Roco multimaus og z21, samt gode råd

af erikit, Hundested, 29/6 2019, 14:54 (1756 dage siden)

Hej
Jeg har tidligere fået nogle rigtige gode råd angående digital drift af 2 skinnedrift. Jeg prøver derfor igen.

Jeg har fået bestilt og betalt en masse Piko skinner, skiftespor, drev og andet. De skal afhentes i midten af næste måned. I den forbindelse kunne det være rart, hvis jeg samtidig kunne få resten af det jeg mangler til digitalt drift.

Jeg har valgt ikke at bestille et startsæt, men har købt en Multimaus og z21, samt Piko 55271 el-drev for skiftespor.
Jeg søger derfor en el-dreven kontrolpult, der kan styre mine skiftespor, signaler m.m. Jeg har 14 skiftespor, så jeg regner ikke med at 1 enhed kan styre det hele.Jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Det skal være en enhed, der er let at finde ud af.
Nogle gode råd?

På længere sigt kunne det være interessant at styre hele anlægget via pc. Jeg er it uddannet, så det skulle ikke være til at finde ud. Jeg har kig på TrainController (Windows), iTrain (Windows, MacOS, Linux), Rocrail (Windows, MacOS, Linux), ModellStw (Windows).
Nogle gode råd?

Det er en rimelig stor bane jeg vil bygge, så jeg går ud fra at 1 strømtilslutning til hele anlægget ikke er nok, hvad vil i anbefale?

Er der ellers noget i mener jeg vil få brug for?
Med venlig hilsen
Erik

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af Onionbag, 29/6 2019, 16:36 (1756 dage siden) @ erikit

Er det ikke kun Märklin der laver skiftespor?

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af erikit, Hundested, 29/6 2019, 16:47 (1756 dage siden) @ Onionbag

Er det ikke kun Märklin der laver skiftespor?

Aner det ikke. Som meget tidligere beskrevet i et andet indlæg har jeg gennem mange år haft et analog marklin anlæg, så hvis ordet "skiftespor" ikke er korrekt beklager jeg, gammel vane.
Med venlig hilsen
Erik

Roco multimaus og z21, samt gode råd

af Bent Larsen, 29/6 2019, 20:20 (1756 dage siden) @ Onionbag

Hej

Er det ikke kun Märklin der laver skiftespor?