McK MX test

af Bent Larsen, søndag 18. august, 2019, 15:21 (86 dage siden)

Hej
Efter et halvt års venden kom McK MX 1033, der er allerede skrevet og testet meget, på hjemmesiden i 2017 stod der mim. R 43, men hvad kan MX, det vil jeg teste. Det efterfølgende har nok mest interesse for dem der har små anlæg og kører på legetøjsspor med små kurver, og som overvejer at købe en McK MX.
Første test var på midt faste K anlæg med R 36, der køres uden problemer.


Næste test var med gamle M skinner, det gik da ok, skinnerne skulle lige rettes lidt nogle steder, det gik ok gennem en S kurve med M 5120 R 29,? Så kurver under R 43 er ikke noget problem, men skal McK MX køre på et M skinne anlæg skal det være vel trimmet.

Til sidst C skinner, dem har jeg ikke så mange af, men de er nok også testet af mange.
Vh
Bent Larsen
[image][image][image]

McK MX test

af Bent Larsen, mandag 19. august, 2019, 18:54 (85 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
McK og Heljan er blevet sammenlignet, men McK har da fået fremstillet et vellykket kopi af Trinbrættes metalstøbte MX overdel fra halvfemserne.
Vh
Bent Larsen
[image]

McK MX test

af Jan Bøgedal Slundt @, onsdag 21. august, 2019, 01:07 (83 dage siden) @ Bent Larsen

Hej Bent :-)
Jeg er den lykkelige ejer af MX 1020, og jeg er meget tilfreds med den. Hos mig bliver den dog ikke overbelastet, da den kun skal køre et Regional tog på 2 Bn & 1 Bns på "lille syd".
Jeg kæmper dog en kamp om at få råd til flere McK MX'ere til kørsel i Dan-Link. Her bliver det så i forspand eller triblespand med op til 40 godsvogne. Men det kniber med at få overskud efter 9 måneder på sygeløn :-(
mvh
Jan

McK MX test

af Bent Larsen, onsdag 21. august, 2019, 07:11 (83 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Ja, det er vel teknisk muligt idag at få 3 lok. Til at arbejde sammen. Jeg er også tilfreds med 1033, jeg bestilte den vel vidende at der stod R 43 og jeg kun havde R 36, for jeg var sikker på den nok kunne komme til at Køre på R 36, og det kan den så uden nogen ombygning.
Vh
Bent Larsen

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen