Cxm byggesæt

af LBC, 5/10 2019, 16:13 (1663 dage siden)

Jeg har fået fat i et Cxm byggesæt fra Trinbrædtet. Der står det passer til en Klein undervogn, men ikke katalognummeret på denne. Kan nogen hjælpe? Mvh Lars

Cxm byggesæt

af Morten Flindt Larsen, København K, 5/10 2019, 16:34 (1663 dage siden) @ LBC

Jeg har fået fat i et Cxm byggesæt fra Trinbrædtet. Der står det passer til en Klein undervogn, men ikke katalognummeret på denne. Kan nogen hjælpe? Mvh Lars

Hej Lars,

Jeg er på ingen måde sikker i min sag, men måske kan det være denne eller tilsvarende. Den virker dog lidt kort til at passe til en CXM, men måske er vognkassen på byggesættet tilpasset i længden.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Cxm byggesæt

af OHJ20, 5/10 2019, 16:53 (1663 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej Lars og Morten

Mener faktisk at der er denne her vogns undervogn der ligger til grund for byggesættet, Kelin Modellbahn artikel nr : 3731 / 3741 / 3752 / 3761 , men kan desværre pt ikke lige uploade et billede .

Mvh
OHJ 20

Cxm byggesæt

af LBC, 5/10 2019, 17:25 (1663 dage siden) @ OHJ20

Tak for tippet. Jeg har kigget på billeder af vognen og det ser helt rigtigt ud, også KKK og NEM skakt.

Mvh Lars

Cxm byggesæt

af LBC, 5/10 2019, 17:18 (1663 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Om Klein vognen står på vejledningen: "korrekt mht akselafstand, akselgafler, fjedre og fjederophæng samt puffer. Desuden monteret med KKK og NEM skakt samt A-kobling"

Passer den afbillede vogn med denne beskrivelse?

De medfølgende vognsider passer med tegningen i Rystevognsbogen og er dermed rigtig størrelse 1:87

Mvh Lars

Cxm byggesæt

af OHJ20, 5/10 2019, 18:08 (1663 dage siden) @ LBC

Hej Lars

Nej det tror jeg faktisk ikke, problematikken er at der er 2 Østrigske mærker der hedder noget med Klein, der er Klein ((Bahn) tror Jeg nok det hedder ) - hvor Morten henviste til , og så var (?) der Klein Modellbahn, som har artikel nr 3731 etc etc i programmet, og det er det sidste firmas vogne Du skal have fat i, hvis det kan lade sig gøre, firmaet blev vist solgt for nogle år siden til ROCO, hvor en del af deres vogne nu kan ses i deres sortiment. Men prøv evt hos Din og Min hobby i Bagsværd, måske de har en undervogn liggende .... .
God fornøjelse med byggeriet, samt husk lige at delagtiggøre os andre i byggeprocessen

Mvh
OHJ20

Spantenwagen

af LBC, 5/10 2019, 20:22 (1663 dage siden) @ UTJ

Tak for hjælpen. Jeg må holde udkig, dem der er til salg pt er næsten lige så dyre som en Hobbytrade Cu-vogn. Mvh Lars

Spantenwagen

af kka-dk, 6/10 2019, 11:18 (1662 dage siden) @ LBC

Lars,

Skriv til mig. Jeg købte af uransagelige årsager en håndfuld af undervognene direkte fra Klein for snart mange år siden.

Mvh. Klaus K

Spantenwagen

af LBC, 6/10 2019, 18:29 (1662 dage siden) @ kka-dk

Det lyder interessant. Jeg har sendt en besked. Mvh Lars

Spantenwagen

af kka-dk, 6/10 2019, 22:41 (1662 dage siden) @ LBC

... Og jeg har svaret :-)

Jeg har faktisk også en håndfuld ætseark til CXM-endeperroner liggende, både til plade- og træudgaven, hvis du eller andre skulle være interesseret.

Mvh. Klaus

Spantenwagen

af Brian Lebæk @, Otterup, 21/1 2020, 17:23 (1555 dage siden) @ kka-dk

Hvis du stadig har ætsdele til endeperroner, vil jeg gerne købe et sæt ;) !
Helst til træ, men ellers hvad du har !

Spantenwagen

af Morten Flindt Larsen, København K, 21/1 2020, 17:41 (1555 dage siden) @ LBC

Tak for hjælpen. Jeg må holde udkig, dem der er til salg pt er næsten lige så dyre som en Hobbytrade Cu-vogn. Mvh Lars

Hejsa,

Så dur det nok heller ikke at købe Roco-udgaven, hvor det vist kun er vinduesrammerne, der er ændret i forhold til Kleins model. Men måske er chancerne for, at de kan findes billigere i Roco-udgaven trods alt større.
[image]

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak