Togdillen i Vanløse konkurs ..!!

af Jan Bøgedal Slundt @, 22/10 2019, 13:52 (1647 dage siden) @ Claus E. Hansen

Det er der sikkert mange meninger om, men Hobbymessen i Rødovre er ikke berørt af konkursen, da det ligger i et andet selskab.
mvh.
Jan

Konkurs i branchen

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 25/10 2019, 13:49 (1644 dage siden) @ Claus E. Hansen

Se denne tråd inde på Sporskiftet.dk;

https://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/forhandlere/udsalg


Sakset fra Facebook:
-----------------------

Kære kunder, kære venner og kære samarbejdspartnere.

Rygterne på nettet er vedvarende og stigende i styrke, og nu vil jeg så bekræfte det faktum at Togdillen på Jyllingevej 20 i Vanløse er lukket.

Jeg har valgt at tage dette skridt også selv om jeg skal være den første til at indrømme at jeg hellere ville have forladt branchen, med et brag af et ophørs udsalg og gamle trofaste kunder i hobetal i butikken - men - valget er taget ud fra seriøse overvejelser omkring det faktum at nettet desværre til dels har overhalet min butik inden om stille og roligt. Vores egen netshop www.modeltog.dk var i en årrække medvirkende til at holde salget oppe, men nu gik den altså ikke længere. Et andet faktum er desværre også det at gennemsnits alderen på den aktive modelbane entusiast ikke bliver lavere - snare tvært imod. Den tid hvor en hver dreng på et tidspunkt inden han fyldte 10 år var blevet begavet med minimum et Märklin eller Fleischman startsæt er for længest overstået, og at jeg nu næsten dagligt bliver ringet op af tidligere kunder af butikken som ønsker at afhænde deres bane, eller endnu værre - arvinger som står med en bane som de ikke ønsker at videreføre.

Mange andre faktorer som jeg ikke vil komme ind på her spiller naturligvis også ind, men nævnes kan da også at jeg jo rent faktisk helt officielt er blevet folkepensionist, og nu har besluttet mig for at nyde mit otium på domicilet i Rødovre sammen med min familie og nære venner, uden hver dag at skulle ind i butikken og kæmpe imod verden anno 2019.

Jeg vil fortsætte med at arrangere HOBBYMESSER 2 gange om året i Rødovre Hallen og på den måde beholde kontakten til kunder, klubber, og kollegaer.

Jeg har nydt alle årene i butikken. Nydt de mange hyggelige stunder med kunderne i butikken, og naturligvis også de mange gode snakke med kunder, venner og forretningsforbindelser i baglokalet, omkring en kop kaffe og et stykke kage. Disse stunder kommer jeg til at savne, men igen - en dag skal man give slip og når man som jeg er så privilegeret selv at kunne slippe snoren af egen fri vilje på et tidspunkt som jeg selv har bestemt - ja så er det faktisk ikke så ringe endda.

Jeg håber at i alle vil hjælpe SMT med at passe godt på mine "web børn" www.modeltog.dk og www.lavprishobby.dk - de har ikke fortjent at blive ladt i stikken, bare fordi jeg nu skal til at gå og hygge mig.

Min trofaste kollega og eneste ansatte ud over mig selv - Kim - skal naturligvis også have en stor tak for at have fulgt mig loyalt gennem tykt og tyndt i 20 år.

Og så en sidste gang - kære kunder, venner og forretningsforbindelser - 1000 tak for mange gode år - jeg ville ikke have undværet en eneste af dagene med jer og Togdillen.

Mange hilsener

Lars

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Konkurs i branchen

af Erik Olesen2, 25/10 2019, 23:56 (1643 dage siden) @ Tommy Nilsson

"Jeg har valgt at tage dette skridt også selv om jeg skal være den første til at indrømme at jeg hellere ville have forladt branchen, med et brag af et ophørs udsalg og gamle trofaste kunder i hobetal i butikken"

Ja, det er bedre at gå konkurs end at holde ophørsudsalg. Specielt, hvis man har nået af få stukket penge i lommen, inden konkursen.

/EO

Konkurs i branchen

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 26/10 2019, 10:55 (1643 dage siden) @ Erik Olesen2

"Jeg har valgt at tage dette skridt også selv om jeg skal være den første til at indrømme at jeg hellere ville have forladt branchen, med et brag af et ophørs udsalg og gamle trofaste kunder i hobetal i butikken"

Ja, det er bedre at gå konkurs end at holde ophørsudsalg. Specielt, hvis man har nået af få stukket penge i lommen, inden konkursen.

/EO

:-|
Dit indlæg er godt nok skrevet i en sen aftentime og har måske derfor 'en noget uheldig' formulering.

Mener du virkelig i ramme alvor, at indehaveren af Togdillen skulle have stukket en del penge i lommen ?

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

Konkurs i branchen

af Krabsen, 26/10 2019, 11:28 (1643 dage siden) @ Erik Olesen2

"Jeg har valgt at tage dette skridt også selv om jeg skal være den første til at indrømme at jeg hellere ville have forladt branchen, med et brag af et ophørs udsalg og gamle trofaste kunder i hobetal i butikken"

Ja, det er bedre at gå konkurs end at holde ophørsudsalg. Specielt, hvis man har nået af få stukket penge i lommen, inden konkursen.

/EO

Nu betyder en konkursbehandling ikke nødvendigvis, at firmaets kreditorer lider et tab. Derimod sikrer den, at en lukning af selskabet er endelig, og der ikke efterfølgende dukker nye, måske ukendte krav op, som man så skal forholde sig til.

Konkurs i branchen

af sorensen_dk, 26/10 2019, 16:18 (1643 dage siden) @ Erik Olesen2

Nu skal man passe på med at udtale sig om konkurser uden at kende detaljerne, jeg behøver bare minde om en mand ved navn Bøje Nielsen!

Men hvis firmaet bare var gået ned på grund af konjukturerne, og fyren i øvrigt havde rent mel i posen, ville han ha' skrevet dét, og ikke kaldt det "lukket".

Facebook opslaget en gang pølsesnak, eller det som amerikanerne forkorter med BS.

Konkurs i branchen

af Kim Hansen ⌂, København, 26/10 2019, 19:41 (1642 dage siden) @ Erik Olesen2

Og alle de beskyldninger der nu så småt begynder at pible frem fra krogene er baseret på hvad ??

Konkurs i branchen

af bygger01, Herning, 26/10 2019, 23:16 (1642 dage siden) @ Kim Hansen

Hvis man slår op i Wikipedia, så skrives der:

En konkurs er en retlig behandling af en insolvent persons aktiver og gæld. Insolvens betyder i konkursmæssig sammenhæng, at man ikke kan betale gældens ydelser, efterhånden som den forfalder.

Det kan betyde, at der ikke er nok penge til ens kreditorer.

Og for mig er det sammenligneligt med en port, der går ned for at beskytte ens kreditorer.

Hvis man fjerner værdier før konkursen, som ikke er normalt i den daglige drift eller med ens kreditores accept, er det så ikke ulovligt ?

Men hva' ved "vi" om det ................

--
Jørgen Steffensen

Konkurs i branchen

af Jan Bøgedal Slundt @, 27/10 2019, 17:35 (1641 dage siden) @ bygger01

Hæderlig, er nok ikke det første ord som popper op, når man taler om Lars/Togdillen. En af de brugte samlinger han har købt, var i så god stand, at han solgte den videre som var det helt nye varer...!!!
Jeg købte selv for mange år siden noget af hans egen produktion. 3 stk MT i rød/sort digitalt uden lyd for kr. 2.300,-/stk. Det var en del år før andre fandt på at lave dem. Set i bagspejlet var det ikke pengene værd. Jeg havde på det tidspunkt ikke mulighed for at prøvekøre MT'erne, så de lå på lager et par år. Da de kom ud at "køre" så virkede de ikke, og da var garantien for længst udløbet..
mvh.
Jan

Konkurs i branchen

af sorensen_dk, 27/10 2019, 19:44 (1641 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Jeg havde på det tidspunkt ikke mulighed for at prøvekøre MT'erne

Men det er jo lissom svært at klandre Togdillen for, uanset hvor elendige de var...

Konkurs i branchen

af Morten Flindt Larsen, København K, 27/10 2019, 19:52 (1641 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Jeg købte selv for mange år siden noget af hans egen produktion. 3 stk MT i rød/sort digitalt uden lyd for kr. 2.300,-/stk. Det var en del år før andre fandt på at lave dem. Set i bagspejlet var det ikke pengene værd. Jeg havde på det tidspunkt ikke mulighed for at prøvekøre MT'erne, så de lå på lager et par år. Da de kom ud at "køre" så virkede de ikke, og da var garantien for længst udløbet..

Hejsa,

Var det ikke bare en hjemmeproduceret overdel på en storproducents undervogn? Hvem fremstillede undervognen?

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Konkurs i branchen

af Jan, 27/10 2019, 21:33 (1641 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Nu kan man jo ikke klandre Togdillen for at du ikke prøvekørte de modelle du havde købt før flere år senere.

Mvh.

Jan S

Konkurs i branchen

af Bent Larsen, 27/10 2019, 22:35 (1641 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej
Om det er fup og fidus det hele vil jeg ikke kommentere på, men Togdillen havde meget andet ind bare standartvare, der var mange småting til dem der vil lidt hjemmebyg, men det bliver vel også en uddøende rase, f.eks. Var der en del Heljan reservedele. Det var da altid en del af turen når jeg og tog vennerne er på rundtur i togbutikker i København og omegn.
Vh
Bent Larsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak