Indvendige billeder af Aabenraa DSB Bus søges - Heljan model

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 6/11 2019, 22:45 (1631 dage siden)

Jeg har lige købt Heljans model af DSBs Aabenraa bus, der kørte ved Sønderborg fra 1960 til 1972.

Jeg søger indvendige billeder af bustypen.

Hvilke farver havde sæderne både foran og bagpå på disse busser?

[image]

Indvendige billeder af Aabenraa DSB Bus søges - Heljan model

af Flemming Søeborg @, 9/11 2019, 18:19 (1628 dage siden) @ HenrikPS

Hej Henrik.

Gennemgang af billeder i bogen "DSB Rutebiler - fra Statsbanerne til Combus" af Jens Birch og Ole Gold viser generelt mørkerøde sæder med forskellige, sorte mønstre og nærmest antracitgrå bagsider, beige loft - men det afhænger nok af den specifikke serie af rutebiler.

Jeg kan kun anbefale dig at anskaffe denne skønne bog, der vil kunne give dig masser af inspiration; bemærk, at det ikke er tilladt at gengive dele af denne bog fotografisk, mekanisk eller på anden vis.

Her er til gengæld nogle billeder af lignende DSB-rutebiler, fotograferet i Odense 2000/2001 af undertegnede. Forhåbentlig kan de hjælpe dig lidt på vej.

[image]
[image]
[image]
[image]

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Indvendige billeder af Aabenraa DSB Bus søges - Heljan model

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 10/11 2019, 20:26 (1627 dage siden) @ Flemming Søeborg

Hej Henrik.

Gennemgang af billeder i bogen "DSB Rutebiler - fra Statsbanerne til Combus" af Jens Birch og Ole Gold viser generelt mørkerøde sæder med forskellige, sorte mønstre og nærmest antracitgrå bagsider, beige loft - men det afhænger nok af den specifikke serie af rutebiler.

Jeg kan kun anbefale dig at anskaffe denne skønne bog, der vil kunne give dig masser af inspiration; bemærk, at det ikke er tilladt at gengive dele af denne bog fotografisk, mekanisk eller på anden vis.

Her er til gengæld nogle billeder af lignende DSB-rutebiler, fotograferet i Odense 2000/2001 af undertegnede. Forhåbentlig kan de hjælpe dig lidt på vej.


Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Tak for henvisningen og billederne. Der er også nogle gode billeder i bogen. Det tyder på, at gulvet var mørkeblåt. Det prøver jeg ihvertfald med:-)
Venligst
Henrik

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak