Mck dropper IC3 og ER4

af Bent Larsen, 3/12 2019, 16:57 (1577 dage siden) @ nktog

Hej
McK skal måske spørge sidste led i kæden, istedet for forhandlerne om ER/4. Der er da nok stor interesse.
Vh
Bent Larsen

Mck dropper IC3 og ER4

af Henrik Hansen, 3/12 2019, 17:14 (1577 dage siden) @ Bent Larsen

McK skal måske spørge sidste led i kæden, istedet for forhandlerne om ER/4. Der er da nok stor interesse.

Det undrer også ganske meget mig, at man vælger at stoppe projektet når man er så langt, men åbenbart har forudsætningerne ændret sig så meget fra start til nu, at det ikke længere er bæredygtigt.

Hvis prisen ville være omkring de 3000-4000,- kr., som vist nok var prisen på MR-sættet, det burde det ikke være noget problem at afsætte et rimeligt antal togsæt.

Igennem de seneste 25 år har netop IC3/IR4 været grundstammen i personbefordring på fjernbanerne, og der er derfor tankevækkende at man hellere vil 'genoptrykke' MT'ere og MZ'ere, som allerede findes i ret stort antal rundt omkring på modelbanerne, og derfor burde afsætningsmulighederne på IC3/IR4 være ret gode.

Mck dropper IC3 og ER4

af nktog, 3/12 2019, 18:03 (1577 dage siden) @ Henrik Hansen

Tjah - det undrer også mig - jeg ville have købt en stak, hvis de kom - men pointen er vel at forhandlerne er forsigtige når Heljan kommer med et oplag af deres model snart - selvom kvaliteten på Heljans IC3 slet ikke tåler sammenligning med f.eks. McK's MR. Og når forhandlerne er tøvende vil McK ikke starte produktionen?

mvh
Niels Kristiansen

Mck dropper IC3 og ER4

af ML, 3/12 2019, 19:43 (1577 dage siden) @ nktog

Kedelig nyhed - ville gerne have købt 1-2 IC3 togsæt (1 hvid og 1 blå).

Mck dropper IC3 og ER4

af Josax1978, 3/12 2019, 19:43 (1577 dage siden) @ Henrik Hansen

Kan kun være enig.
Det er tåbeligt at man ikke satser, selv om Heljan kommer med endnu et genoptryk, der har så få forbedringer, at det ikke kan måle sig med Limas Mr tog.

Mck dropper IC3 og ER4

af Jan Bøgedal Slundt @, 4/12 2019, 08:24 (1576 dage siden) @ Josax1978

Ja det er godt nok surt. Måske Peter fra McK skulle lave en "løft i flok" produktion hvor man indbetalte kr. 500,- pr. sæt man ville have. Så kunne man også se hvor mange der reelt var stemning for. Personligt ville jeg gerne ha' 2 eller 4 Hvide IC/3 til oprangering af 1 eller 2 IC/Lyn som kørte fra 14. Januar 1990.

Mck dropper IC3 og ER4

af Morten Flindt Larsen, København K, 4/12 2019, 10:42 (1576 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Ja det er godt nok surt. Måske Peter fra McK skulle lave en "løft i flok" produktion hvor man indbetalte kr. 500,- pr. sæt man ville have. Så kunne man også se hvor mange der reelt var stemning for. Personligt ville jeg gerne ha' 2 eller 4 Hvide IC/3 til oprangering af 1 eller 2 IC/Lyn som kørte fra 14. Januar 1990.

Hejsa,

Eftersom Heljans nye serie af IC3'ere på trods af, at mange ikke kan få dem til at køre, som du skrev, allerede nu er udsolgt fra producenten, så er det måske klogest af McK at vente med et "løft i flok"-projekt, indtil de mange står med fletningerne i postkassen med et tog, som ikke kan køre. Så kan man jo se, hvor mange købere, der reelt er til en McK-model. Alternativt kan du jo selv skyde de manglende penge i projektet; de skal nok komme ind igen, hvis Heljan-togenes kvalitet er så ringe.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Mck dropper IC3 og ER4

af Lars K, 4/12 2019, 11:34 (1576 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Har både lokomotiver og vogne fra Heljan og MCK, må nok sige at kvaliteten og detaljerne er meget flottere på MCKs materiel end Heljans....

Men alt ære og respekt for de fabrikker/producenter der vil og kan producere danske lokomotiver og vogne.

Bare ærgerligt at jeg ikke altid kan være med rent økonomisk, med alle de flotte modeller der er på markedet.

Mck dropper IC3 og ER4

af Morten Flindt Larsen, København K, 4/12 2019, 12:13 (1576 dage siden) @ Lars K

Har både lokomotiver og vogne fra Heljan og MCK, må nok sige at kvaliteten og detaljerne er meget flottere på MCKs materiel end Heljans....

Men alt ære og respekt for de fabrikker/producenter der vil og kan producere danske lokomotiver og vogne.

Bare ærgerligt at jeg ikke altid kan være med rent økonomisk, med alle de flotte modeller der er på markedet.

Hej Lars,

Du har ganske ret, synes jeg. Det kan være svært at følge med, fsv. ikke fordi det er dyrt, men fordi der kommer meget, man synes er lækkert at have. Nu så jeg lige i avisen, at en storryger raser over årligt at skulle betale 16.000 kr. mere i afgifter efter den nye finanslov. Måske skulle han prøve en anden hobby, som fx modeltog. ;-)

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Mck dropper IC3 og ER4

af jhcn, Lystrup/Århus, 4/12 2019, 18:54 (1576 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Har både lokomotiver og vogne fra Heljan og MCK, må nok sige at kvaliteten og detaljerne er meget flottere på MCKs materiel end Heljans....

Men alt ære og respekt for de fabrikker/producenter der vil og kan producere danske lokomotiver og vogne.

Bare ærgerligt at jeg ikke altid kan være med rent økonomisk, med alle de flotte modeller der er på markedet.


Hej Lars,

Du har ganske ret, synes jeg. Det kan være svært at følge med, fsv. ikke fordi det er dyrt, men fordi der kommer meget, man synes er lækkert at have. Nu så jeg lige i avisen, at en storryger raser over årligt at skulle betale 16.000 kr. mere i afgifter efter den nye finanslov. Måske skulle han prøve en anden hobby, som fx modeltog. ;-)

Argh! Nu ville jeg ønske at jeg var ryger og havde muligheden for at stoppe = spare en masse penge, som selvfølgelig ville ende i kassen på de lokale modeltogsbutikker :)
Lidt mere seriøst - ja, det er dyrt hvis man gerne vil følge med og have det meste/hele. Selvom jeg kan vælge noget fra pga epoker, så synes jeg stadig der også er meget som jeg må lade stå
Og her bliver jeg specielt udfordret når økonomien ikke rækker til et produkt som så bliver udsolgt.
Heldigvis er det “bare” en hobby!! Men jeg drømmer da stadig om den store Lotto-gevinst og så bare flå ned af hylderne :)

--
Henrik

Mck dropper IC3 og ER4

af Morten Flindt Larsen, København K, 4/12 2019, 19:05 (1576 dage siden) @ jhcn

Har både lokomotiver og vogne fra Heljan og MCK, må nok sige at kvaliteten og detaljerne er meget flottere på MCKs materiel end Heljans....

Men alt ære og respekt for de fabrikker/producenter der vil og kan producere danske lokomotiver og vogne.

Bare ærgerligt at jeg ikke altid kan være med rent økonomisk, med alle de flotte modeller der er på markedet.


Hej Lars,

Du har ganske ret, synes jeg. Det kan være svært at følge med, fsv. ikke fordi det er dyrt, men fordi der kommer meget, man synes er lækkert at have. Nu så jeg lige i avisen, at en storryger raser over årligt at skulle betale 16.000 kr. mere i afgifter efter den nye finanslov. Måske skulle han prøve en anden hobby, som fx modeltog. ;-)


Argh! Nu ville jeg ønske at jeg var ryger og havde muligheden for at stoppe = spare en masse penge, som selvfølgelig ville ende i kassen på de lokale modeltogsbutikker :)
Lidt mere seriøst - ja, det er dyrt hvis man gerne vil følge med og have det meste/hele. Selvom jeg kan vælge noget fra pga epoker, så synes jeg stadig der også er meget som jeg må lade stå
Og her bliver jeg specielt udfordret når økonomien ikke rækker til et produkt som så bliver udsolgt.
Heldigvis er det “bare” en hobby!! Men jeg drømmer da stadig om den store Lotto-gevinst og så bare flå ned af hylderne :)

Hej igen,
Så er det jo egentlig godt, at der kommer så mange dobbeltproduktioner. Hvis der kun kom modeller af helt nye typer, havde der jo været endnu mere at samle op på. Omvendt er det irriterende, at det har længere udsigter med modeller, der kan udfylde deciderede huller i oprangeringen af korrekte tog, fx MK/FK og AD/AY til ENGLÆNDEREN, postvogne litra P etc. etc.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Mck dropper IC3 og ER4

af Bent Larsen, 4/12 2019, 20:22 (1576 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Ja, det kan da godt være det er tid at prøve “ løft i flok” igen, hvis ikke der for mange der husker Heljan og MY 1201/1202 projekt. IKEA samlselv klik klik, det kan nok ikke betale sig, og vi har vænnet os til at få det på et sølvfad, lige til at sætte på sporet.
Vh
Bent Larsen

Mck dropper IC3 og ER4

af Jan Bøgedal Slundt @, 4/12 2019, 22:42 (1575 dage siden) @ Bent Larsen

Ja, vi må se om ikke Peter fra McK, og måske Kasper fra Dekas som vel også har en finger med i spillet, kan lave en behovsanalyse hos slutbrugerne - OS :-)
- på en måde som gav dem en form for garanti for at de mennesker som ønsker MF eller/og ER sæt, også står ved det når de er leveringsklare.
Det kunne være en forud betaling på f.eks. kr. 500,- pr sæt.
Så vil det måske også vise en mere nøjagtig fordeling mellem de forskellige sæt. I stedet for 100 stk. pr. art. nr. kunne behovet måske være 80 stk. på nogle og 120 stk. på andre..
mvh.
Jan

Mck dropper IC3 og ER4

af Bent Larsen, 4/12 2019, 23:38 (1575 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Ja, bindende forudbestillinger vil nok være en god ting, og der så ikke bliver produceret til bunke som Heljan, med efterfølgende dumpingpriser. Heljan har nok lært lidt, jeg kunne forestå på Kystbanen , da jeg bestilte OHJ 24 at de først her i dec. Skulle give endelig ordre hvor mange der skal være AC/DC alt efter forudbestillingerne.
Vh
Bent Larsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak