Nok et farvel

af Flemming Jakielski, 16/12 2019, 22:56 (1591 dage siden)

Der reklameres desværre for ophør af Din og Min Hobby i Bagsværd.

http://trains-r-us.dk/

Det ser ud til, at der lukkes med udgang februar 2020 ved forespørgsel.

V.H.
Flemming J :-(

Nok et farvel

af Steff, 18/12 2019, 16:54 (1589 dage siden) @ carolus rex

Godaften

Nu er det jo ikke lige hvem som helst der bl.a. står bag ”Din og min hobby” i Bagsværd, men faktisk en af pionererne, for at vi i det hele taget fik modeljernbanehobbyen op på det stade vi kender til i dag og med dansk som forbillede. Det er nemlig Leif Lise, der sammen med Ian Hampton startede UK-modeller og igen fik sat gang i produktionen af nogle danske og epokegørende modeller, bl.a. samlesættene af den åbne godsvogn litra PC og den tilsvarende lukkede QG og ikke at forglemme byggesættene af damplokomotiverne litra C, P og sidst litra E. Det blev også til en Triangel motorvogn og sluttelig blev det til en litra MO, der blev markedsført under navnet ”Hampli” (Hampton+Lise).
Leif Lise startede også op med et lille modeljernbaneblad ”UK-Modelinformation”, der i 1985 skiftede navn til ”Sidesporet”.
Leif Lise og Co. havde også fingrene med i spillet om modeljernbaneforretningerne ”Trinbrættet”, hvor nok de mest kendte var i Århus og Vejle og senere København, der endte op med hovedsageligt brugttogssalget i Din og min hobby i Bagsværd og en mulighed for også at ”dyrke” størrelse TT.
Tiden går og publikum for modeljernbanehobbyen bliver ikke yngre og dermed svinder også salget, ligesom måske også lysten og besværet med at drive forretning mindskes med tiden. Så det er forståeligt, hvis Leif Lise og Co. drejer nøglen og nyder tiden, HVIS altså ”Din og min hobby” lukker næste år.

Med venlig hilsen
Steffen Dresler

Nok et farvel

af Daniel Z, 18/12 2019, 19:49 (1589 dage siden) @ Steff

Hej Steff

Nok og vel kan du komme med din kommentar som du gør

Men jeg var ude i forretningen tidligere idag og søgte et bestemt produkt som der stod på deres webshop at de havde tilgængelig...........

Men nej der var jeg taget forgæves!!!!!

Så servicemindet var de ikke og hver gang jeg spurgte om de havde noget bestemt blev det et klart NEJ det har vi ikke!!!

Så ærligt ikke en forretning der kommer til at mangle i Kbh, beklager men ikke en forretning som er værd at videreføre med det småkravl de har og især at det er en rodet butik med ingen sans for fornyelse

Beklager Steff men jeg er ikke på bølgelængde med det du skriver efter mit besøg idag
Selv ham der stod bag kassen havde ikke styr på nogetsomhelst

Mvh Daniel

Nok et farvel

af bygger01, Herning, 18/12 2019, 20:27 (1589 dage siden) @ Daniel Z

Du kan da nok forstå, at hvis du søger efter noget bestemt, og det er ikke på lager, skal de så købe nyt hjem og hvorfor skal man da det ( man føler sikkert en vis bitterhed, når det snart slut ).

Du bliver betragte som en ådselsgrib.

Men sådant følte jeg til trods ikke, da jeg spurgte ind til ca. 20 stk. MTB drev.

Det kunne skaffes / købes, så der er sikkert en ting, som andre af forretningerne vil have på lager i fremtiden !

--
Jørgen Steffensen

Nok et farvel

af Daniel Z, 19/12 2019, 11:32 (1589 dage siden) @ bygger01

Hej Jørgen

Nej men du må også kunne forstå at det ikke er særligt fedt at tage forgæves for noget man godt kunne bruge så lad lige være med at kalde mig en ådselsgrib tak

Dermed ikke sagt at det gør mig glad at endnu en forretning må dreje nøglen om da der er mange der vil få mindre glæde :(

Med håbet om en glædelig jul til dig

Mvh Daniel

Nok et farvel

af bygger01, Herning, 19/12 2019, 13:09 (1588 dage siden) @ Daniel Z

Det med ådselsgrib, har du ret i.

Det burde jeg ikke havde anvendt, så det beklager jeg.

--
Jørgen Steffensen

Nok et farvel

af Jan Bøgedal Slundt @, 20/12 2019, 18:38 (1587 dage siden) @ Steff

Hej Steff..
Det var sku' noget jeg ikke vidste, jeg har selv for mange år siden haft en MO fra Hampli, og på den tid var min hovedleverandør Trinbrættet i Århus ved Mads Sjøner (vist ikke stavet korrekt) - og hvis Mads ikke var død, ville det jo nok stadig være ham jeg havde handlet hos. - Nu er min hovedleverandør Hobbykæden i Nr. Sundby ved Ken Rosa, som jeg også er ganske tilfreds med :-)
Men din og min Hobby, har jeg kun været forbi en enkelt gang, og der var der desværre lukket, så måske hvis der havde været åbent, var jeg blevet kunde der..
mvh.
Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak