Kender i denne side?

af erikit, Hundested, 7/8 2019, 22:06 (1717 dage siden)

Da jeg er pensionist har jeg tiden til at bevæge mig rundt på internettet det meste af dagen, hvis jeg ikke skal noget andet.
Jeg "faldt" tilfældigt over et link om en svensker der laver forskellige landskabsbygning. Hans Videoer er på engelsk, men rimelige lette at forstå. Han viser bl.a. hvordan man laver en havnefront, vandfald, vand med bølger og meget andet.
For en amatør som mig har det været interessant at se disse vidioer, selvom det er til størrelse N.

Her er et link til siden: http://mrr-tutorials.com/

Mvh Erik

Kender i denne side?

af peterw, 8/8 2019, 12:01 (1716 dage siden) @ erikit

Hej,

Da jeg er pensionist har jeg tiden til at bevæge mig rundt på internettet det meste af dagen, hvis jeg ikke skal noget andet.
Jeg "faldt" tilfældigt over et link om en svensker der laver forskellige landskabsbygning. Hans Videoer er på engelsk, men rimelige lette at forstå. Han viser bl.a. hvordan man laver en havnefront, vandfald, vand med bølger og meget andet.
For en amatør som mig har det været interessant at se disse vidioer, selvom det er til størrelse N.

Her er et link til siden: http://mrr-tutorials.com/

Jo, jeg kender ham godt fra tidligere - han har oprindelig brugt navnet "Märklin of Sweden". Han har stadig en YouTube kanal under det navn. Og korrekt, han har faktisk ret mange brugbare tips uanset model-skala eller "strøm-system".

Jeg synes hans lidt "overfriske" facon er lidt små-irriterende, men der er virkelig mange guldkorn at hente i hans videoer.
:-)

Mvh

Peter

Kender i denne side?

af erikit, Hundested, 8/8 2019, 12:40 (1716 dage siden) @ peterw

Hej peterw
Du har ret i det med at han har en "over frisk facon", men han har en del guldkorn syntes jeg.
Mvh
Erik

Kender i denne side?

af Morten Flindt Larsen, København K, 8/8 2019, 15:51 (1716 dage siden) @ erikit

Hej peterw
Du har ret i det med at han har en "over frisk facon", men han har en del guldkorn syntes jeg.
Mvh
Erik

Hejsa,

Ja, han er meget svensk på en anstrengende måde, men især hans metode til at lave vand på toiletpapir-hvidlim-basis er rigtig fin, synes jeg. Absolut seværdig, og alt Märklin-fnidderet kan man jo bare sortere fra.

Vh
Morten

Kender i denne side?

af Skott, 8/8 2019, 19:00 (1716 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg synes nu hans jargon er ganske underholdende - og god selvironi har han bestemt også :)

Kender i denne side?

af bygger01, Herning, 8/8 2019, 20:42 (1716 dage siden) @ Skott

Man kun rose "jernbanetosser", der vil hjælpe andre .......

Og dem, der er negative, og ikke vil se det, bør glide videre og ikke komme med "fnider" !

--
Jørgen Steffensen

Kender i denne side?

af Morten Flindt Larsen, København K, 8/8 2019, 23:04 (1716 dage siden) @ bygger01

Man kun rose "jernbanetosser", der vil hjælpe andre .......

Og dem, der er negative, og ikke vil se det, bør glide videre og ikke komme med "fnider" !

Ja, han er meget positiv og har mange abonnenter, deriblandt også jeg. Han hygger sig gevaldigt med sin hobby kan man se, og det er jo dejligt. Og så er han unik for Skandinavien. Der findes vist ikke tilsvarende norske eller danske "skærmtrolde". YouTube giver jo heldigvis mulighed for en "thumbs up" og en "Thumbs down", alt efter om man kan lide programmet eller ej. Programmer, som man synes er dårlige, skal have kritik, med mindre man går ind for forstillelse, falsk positivisme og rygklapperi. Der er ingen grund til at spilde sin tid på at se skodprogrammer, som man kan se, at en mængde andre har dømt ude.

Kender i denne side?

af bygger01, Herning, 8/8 2019, 23:37 (1716 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Er ikke helt enig med dig, for jeg synes, at man blot skal glide videre uden genere nogen.

Men her synes vi jo så forskellige.

--
Jørgen Steffensen

Kender i denne side?

af Morten Flindt Larsen, København K, 9/8 2019, 00:18 (1716 dage siden) @ bygger01

Er ikke helt enig med dig, for jeg synes, at man blot skal glide videre uden genere nogen.

Men her synes vi jo så forskellige.

Ja, gudskelov. Men det er da godt for dig, at du er så fint og ædelt et menneske, at du ikke vil meddele andre, at du synes, at det er noget bras, de laver. Omvendt ser jeg det sådan, at hvis man ikke skulle kunne være kritisk overfor en video, som folk af egen drift lægger på Youtube endda vel vidende, at der er mulighed for at bedømme den (det du kalder at "genere"), så hjælper videoen heller ikke andre modelbyggerere, som du skrev er så godt. Hjælp, der ikke må kritiseres, er ikke andet end en tom og intetsigende frase, hvor alt er lige gyldigt. Bullshitbingo på fuld plade.

Kender i denne side?

af Muncken, 10/8 2019, 12:45 (1714 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Enig Morten.

Og som indehaver af en Kanal oplever jeg desværre sjældent kritik. Når man selv giver kritik bliver man tilgengæld hængt ud som idiot blandt folk der hylder laveste fællesnævner og altid af 3. mand. Jeg følger utrolig mange forskellige byggere rundt om i verden, så der er altid et alternativ, hvis man ikke finder det anvendeligt det man ser... Jeg ser også nævnte youtuber og er rigtigt glad for min Mute knap...

Kender i denne side?

af Morten Flindt Larsen, København K, 11/8 2019, 14:27 (1713 dage siden) @ Muncken

Enig Morten.

Og som indehaver af en Kanal oplever jeg desværre sjældent kritik. Når man selv giver kritik bliver man tilgengæld hængt ud som idiot blandt folk der hylder laveste fællesnævner og altid af 3. mand. Jeg følger utrolig mange forskellige byggere rundt om i verden, så der er altid et alternativ, hvis man ikke finder det anvendeligt det man ser... Jeg ser også nævnte youtuber og er rigtigt glad for min Mute knap...

Hejsa,

Ja, der er på YouTube rigtig mange gode modelbyggere rundt om i verden at få et bredt input af tips fra. Der laves mange "tutorials" om specifikke emner, men at bevæge sig udenfor Danmarks grænser kræver som regel, at man kan sprog, hvis det er tips, som man er ude efter. Mange af YouTube-producenterne har deres personlighed med, når de "optræder", men i sidste ende er det nu kvaliteten og resultaterne af deres tips, som er det afgørende. Dog kan også den tekniske kvalitet af optagelserne få en nedadvendt tommelfinger fra mig: Modeljernbaner egner sig bare ikke til "dogmefilm" med rystet kameraføring, hurtige, stødvise panoreringer og indslag, hvor det meste af tiden går med at se modeljernbanens ejer fortælle om banen frem for at vise det, som det drejer sig om: modeljernbanen. "Søg og du skal finde" er min egen erfaring med YouTube, og sine favoritkanaler kan man abonnere på, så man får underretning, når der er nyt. I visse tilfælde er det også muligt at se undertekster på YouTube. Videomediet er under alle omstændigheder et fremragende supplement til læsestoffet.

Vh
Morten

Kender i denne side?

af erikit, Hundested, 10/8 2019, 17:25 (1714 dage siden) @ erikit

Jeg ønsker ikke at kommentere hvert opslag, da enhver har ret til deres egen mening.
Jeg vil dog lige sige at for en nybegynder og amatør som mig (jeg har set ca. 95 % af hans videoer) har det været meget værd at se dem. Det er ikke sikkert at jeg vil følge alle hans metoder, men nogle af dem syntes jeg er gode. Hans videoer giver efter min mening muligheder for inspiration.
Jeg har også valgt at støtte ham lidt, hver måned.
Med venlig hilsen
Erik

Kender i denne side?

af henho, Ringkøbing, 13/8 2019, 00:09 (1712 dage siden) @ erikit

Jeg synes nu, at det friskfyragtige efterhånden er gået af ham i løbet af årene. Han kommer med en hel del guldkorn ind imellem :-) (Jeg er også abonnent)

--
Med venlig hilsen

Henrik

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak