Overvågningskamera til skjult sækbanegård

af jbetn, 8/11 2019, 11:39 (1603 dage siden)

Hej, i DMJK har vi en skjult opstillingsbanegård, som vi har overvejet at lave videoovervågning på. Er der nogle der har erfaring med dette og kan evt. anbefale, hvilket udstyr der er brugbart. Jeg har set trådløse overvågningskameraer ned til 299 kr på nettet, men er det godt nok??

Området der skal overvåges er ca. 1x6 meter (og ca. 40 cm til 'loftet'), evt. med kamera i begge ender. Jeg forestiller mig et eller flere trådløse kameraer, som via vort trådløse netværk sender live til en tablet, raspberry eller ekstra monitor på eksisterende PC.

Dette er primært til supplering af vores sporovervågning i RocRail via sporbesættelsesmoduler.

Råd og vejledning modtages med glæde

Jan Bertelsen
DMJK

Overvågningskamera til skjult sækbanegård

af Gerner, 10/11 2019, 09:41 (1601 dage siden) @ jbetn

Hej Jan, jeg bruger et 'bakkamera' til min skjulte sækbanegård, og jeg har handlet her: https://www.specialkamera.dk/

med venlig hilsen
Gerner Koch

Overvågningskamera til skjult sækbanegård

af Skott, 10/11 2019, 12:33 (1601 dage siden) @ Gerner

Hej Gerner

Hvis du har gode erfaringer med det, vil du så ikke fortælle mere specifikt hvilken model, du har købt?
Hvad bruger du som monitor?

Overvågningskamera til skjult sækbanegård

af Gerner, 13/11 2019, 08:36 (1598 dage siden) @ Skott

Hej igen, og undskyld det sene svar, jeg valgte dette sæt: www.specialkamera.dk/bakkamerasaet-med-3-5-skaerm og valgte dette kamera: www.specialkamera.dk/kompakt-bakkamera-med-vippebeslag alt JEG havde brug for var med i pakken: strømforsyning, skærm, det valgte kamera, samt alle nødvendige kabler, jeg bygge jo kun på en mindre bane (H0) men dette kamera giver mig det fornødne overblik, kameraet har jo nogen 'widescreen' effekt, og hvis behovet opstår så kan der sættes yderligere et kamera til.

Legekammeraterne og jeg selv har haft glæden ved den simple brug og det fine overblik kameraet giver.

[image]
[image]

mvh
Gerner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak