Roco multimaus og z21, samt gode råd

af erikit, Hundested, 29/6 2019, 14:54 (1756 dage siden)

Hej
Jeg har tidligere fået nogle rigtige gode råd angående digital drift af 2 skinnedrift. Jeg prøver derfor igen.

Jeg har fået bestilt og betalt en masse Piko skinner, skiftespor, drev og andet. De skal afhentes i midten af næste måned. I den forbindelse kunne det være rart, hvis jeg samtidig kunne få resten af det jeg mangler til digitalt drift.

Jeg har valgt ikke at bestille et startsæt, men har købt en Multimaus og z21, samt Piko 55271 el-drev for skiftespor.
Jeg søger derfor en el-dreven kontrolpult, der kan styre mine skiftespor, signaler m.m. Jeg har 14 skiftespor, så jeg regner ikke med at 1 enhed kan styre det hele.Jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Det skal være en enhed, der er let at finde ud af.
Nogle gode råd?

På længere sigt kunne det være interessant at styre hele anlægget via pc. Jeg er it uddannet, så det skulle ikke være til at finde ud. Jeg har kig på TrainController (Windows), iTrain (Windows, MacOS, Linux), Rocrail (Windows, MacOS, Linux), ModellStw (Windows).
Nogle gode råd?

Det er en rimelig stor bane jeg vil bygge, så jeg går ud fra at 1 strømtilslutning til hele anlægget ikke er nok, hvad vil i anbefale?

Er der ellers noget i mener jeg vil få brug for?
Med venlig hilsen
Erik

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af Onionbag, 29/6 2019, 16:36 (1756 dage siden) @ erikit

Er det ikke kun Märklin der laver skiftespor?

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af erikit, Hundested, 29/6 2019, 16:47 (1756 dage siden) @ Onionbag

Er det ikke kun Märklin der laver skiftespor?

Aner det ikke. Som meget tidligere beskrevet i et andet indlæg har jeg gennem mange år haft et analog marklin anlæg, så hvis ordet "skiftespor" ikke er korrekt beklager jeg, gammel vane.
Med venlig hilsen
Erik

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af Bent Larsen, 29/6 2019, 20:20 (1756 dage siden) @ Onionbag

Hej

Er det ikke kun Märklin der laver skiftespor?

Hvad har Märklin med Eriks indlæg at gøre fordi oret skiftespor bliver brugt ? Erik spørger om lidt hjælp.
vh
Bent Larsen

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af erikit, Hundested, 29/6 2019, 20:29 (1756 dage siden) @ Bent Larsen

Hej

Er det ikke kun Märklin der laver skiftespor?

Hvad har Märklin med Eriks indlæg at gøre fordi oret skiftespor bliver brugt ? Erik spørger om lidt hjælp.
vh
Bent Larsen

Hej Bent Larsen
Jeg må indrømme at indlægget også undrede mig lidt. Jeg gør jo tydelig opmærksom på at mit indlæg handler om 2 skinne drift og ikke Marklin.

Med venlig hilsen
Erik

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af Bent Larsen, 29/6 2019, 21:02 (1756 dage siden) @ erikit

Hej
Det har ikke noget med om det er Märklin eller 2 skinne, det er ord valget, det hedder i jernbanesprog et Sporskifte, og du er ikke den eneste der kalder det et skiftespor, og det bliver der lavet meget sjov med blandt jernbanevenner.
vh
Bent Larsen

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af erikit, Hundested, 29/6 2019, 21:38 (1756 dage siden) @ Bent Larsen

Det er ok. Der skal være plads til noget sjov, eller bliver det hele lidt kedelig.

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af f.ormstrup ⌂, 1/7 2019, 01:30 (1754 dage siden) @ erikit

Hej Erik
Jeg vil råde dig til at stille dit spørgsmål på Baneforum.dk. Der er Klaus fra Hadsten meget aktiv. Han har flere gange vist z21 + div.ekstraudstyr frem på div. jyske udstillinger og specialarrangementer hos forhandlere. Så hvis der er en der ved noget om sporskifter og styring af disse er det vel ham.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af erikit, Hundested, 1/7 2019, 06:17 (1754 dage siden) @ f.ormstrup

Hej f.ormstrup
Det har jeg gjort og klaus har svaret på mit indlæg og givet mig flere gode råd. Han har en enorm viden som jeg også tidligere har nydt godt af.
Med venlig hilsen
Erik

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak