MH lokomotiv søges til AC

af JB, 12/12 2019, 04:38 (1569 dage siden)

Hej
Jeg søger en MHer til julegave, den skal være til AC og være fabriksfremstillet ikke noget hjemmebygget.

Nogen der har en til salg, eller ved hvor man evt. Kan købe én til rimelige penge har set et par stykker på nettet men 2200 kr. Er lige i overkanten syntes jeg.

MH lokomotiv søges til AC

af Jan Bøgedal Slundt @, 15/12 2019, 00:36 (1566 dage siden) @ JB

Hej JB :-)
Da Togmodelle.dk 's MH er meget efterspurte, både i DC & AC, er prisen på kr. 2.200,- faktisk meget "normalt" selvom det er brugt køb.
mvh.
Jan

MH lokomotiv søges til AC

af Morten Flindt Larsen, København K, 15/12 2019, 09:54 (1565 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
redigeret af Morten Flindt Larsen, 15/12 2019, 09:57

Hej JB :-)
Da Togmodelle.dk 's MH er meget efterspurte, både i DC & AC, er prisen på kr. 2.200,- faktisk meget "normalt" selvom det er brugt køb.
mvh.
Jan


Hejsa,

Andre producenters AC MH'ere kan fås billigere brugt, som fx her, selvom jeg personligt mener, at prisen også her er lidt i den høje ende.

P.S.
Jeg ved ikke, om den er produceret i grøn udgave også.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

MH lokomotiv søges til AC

af Erik O., 15/12 2019, 10:25 (1565 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Det har ikke meget med en MH at gøre ud over farven og påskriften!

MH lokomotiv søges til AC

af Morten Flindt Larsen, København K, 15/12 2019, 10:45 (1565 dage siden) @ Erik O.

Det har ikke meget med en MH at gøre ud over farven og påskriften!

Tjah, sådan er der så meget. Den er AC og ikke selvbygget men produceret af et meget velrenommeret firma, hvilket vel var det, som blev efterlyst. Man kan ikke få alt for 775 kroner.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

MH lokomotiv søges til AC

af JB, 15/12 2019, 11:07 (1565 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Tak for forslaget Morten, men det skal være en rigtig DSM MHer, men det er åbenbart ikke sådan lige til at opdrive. Med mindre man vil betale kassen, jeg har set dem på en stand hvor de kostede 1800 kr. Men kan ikke længer huske hvem der solgte dem.

MH lokomotiv søges til AC

af Morten Flindt Larsen, København K, 15/12 2019, 11:16 (1565 dage siden) @ JB
redigeret af Morten Flindt Larsen, 15/12 2019, 11:24

Tak for forslaget Morten, men det skal være en rigtig DSM MHer, men det er åbenbart ikke sådan lige til at opdrive. Med mindre man vil betale kassen, jeg har set dem på en stand hvor de kostede 1800 kr. Men kan ikke længer huske hvem der solgte dem.

Hejsa,

Måske var det en idé for Togmodelle, eller hvem der nu ejer formene, at få produceret et nyt oplag af deres model, som jo efterhånden har nogle år på bagen og ikke lagerføres. Det er jo en dansk standard-rangermaskine med et image på linje med MY'erne.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

MH lokomotiv søges til AC

af peterw, 15/12 2019, 12:11 (1565 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Måske var det en idé for Togmodelle, eller hvem der nu ejer formene, at få produceret et nyt oplag af deres model, som jo efterhånden har nogle år på bagen og ikke lagerføres. Det er jo en dansk standard-rangermaskine med et image på linje med MY'erne.

Jeg håber at McK på et tidspunkt kommer med en MH, med korrekt hjulstørrelse f.eks. som er et af de ellers relativt få anke-punkter på Togmodelle maskinen. Men mon ikke der går mindst et par år efter MT’eren der jo er på vej...

Peter

MH lokomotiv søges til AC

af Morten Flindt Larsen, København K, 15/12 2019, 13:16 (1565 dage siden) @ peterw

Måske var det en idé for Togmodelle, eller hvem der nu ejer formene, at få produceret et nyt oplag af deres model, som jo efterhånden har nogle år på bagen og ikke lagerføres. Det er jo en dansk standard-rangermaskine med et image på linje med MY'erne.


Jeg håber at McK på et tidspunkt kommer med en MH, med korrekt hjulstørrelse f.eks. som er et af de ellers relativt få anke-punkter på Togmodelle maskinen. Men mon ikke der går mindst et par år efter MT’eren der jo er på vej...

Peter

Jo, ganske enig, men den bliver jo nok dyrere end 2.200 kr...

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

MH lokomotiv søges til AC

af Johnni, 15/12 2019, 16:27 (1565 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jo, ganske enig, men den bliver jo nok dyrere end 2.200 kr...

MTeren kan forudbestilles til 1995,-
Så en MH vil givetvis kunne fås til samme pris.

MH lokomotiv søges til AC

af Morten Flindt Larsen, København K, 15/12 2019, 22:26 (1565 dage siden) @ Johnni

Jo, ganske enig, men den bliver jo nok dyrere end 2.200 kr...


MTeren kan forudbestilles til 1995,-
Så en MH vil givetvis kunne fås til samme pris.

Ja, det tror jeg du kan have ret i, kan jeg godt se, hvis der ikke er noget, der skal bearbejdes alt for meget i det nye oplag. Togmodelles MH kunne i sin tid (2013) fås for 1.699,00 kr.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

MH lokomotiv søges til AC

af Jan Bøgedal Slundt @, 15/12 2019, 12:24 (1565 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Morten, det ligner jo ikke en gang en MH, det er en fantasi model

MH lokomotiv søges til AC

af Morten Flindt Larsen, København K, 15/12 2019, 13:14 (1565 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Morten, det ligner jo ikke en gang en MH, det er en fantasi model

Ja bestemt er den det. Men nu var det jo heller ikke mig, der skulle købe den. :-) Jævnfør tidligere debatter her i forum, så er der dog et marked for sådanne fantasimodeller, der kommer jævnligt nye produktioner, og man skal erfaringsmæssigt vare sig for at kritisere disse og gøre gældende, at de ikke ligner. Så derfor syntes jeg godt, at jeg kunne anbefale et Märklin-produkt. :-)

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

MH lokomotiv søges til AC

af Gerner, 16/12 2019, 09:51 (1564 dage siden) @ JB

Hej.
Jeg har gennem 2019 købt to brugte MH'er, en rød/sort og en grøn, jeg kører 2 skinne så de er DCC og var begge ved handlen digitale og med blinkende lys på taget ved 'rangering', det er mit indtryk at det prisniveau du anfører nok ikke er "helt ved siden af".

mvh Gerner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak