Postvogn litra DA fra HELJAN af

af RC Kongen ⌂ @, 5/7 2019, 10:06 (1729 dage siden)

Samtlige postvogne litra DA ankommer til Danmark primo uge 29.

HUSK på, at der kun er blevet fremstillet 150 stk af hver udgave. Prisen er kr. 545,- pr. stk.

Klik på linket og se om en af modellerne ikke er til din bane :-)

https://rckongen.dk/?s=litra+da&post_type=product

God weekend.

Postvogn litra DA fra HELJAN af

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 5/7 2019, 17:18 (1729 dage siden) @ RC Kongen

Samtlige postvogne litra DA ankommer til Danmark primo uge 29.

[image]

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Postvogn litra DA fra HELJAN af

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 7/7 2019, 13:45 (1727 dage siden) @ RC Kongen

Vi er en del der glæder os ;-)

Mvh
Claus

Postvogn litra DA fra HELJAN af

af Flemming Søeborg ⌂, 13/7 2019, 10:17 (1721 dage siden) @ Claus E. Hansen

[image]

Her er de alle - på ét billede. De er flotte, skal jeg hilse og sige. De gennemgås også i Spor og baner nr. 46.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Postvogn litra DA

af UTJ, 13/7 2019, 10:56 (1721 dage siden) @ Flemming Søeborg
redigeret af UTJ, 13/7 2019, 11:08

Lidt forbrugeroplysning.
DA-modellens forbillede er hentet fra nummerserierne 5007-5024. Når man kigger billeder vil man kunne se forskelle med hensyn til ovenlysvinduer, sidevinduer og antallet af tagventiler, udover en del andre smådetaljer.
DA 5001-5006 (første serie) havde fire tagventiler og en helt udelt vindue i vognsiden i pakkerummet. Det var de eneste DA-vogne som oprindelig var forsynet med aluminiumsskjold - de øvrige fik laktransfermærkat som ses på modellerne. Aluminiumsskjoldene forsvandt i øvrigt tidligt fra disse vogne.
Nogle af vognene blev senere let moderniserede. Formentlig i den forbindelse forsvandt den midterste tagventil fra 5007-5024. Visse vogne fik kuck-kuck-ventiler og en (?) enkelt fik torpedoventilatorer. Og nej, positionen for de første seks vognes tagventilatorer og de sidste 18's når den midterste var borttaget var ikke ens. Vinduer i sidedørene fik for visses vedkommende gummiindfatning og så kan man blive ved i småtingsafdelingen.
Harmonikaer blev fjernet fra postvognene omkring 1947, men blev genmonteret på visse RIC-mærkede vogne som primært gik på Hamborg.
Omkring 1970 blev en del af vognene omdannet til rejsegodsvogne litra Dah og fik i den forbindelse genmonteret harmonikaer.
Når dette er sagt er DA-modellen et udtryk for at skabe en model som signalerer "DA" med de kompromisser som deraf følger. Det bliver spændende at følge hvordan der bliver taget mod denne anden postvognsmodel Heljan kommer med.

God leg!

--
ئۇلغىك

Postvogn litra DA

af Gert, 13/7 2019, 20:38 (1721 dage siden) @ UTJ

Hvilken postvogn bliver den næste?

Gert

Postvogn litra DA

af Skott, 14/7 2019, 07:56 (1720 dage siden) @ Gert

Måske DJ ellr P?

Postvogn litra DA

af Denis Petersen, 15/7 2019, 15:47 (1719 dage siden) @ Skott

Litra P skulle jo være kommet i 2004 mener jeg det var.
Det stod jo engang i et blad.

Denis Petersen

Postvogn litra DA

af Morten Flindt, 15/7 2019, 16:07 (1719 dage siden) @ Denis Petersen

Litra P skulle jo være kommet i 2004 mener jeg det var.
Det stod jo engang i et blad.

Hejsa,

Ja, det gjorde det nemlig, fx: 50 86 P 90-84 002-2 med katalognummer 6090. Hvor længe skal vi vente på den?

Utålmodige hilsner
M:-Drten

Postvogn litra DA

af Denis Petersen, 15/7 2019, 16:20 (1719 dage siden) @ Morten Flindt

December måned....... men ingen årstal ;-)

Denis Petersen

Postvogn litra DA

af Morten Flindt, 15/7 2019, 16:47 (1719 dage siden) @ Denis Petersen

December måned....... men ingen årstal ;-)

Denis Petersen

Så er der håb endnu! :-D ;-) :-D

/Morten

Postvogn litra DA

af Muncken, 14/7 2019, 11:09 (1720 dage siden) @ UTJ

Heljan laver en basis model, og så forfiner man til den udgave man ønsker.... Sådan har det altid været!

Avatar

Postvogn litra DA

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 14/7 2019, 23:07 (1720 dage siden) @ UTJ

Det bliver spændende at følge hvordan der bliver taget mod denne anden postvognsmodel Heljan kommer med.

Det er simpelthen nogle flotte modeller - de tre epoke iV modeller er allerede bestilt hos de lokale pushere.

Næste postvognsmodel?
Gerne en litra P (I eller II)

Næste godsvognsmodel?
Gerne en litra PF (med mulighed for privatbanevarianterne NFJ P 261, TKVJ PF 1503, FFJ PF 1300, HHJ PF 149 og HHJ PF 228).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Næste godsvognsmodel?

af Svend B J, 15/7 2019, 09:56 (1719 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Svend B J, 15/7 2019, 10:38

Næste godsvognsmodel?
Gerne en litra PF (med mulighed for privatbanevarianterne NFJ P 261, TKVJ PF 1503, FFJ PF 1300, HHJ PF 149 og HHJ PF 228).

.
Vi springer lige over til de åbne godsvogne.

PF-vogne har været savnet længe, men der er også andre muligheder som ligger lige for, bl a litra PE samt diverse privatbaneudgaver.
Her må ROCO ligge inde med de tidligere Fleischmann forme. Altså ikke den billige og ikke specielt gode Sachsenmodelle/ROCO-udgave, men de noget pænere Fleischmann-udgaver.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]


osv osv

--
Svend
[image]

Næste godsvognsmodel?

af Morten Flindt, 15/7 2019, 16:19 (1719 dage siden) @ Svend B J
redigeret af Morten Flindt, 15/7 2019, 16:25

Næste godsvognsmodel?
Gerne en litra PF (med mulighed for privatbanevarianterne NFJ P 261, TKVJ PF 1503, FFJ PF 1300, HHJ PF 149 og HHJ PF 228).

.
Vi springer lige over til de åbne godsvogne.

PF-vogne har været savnet længe, men der er også andre muligheder som ligger lige for, bl a litra PE samt diverse privatbaneudgaver.
Her må ROCO ligge inde med de tidligere Fleischmann forme. Altså ikke den billige og ikke specielt gode Sachsenmodelle/ROCO-udgave, men de noget pænere Fleischmann-udgaver.

Hejsa,

Den "noget pænere Fleischmann-udgave" er en specialproduktion til det italienske marked. Den har flade pladedøre, hvor de danske PE'ere havde formpressede døre. Den eneste danske, jeg har set, som havde pladedøre, var en færgevogn, altså en ex PER med bremseplatform. Så Fleischmann-italieneren er desværre en "nitte" i dansk sammenhæng.

Vi må nøjes med at vente, til fx Brawa eller Exact Train kommer med nogle nye forme, der lægger de gamle Fleischmann/Roco/Tillig modeller i graven.

Venlig hilsen
Morten

Næste godsvognsmodel?

af Svend B J, 15/7 2019, 17:28 (1719 dage siden) @ Morten Flindt
redigeret af Svend B J, 15/7 2019, 17:34

Der er muligvis et eller andet med dørene på den italienske udgave, men jeg viste den nu mest, fordi den har de rigtige puffer og ikke har bremseudstyr.
Her er så den tyske udgave af en O10-vogn..... med cylinderpuffer.

[image]

--
Svend
[image]

Næste godsvognsmodel?

af Morten Flindt, 15/7 2019, 18:06 (1719 dage siden) @ Svend B J
redigeret af Morten Flindt, 15/7 2019, 18:10

Der er muligvis et eller andet med dørene på den italienske udgave, men jeg viste den nu mest, fordi den har de rigtige puffer og ikke har bremseudstyr.
Her er så den tyske udgave af en O10-vogn..... med cylinderpuffer.

[image]


Nååååja, det er da også rigtigt. Det er jo den, som DWA's modeller er baseret på. Min tanketorsk, beklager. :-| Men det er da rigtigt, at DWA's vogne generelt har småfejl mht. puffer og bremser, så man selv må eftermontere og snitte til, så de bliver bedre.

Her er den både med og uden bremseplatform.
[image]
[image]

Og Tilligs (gaflet fra Sundborg):
[image]

Der er vist noget med, at det asymmetriske vognkasse på Tilligs model skyldes, at de har brug en forkert undervogn. Hug en hæl klip en tå.

Næste godsvognsmodel?

af Erik Sejersen, 15/7 2019, 20:40 (1719 dage siden) @ Morten Flindt

Tilligs vogns eneste fejl er at vognkassen er ca 0,8 mm for lav og så selvfølgelig pufferne.

Næste godsvognsmodel?

af Morten Flindt Larsen, København K, 15/7 2019, 21:13 (1719 dage siden) @ Erik Sejersen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 15/7 2019, 21:26

Tilligs vogns eneste fejl er at vognkassen er ca 0,8 mm for lav og så selvfølgelig pufferne.

Så må det jo være Fleischmanns, som er forkerte. Forskellen på de to modeller er tydelig. Men det er måske højden, der gør det?

Næste godsvognsmodel?

af Morten Flindt, 15/7 2019, 21:42 (1719 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Tilligs vogns eneste fejl er at vognkassen er ca 0,8 mm for lav og så selvfølgelig pufferne.


Så må det jo være Fleischmanns, som er forkerte. Forskellen på de to modeller er tydelig. Men det er måske højden, der gør det?

Modellbahnfrokler.de har vurderet de forskellige O 10-modeller og er nået frem til nedenstående. Det er ikke kun de 0,8 mm vognkassehøjde, der får vognen til at se "forkert" ud.
[image]

Vh
Morten

Næste godsvognsmodel?

af Svend B J, 16/7 2019, 09:37 (1718 dage siden) @ Morten Flindt

Efter al dette "frem og tilbage" er vi nu kommet i mål og kan konstatere, at Fleischmanns udgave af den tyske "O10 Halle" er den meste korrekte.
Omsat til danske modeller: Her kan der fremstilles forskellige og næsten korrekte modeller af forskellige danske DSB- og privatbaneudgaver. Der er lidt omkring skrivefeltet til venstre (hvor der på Fleischmanns model er påsat en plade), men mon ikke de fleste ville kunne leve med det?
Næste spørgsmål: Findes der en dansk repræsentant for Roco, som kunne have lyst til - og interesse i - at gå videre med dette til Roco? Vi må gå ud fra, at de gamle Fleischmann-forme stadig eksisterer.

--
Svend
[image]

Næste godsvognsmodel?

af Morten Flindt, 16/7 2019, 15:14 (1718 dage siden) @ Svend B J

Efter al dette "frem og tilbage" er vi nu kommet i mål og kan konstatere, at Fleischmanns udgave af den tyske "O10 Halle" er den meste korrekte.
Omsat til danske modeller: Her kan der fremstilles forskellige og næsten korrekte modeller af forskellige danske DSB- og privatbaneudgaver. Der er lidt omkring skrivefeltet til venstre (hvor der på Fleischmanns model er påsat en plade), men mon ikke de fleste ville kunne leve med det?
Næste spørgsmål: Findes der en dansk repræsentant for Roco, som kunne have lyst til - og interesse i - at gå videre med dette til Roco? Vi må gå ud fra, at de gamle Fleischmann-forme stadig eksisterer.


Hejsa,

Jeg har undersøgt spørgsmålet gennem mine kontakter, og efter hvad der er oplyst fra sædvanligvis veliunderrettet kilde, så har repræsentanter fra Roco, Fleischmann, Tillig, Piko, Märklin og Brawa på Nürnbergmessen i 2018 fået overdraget basismateriale med fotos til ca. 50 emner til danske godsvogne fra epoke II-IV. Efter det oplyste indgik O 10'erne uden bremseplatform ikke i materialet, da det blev vurderet, at potentialet for disse vogne allerede var udnyttet af DWA og derfor ud fra et kommercielt synspunkt ikke ville være interessant at producere for "de store". Det samme gælder de af DWA-vognene, som ikke vil kunne produceres mere korrekt på andre grundmodeller end den af DWA anvendte. Det overleverede materiale er uden farveangivelser men med adresser på danske kontakter, som i påkommende tilfælde vil hjælpe videre med dette.

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Næste godsvognsmodel?

af Svend B J, 16/7 2019, 16:28 (1718 dage siden) @ Morten Flindt

Efter det oplyste indgik O 10'erne uden bremseplatform ikke i materialet, da det blev vurderet, at potentialet for disse vogne allerede var udnyttet af DWA og derfor ud fra et kommercielt synspunkt ikke ville være interessant at producere for "de store".

.
Dårlig undskyldning (og dårlig vurdering). Så mange DWA-vogne blev der vist heller ikke produceret for efterhånden mange år siden og da vist slet ikke DSB PE-udgaven!? Men kan Roco da så i det mindste ikke fremstille vognen i en tidlig epoke II udgave (KPEV) med de - for danske forholds vedkommende - rigtige puffer, så vi selv kan male og litrere.
Men ellers kan vi håbe på at en anden (og mere fremkommelig) producent en dag udsender vogntypen. F eks Brawa.

--
Svend
[image]

Næste godsvognsmodel?

af Morten Flindt Larsen, København K, 16/7 2019, 17:45 (1718 dage siden) @ Svend B J

Efter det oplyste indgik O 10'erne uden bremseplatform ikke i materialet, da det blev vurderet, at potentialet for disse vogne allerede var udnyttet af DWA og derfor ud fra et kommercielt synspunkt ikke ville være interessant at producere for "de store".

.
Dårlig undskyldning (og dårlig vurdering). Så mange DWA-vogne blev der vist heller ikke produceret for efterhånden mange år siden og da vist slet ikke DSB PE-udgaven!? Men kan Roco da så i det mindste ikke fremstille vognen i en tidlig epoke II udgave (KPEV) med de - for danske forholds vedkommende - rigtige puffer, så vi selv kan male og litrere.

Det synes jeg ikke, at det er jf. nedenstående. Efter hvad jeg har hørt, blev DWA-vognene produceret i oplag på kun 50 stk. pr. model, men om det passer, ved jeg ikke.

Men ellers kan vi håbe på at en anden (og mere fremkommelig) producent en dag udsender vogntypen. F eks Brawa.

Det kan man sagtens forestille sig, at en fremkommelig producent vil gøre, og det kan være, at det netop har spillet ind i den dårlige vurdering, at der snildt kan komme en bedre model. Fx Brawa og Exact Train æder sig jo i disse år støt og sikket ind på markedet med bedre udgaver af "de gamles" modeller, ligesom for øvrigt også McK. Personligt vil jeg hellere have en dansk vogn i nutidig Brawa-standard end i gammel Fleischmann-standard, og når der er ca. 50 andre modelalternativer at vælge imellem imens, kan jeg godt vente på, at en bedre grundmodel til PE og PER m.fl. dukker op. Det er trods alt en ret fåtallig ikke-dansk vogntype. Så kan andre jo i mellemtiden lave en ordentlig PF eller lignende, hvis der er et marked for det.

Næste godsvognsmodel?

af Svend B J, 16/7 2019, 17:56 (1718 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Efter det oplyste indgik O 10'erne uden bremseplatform ikke i materialet, da det blev vurderet, at potentialet for disse vogne allerede var udnyttet af DWA og derfor ud fra et kommercielt synspunkt ikke ville være interessant at producere for "de store".

.
Dårlig undskyldning (og dårlig vurdering). Så mange DWA-vogne blev der vist heller ikke produceret for efterhånden mange år siden og da vist slet ikke DSB PE-udgaven!? Men kan Roco da så i det mindste ikke fremstille vognen i en tidlig epoke II udgave (KPEV) med de - for danske forholds vedkommende - rigtige puffer, så vi selv kan male og litrere.


Det synes jeg ikke, at det er jf. nedenstående. Efter hvad jeg har hørt, blev DWA-vognene produceret i oplag på kun 50 stk. pr. model, men om det passer, ved jeg ikke.

Men ellers kan vi håbe på at en anden (og mere fremkommelig) producent en dag udsender vogntypen. F eks Brawa.


Det kan man sagtens forestille sig, at en fremkommelig producent vil gøre, og det kan være, at det netop har spillet ind i den dårlige vurdering, at der snildt kan komme en bedre model. Fx Brawa og Exact Train æder sig jo i disse år støt og sikket ind på markedet med bedre udgaver af "de gamles" modeller, ligesom for øvrigt også McK. Personligt vil jeg hellere have en dansk vogn i nutidig Brawa-standard end i gammel Fleischmann-standard, og når der er ca. 50 andre modelalternativer at vælge imellem imens, kan jeg godt vente på, at en bedre grundmodel til PE og PER m.fl. dukker op. Det er trods alt en ret fåtallig ikke-dansk vogntype. Så kan andre jo i mellemtiden lave en ordentlig PF eller lignende, hvis der er et marked for det.

.
Det er så din mening/holdning. Min er en anden :-)

--
Svend
[image]

DWA har fremstillet PE udgaver

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 16/7 2019, 23:15 (1718 dage siden) @ Svend B J

DWA - hobby har fremstillet 2 stk. PE modeller.
I 1998 kom der en model af DSB PE 17 723, og i 2003 kom der en model af ØSJS PE 445 ;-)
Billeder af disse kan findes på DANSKmodel, eller i mit hæfte om modellerne fra DWA - hobby.

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

DWA har fremstillet PE udgaver

af Svend B J, 18/7 2019, 15:31 (1716 dage siden) @ Torben Z.

.

I 1998 kom der en model af DSB PE 17 723

.
Ja ha, ha. Der er fremstillet en 20-30 PE-vogne (som havde forkerte puffer) for mere end 20 år siden og markedet er dermed dækket (mener nogle) :-) :-)

--
Svend
[image]

Korrekte DWA vogne

af Olaf Skov, 10/8 2019, 20:11 (1693 dage siden) @ Svend B J

DWA har også fremstillet PE vogns typen med korrekte puffere, når de var på markedet fra Fleischmann. Var der Fleischmann særproduktioner (Länderbahn vogne, epoke 1) at få, købte DWA restlageret i en forretning syd for grænsen. Disse vogne skulle forudbestilles hos Fleischmann og blev leveret et halvt år senere og det svarede ikke lige til DWA's produktionsplanlægning. Hvem der fik særudgaverne med de korrekte puffere er jeg ikke klar over, men jeg har da flere udgaver. Måske dem som bestilte først ?
Her er et foto af DWA udgaven TKVJ Pd 1309.[image]

Postvogn litra DA - nu på vej med GLS til modtagerne

af Svend B J, 16/7 2019, 14:29 (1718 dage siden) @ RC Kongen

Samtlige postvogne litra DA ankommer til Danmark primo uge 29.

HUSK på, at der kun er blevet fremstillet 150 stk af hver udgave. Prisen er kr. 545,- pr. stk.

Klik på linket og se om en af modellerne ikke er til din bane :-)

https://rckongen.dk/?s=litra+da&post_type=product

.
Til de der har bestilt vogne direkte hos RC Kongen:
Vognene er indleveret til afsendelse i dag!

--
Svend
[image]

Postvogn litra DA - nu på vej med GLS til modtagerne

af Børge Sundahl, 15/8 2019, 17:22 (1688 dage siden) @ Svend B J

Hvad så med en gammel DL postvogn
[image]

Børge

Postvogn litra DA - nu på vej med GLS til modtagerne

af Skott, 15/8 2019, 18:44 (1688 dage siden) @ Børge Sundahl

Nydelig!

HFHJ midt/sidst 70´erne - det perfekte match

af Svend B J, 20/7 2019, 18:34 (1714 dage siden) @ RC Kongen

Det perfekte match - så mangler vi blot det rigtige lokomotiv

[image]

[image]

--
Svend
[image]

HFHJ midt/sidst 70´erne - det perfekte match

af Bent Larsen, 20/7 2019, 20:41 (1714 dage siden) @ Svend B J

Hej
Det er her, du må selv male det.
Vh
Bent Larsen
[image]

HFHJ midt/sidst 70´erne - det perfekte match

af Svend B J, 20/7 2019, 21:01 (1714 dage siden) @ Bent Larsen
redigeret af Svend B J, 20/7 2019, 21:11

Hej
Det er her, du må selv male det.
Vh
Bent Larsen
[image]

.
Lige netop det (og i den viste kombination med M8) - ikke det kommende Mak lokomotiv HFHJ M9.
Men jeg venter gerne, til marcipanbrødet kommer i den færdige udgave :-)

--
Svend
[image]

HFHJ midt/sidst 70´erne - det perfekte match

af Togsøn, 29/7 2019, 12:55 (1705 dage siden) @ Svend B J

Hej Svend.

Det går lige med de vogne fra slut halv 70´erne til midt 80 ´erne !

Det skulle hellere have været C61 i orange passende til D73.

Ellers må vi håbe Mck vil lave HFHJ DK 76, det vil passe meget bedre.

Skal du have To M8 ?

En i gamle farver og en i Orange ?

Tror nu jeg kobler min D73 sammen med en Cl eller Cle, passer mig bedre.

Hilsen Erling.

HFHJ midt/sidst 70´erne - det perfekte match

af UTJ, 29/7 2019, 19:26 (1705 dage siden) @ Togsøn

Ja, så må McK jo komme igang.......

Her lidt fra virkeligheden. Hillerød og Hundested omkring 1978. DK 76 og 78 (nummer to med de numre) var tidligere Dah-vogne og DK 78 blev senere istandsat til Jernbanemuseet som DA 5005.
[image]HFHJ DK 78 i Hillerød 1978 (foto: UTJ)

Begge tidligere Dah-vogne var i flere år af HFHJ-tiden DSB brune med et ganske tykt patina og kun påskriften med bane, litra og nummer var nymalet. Vogne kørte mest i par som en art "Leig-Einheit" i rutefart mellem Hillerød og Hundested. DK 76 blev senere Y-togs orangerød som postvognen D 73, som var en tidligere Pa.
[image]DK 76 forrest, dernæst DK 78 og sidst C 61, Hillerød 1978 (foto: UTJ)

Både C 60 og C 61 kørte skam som personvogne i togene med DK 76/78 og D 73. I 1978/79 blev de to GDS-personvogne C 41 og C 42 erstattet af en Cl og en Cll, der blev til hhv C 63 og C 62 efter indbygning af oliefyr i vognene. Her C 60 i en weekend i Hundested:
[image]HFHJ C 60 i Hundested 1978 (foto UTJ)
Indtil de to DSB-vogne var ombygget kørte man i nogle år med en nogenlunde fast oprangering af D 76-D 78-HFHJ C-GDS C i morgentoget som ankom til Hillerød kl lidt i 8 om morgenen. Mener også D 73 var med. D 73 og den ene personvogn returnerede til Frederiksværk i et godstog, mens de øvrige afgik som persontog kl 15 om eftermiddagen. Det er derfor der er én C og to DK på billederne.

Efter C 62 var indsat blev oprangeringen ofte meget brun:
[image]HFHJ C 62 i Hillerød 1978 (foto UTJ)
Cl-vognen, der senere blev til C 63 stod længe i Hundested unden istandsættelse:
[image]Den "senere HFHJ C 63", Hundested 1978 (foto UTJ)

Så Svends match er sådan set helt fint - måske med et par brune tidl Dah som supplement. HFHJ er glimrende som modeljernbaneforbillede for man gad ikke slå harmonikaerne ud særlig ofte i 1970'erne. HFHJ M 9 i oragne vil nu også være god som trækkraft til disse ekvipager........

--
ئۇلغىك

HFHJ midt/sidst 70´erne - det perfekte match

af Svend B J, 29/7 2019, 23:35 (1705 dage siden) @ Togsøn
redigeret af Svend B J, 29/7 2019, 23:45

Det ender nok med at man køber det, der kommer af HFHJ lokomotiver og -vogne :-)
M8: Nu ser vi farven på Mak-diesellokomotivet fra Heljan - det ender nok med at blive OK - og så kan vi håbe på, at der anvendes samme farver på modellen af marcipanbrødet. Altså de rigtige beige og røde farver og ikke som lokomotivet så ud som nymalet museumslokomotiv (håber ikke jeg generet nogen alt for voldsomt med den bemærkning).


[image]

--
Svend
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak