernbanen - til erstatning for de for sent leverede ny ME. Disse V200 kørte i forspand to og to med DSB IC-tog i Jylland. Såvel DB-altrote som blå/beige lakerede loks kørte i Danmark.

Maskinerne disponeredes fra Lübeck således, at det var det aftalte antal driftsklare lok, der befandt sig i Danmark, mens de enkelte lokomotiver skiftedes ind og ud af en større V200 bestand i Lübeck.

Så i 1981 har mange V200 været gennem Padborg, hovedsagelig som "DSB" trækkraft.

Man må da også gætte på, at diverse charter- og skiløbertog i 1970erne har haft Lokbytte i Padborg - dengang jernbanedrift var mindre kompliceret!!

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak