Brawa - DSB Tdgs 293

af UTJ, 15/12 2018, 12:35 (1953 dage siden)
redigeret af UTJ, 15/12 2018, 12:47

Ikke for at tærske langhalm på denne model som både har vakt undren og diskussion vedr. påskrifter og farvevalg, her, der og næsten alle (modelbane-)steder.

Noget kunne tyde på at Brawa har fået tilsendt dette billede og at det er udgangspunktet for modellen. Hvem der har tilsendt Brawa dette billede ved jeg ikke, men det er et godt eksempel på hvordan tilfældigt materiale tilsendt fjerne fabrikanter uden vejledning mv bliver tilfældigt brugt, tolket og ofte med forkert resultat. I dette tilfælde er det jo nok én person som har kigget billeder på Jernbanemuseet for Holtrups billedsamling ligger dér nu og jeg tror ikke mange kopier af dette billede er fremstillet.

Som sagt, man får resultat som man ønsker når man "bare" sender løs til Märklin, Brawa, Roco osv - for de vender ikke tilbage med yderligere spørgsmål, for når beslutningen om en variant er taget skal det gå hurtigt og så er der ikke tid til at vente på en eller anden "ekspert" oppe nordpå får svaret.

Nok om det, her er billedet. Jeg selv fik med Holtrups mellemkomst kopieret en hel del materielfotos inden UH's bortgang.

[image] DSB Tdgs 21 86 574 0 293-7, 1976 (foto Ulf Holtrup/arkiv UTJ)

Så hvis man sender noget: vær specifik og lad grundig instruktion følge med - ellers lad være, for resultatet bliver ofte noget klut.

--
ئۇلغىك

Brawa - DSB Tdgs 293

af re20000, 16/12 2018, 14:33 (1952 dage siden) @ UTJ

Jeg tror nu ikke der er nogen fabrikant, der sætter en model i produktion bare på baggrund af en enkelt henvendelse eller et enkelt billede.

Nold

Brawa - DSB Tdgs 293

af UTJ, 16/12 2018, 19:11 (1952 dage siden) @ re20000

Jo, når det gælder bemalingsvarianter, baseret på samme model til et større marked.

--
ئۇلغىك

Brawa - DSB Tdgs 293

af peterw, 17/12 2018, 17:15 (1951 dage siden) @ UTJ

Hej,

Ikke for at tærske langhalm på denne model som både har vakt undren og diskussion vedr. påskrifter og farvevalg, her, der og næsten alle (modelbane-)steder.

Heller ikke for at tærske langhalm... Er det korrekt opfattet at (hoved) problemstillingen er kombinationen af "for ny farve" til "for gamle påskrifter"?

Og hvad er det letteste greb til at opnå en korrekt model? Et (helt) sæt nye design-påskrifter inkl DSB logo - fra KM-Text hvis de f.eks. fåes ad den vej?

Mvh,

Peter

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak