Avatar

Er dette en fantasi model ?

af Futfar, Kajerød, 6/8 2019, 16:56 (1697 dage siden)
redigeret af Futfar, 6/8 2019, 17:02

Jeg, og sikkert flere andre, er i besiddelse af denne skinnekran ekvipage fra Roco men fandtes den i virkeligheden?

[image][image][image][img]images/uploaded/201908061447545d49931a639a9.jpg[/imag
[image][image]

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Er dette en fantasi model ?

af Morten Flindt Larsen, København K, 6/8 2019, 18:39 (1697 dage siden) @ Futfar

Jeg, og sikkert flere andre, er i besiddelse af denne skinnekran ekvipage fra Roco men fandtes den i virkeligheden?

[image][image][image][img]images/uploaded/201908061447545d49931a639a9.jpg[/imag
[img]images/uploaded/201908061443165d499204c1dd4.jpg[/img][image]

Hejsa,

Bachmann har i sit modelprogram (haft) flere forskellige amerikanske varianter af kranen, så muligvis er den af amerikansk type og kan være kommet til Europa med de allierede invasionsstyrker i 1944-45. Har dog ikke tid til at google efter forbilleder lige nu. Men det er den vej, der skal søges, vil jeg mene.

/Morten

Er dette en fantasi model ?

af Morten Flindt, 6/8 2019, 18:57 (1697 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af Morten Flindt, 6/8 2019, 19:02

Jeg, og sikkert flere andre, er i besiddelse af denne skinnekran ekvipage fra Roco men fandtes den i virkeligheden?

[image][image][image][img]images/uploaded/201908061447545d49931a639a9.jpg[/imag
[img]images/uploaded/201908061443165d499204c1dd4.jpg[/img][image]


Hejsa,

Bachmann har i sit modelprogram (haft) flere forskellige amerikanske varianter af kranen, så muligvis er den af amerikansk type og kan være kommet til Europa med de allierede invasionsstyrker i 1944-45. Har dog ikke tid til at google efter forbilleder lige nu. Men det er den vej, der skal søges, vil jeg mene.

/Morten

Jeps, typen er amerikansk. Se her og her.

[image]

Og her er der så en germaner, der skriver, at DB-versionen er ren fantasi. Så det må vi vel tro på.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Er dette en fantasi model ?

af Svend B J, 7/8 2019, 10:44 (1696 dage siden) @ Morten Flindt

Jeg, og sikkert flere andre, er i besiddelse af denne skinnekran ekvipage fra Roco men fandtes den i virkeligheden?

Og her er der så en germaner, der skriver, at DB-versionen er ren fantasi. Så det må vi vel tro på.

.
"Das Modell in allen DB Versionen ist reine Phantasie"

--
Svend
[image]

Er dette en fantasi model ?

af cm, 6/8 2019, 20:56 (1697 dage siden) @ Futfar

Jeg, og sikkert flere andre, er i besiddelse af denne skinnekran ekvipage fra Roco men fandtes den i virkeligheden?

[image][image]

Som nævnt tidligere i vor telefonsamtale i dag... jeg har gennempløjet Stefan Carstens' "Güterwagen Band 5" for at finde data på løbevognen - eller Kranschutzwagen om man vil. Jeg kan finde en vogn med samme "Længde over Puffere" (12.1 mtr) - men ingen med samme ladareal, akselafstand eller sprængværk blandt tyske standardvogne. Måske er løbevognen også fri fantasi?
mvh
Chr

--
[image]

Er dette en fantasi model ?

af Morten Flindt Larsen, København K, 6/8 2019, 22:53 (1697 dage siden) @ cm
redigeret af Morten Flindt Larsen, 6/8 2019, 22:59


Som nævnt tidligere i vor telefonsamtale i dag... jeg har gennempløjet Stefan Carstens' "Güterwagen Band 5" for at finde data på løbevognen - eller Kranschutzwagen om man vil. Jeg kan finde en vogn med samme "Længde over Puffere" (12.1 mtr) - men ingen med samme ladareal, akselafstand eller sprængværk blandt tyske standardvogne. Måske er løbevognen også fri fantasi?
mvh
Chr

Hejsa,

Løbevognen er en oldgammel billigmodel fra Roco, som både er groft udført og ikke målfast, selv om den da nok er skal forestille en bestemt vogntype. Så ja, stort set en fantasimodel eller legetøjsmodel, om man vil.

Vh
Morten

Er dette en fantasi model ?

af Rolf Berg @, Täby, 7/8 2019, 00:56 (1696 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Løbevognen er nok en ØBB vogn af ukendt årgang der af Roco har været brugt til flere "DB-modeller" med UIC nummer .

Kran og løbevogn (løbevognen med en modernere stålvognkasse) kan fås i ÖBB udgave hos ROCO men hvis der er forebillede for vognene ved jeg ikke :
https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-4-010002-227772-0-0-0-0-8-2-0-0-se-...

mvh Rolf Berg

Er dette en fantasi model ?

af cm, 7/8 2019, 02:01 (1696 dage siden) @ Morten Flindt Larsen


Hejsa,

Løbevognen er en oldgammel billigmodel fra Roco, som både er groft udført og ikke målfast, selv om den da nok er skal forestille en bestemt vogntype. Så ja, stort set en fantasimodel eller legetøjsmodel, om man vil.

Vh
Morten

Hej Morten.
Ja i så fald er der tale om en ikke særlig nøjagtig model af R20. Tak for linket.
mvh
Chr

--
[image]

Avatar

Er dette en fantasi model ?

af Futfar, Kajerød, 8/8 2019, 17:14 (1695 dage siden) @ cm
redigeret af Futfar, 8/8 2019, 17:19

Altså en fantasimodel..
Tak til alle for svar og links...

Jeg havde skrevet et længere svar, men som så ofte før, kunne der ikke oprettes forbindelse til Signalposten i tide, så mit svar forsvandt. Så nu gider jeg ikke dette forum længere... Og nej de 20 minutter var langtfra opbrugt...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak