Bfh 50 86 27-61 348-4 – H.U.G. får hug

af cm, 27/9 2019, 10:53 (1644 dage siden)

[image]
Juni 1984. Rejsende mod Fredericia, er netop steget ombord i vognen ved Nyborg Fgh. Endnu har ikke alle fundet sig et sæde – de sidste bevæger langsomt gennem vognen for at finde sig en plads. I rygeren opstår der imidlertid håndgemæng mellem en ældre dame og en representant for H.U.G. Uoverenstemmelserne indledtes med at H.U.G.-manden - med en indsamlingsbøsse i hånden – forsøger at få medrejsende til at støtte ”organisationen” med et mindre bidrag. Dette får den 62-årige Elinor Poulsen til spontant at fare i flindt:

[image]

PENGE?? TIL JERES HUMBUGFORETAGENDE?? I BURDE MELDES TIL POLITIET! I ER SVINDLERE… GIFTBLANDERE…. KVAKSALVERE … I ER …I ER…. I HAR FORGIVET MIN BROR JØRGEN FOR ÅR TILBAGE…. OG NU VIL I HAVE PENGE?? HVOR ER KONDUKTØREN? (Hun vender og drejer sig med besvær i sædet et par gange og ser sig om efter personale) … JEG FORLANGER KONDUKTØREN SMIDER DEM UD!!! JØRGEN VAR SYG I EN MÅNED (en sandhed, der retfærdigvis kræver modifikationer – uden dog at skulle forklejne sagen – Jørgen Poulsen var på toilet i 3 dage) Hun fortsætter: DE BURDE KASTES I FÆNGSEL PÅ VAND OG BRØD! (hun truer H.U.G.manden med sin stok og svinger med sin lille håndtaske i affekt)

[image]

H.U.G.-manden forsøger at forklare sig… ”Kære frue. Vi er ikke giftblandere. Vi forsøger blot at hjælpe plagede personer i den tredje verden – under anvendelse af alternative midler. Hvis De ikke vil støtte vor organisation – så må jeg da minde Dem om, at det er ganske frivilligt. Vi har hjulpet over 3500 mennesker i Afrika over de sidste 3 år….. og ikke modtaget klager af nogen art…”
Men Elinor Poulsen lader sig ikke imponere… I HAR VEL OMBRAGT DEM INDEN DISSE STAKLER NÅEDE AT KLAGE!! MIN NEVØ ER OGSÅ I AFRIKA – HAN ER UDDANNET GYNÆKOLOG OG HAN HJÆLPER MENNESKERNE DERNEDE….

[image]

H.U.G.-manden forsøger at formilde den ophidsede dame, men kommer lidt uheldigt afsted med ordvalget: Åh.. en art kollega… er han dernede med… øh.. hvad er det nu det hedder…. Gynækologer uden grænser?
DE SKAL IKKE VÆRE NÆSVIS ELLER SJOFEL. HAN ER UDDANNET LÆGE. UDDANNET – FRA ET ANERKENDT UNIVERSITET – MEN DET VED DE VEL IKKE ENGANG HVAD ER?
H.U.G.-manden fortrækker fra ”Rygeren” og bevæger sig i den anden retning og fortsætter indsamlingen. Dog uden noget givtigt resultat, idet Elinor Poulsens råben førhen – har plantet en del berettiget tvivl hos de potentielle bidragydere… Ærgerlig og irriteret forlader han toget i Odense.

--
[image]

Avatar

Bfh 50 86 27-61 348-4 – H.U.G. får hug

af Futfar, Kajerød, 28/9 2019, 14:41 (1643 dage siden) @ cm

Hæ, hæ... Så har du jo gjort det igen.. forfattet en fin tekst, og givet en 'malende' beskrivelse af en hændelse i toget :-P.. Tak for den, samt de fine billeder af dine glimragende bemalinger..

Jeg går ud fra at H.U.G. betyder Hjælp Uden Grænser ?.. I så fald forstår man jo godt damens vredesudbrud, for det tangerer jo til rendyrket betleri, som er en uforskammet foretagsomhed, der i stigende grad er noget man alt for ofte bliver udsat for...:-(.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Bfh 50 86 27-61 348-4 – H.U.G. får hug

af cm, 30/9 2019, 14:37 (1641 dage siden) @ Futfar


Jeg går ud fra at H.U.G. betyder Hjælp Uden Grænser ?.. I så fald forstår man jo godt damens vredesudbrud, for det tangerer jo til rendyrket betleri, som er en uforskammet foretagsomhed, der i stigende grad er noget man alt for ofte bliver udsat for...:-(.

H.U.G. er en organisation med tvivlsom seriøsitet: LINK - som tidligere beskrevet....
:-)

mvh
Chr

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak