HobbyTrade...???

af Jan Bøgedal Slundt @, 20/11 2018, 16:54 (1956 dage siden)

Hej :-)
Er der nogen her, som ved hvordan det går med HobbyTrade. De er jo efter rygtet gået konkurs igen... Men hvad med de nye MZ IV, salg, garanti m.m.
Er det "sikkert" nok at købe deres produkter og såd'
- og er der nogen her som har købt de nye MZ IV, som vil gi' en anmeldelse..?
mvh.
Jan

HobbyTrade...???

af Thomas Jespersen, 20/11 2018, 17:01 (1956 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Mig bekendt er det slut. Med forbehold for rygtemøllen, men det er hvad jeg har hørt fra flere kilder. Mest forretningerne der siger det til deres kunder.

HobbyTrade...???

af disavelo, 20/11 2018, 17:21 (1956 dage siden) @ Thomas Jespersen

dwahobby.dk

Venlig hilsen. Søren

HobbyTrade...???

af bygger01, Herning, 20/11 2018, 20:14 (1956 dage siden) @ disavelo

Hva' med Vejlesens Hobby, der er flyttet ind i den bikube ....

Eller .....

--
Jørgen Steffensen

HobbyTrade...???

af Bent Larsen, 20/11 2018, 21:19 (1956 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
På sporskiftet er der en længere tråd om emnet.
vh
Bent Larsen

HobbyTrade...???

af MR, 20/11 2018, 23:32 (1956 dage siden) @ Bent Larsen

Et opslag i CVR "afslører" følgende:

27.03.2018 Ændring i revision, Ændring i personkreds, Statusændring
CVR-nummer: 33051824

Navn og adresse:
F 2010 ApS
Nørrelundparken 5C, 6760 Ribe

Konkursdekret afsagt 23.03.2018 af Skifteretten i Esbjerg

Direktion:
Fratrådte:
Karsten Ebert Pedersen, den 23.03.2018.

Revision:
Fratrådte:
34716277, den 23.03.2018.

HobbyTrade...???

af UTJ, 21/11 2018, 01:22 (1956 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Nej HobbyTrade eksisterer fortsat som handelsnavn. Det bliver videreført.

F2010 er som nævnt i andet indlæg ophørt.

Som andre af den slags mindre virksomheder er det cashflow som bestemmer takten i nye produkter og det er primært træmodeller (MT, ML, FE, FC, postvogne mv) som der satses på i eget navn. Genudgivelse at tidligere modeller såfremt forme og kapital er til rådighed. HobbyTrade drives som enkeltmandsfirma og dermed er takten begrænset til hvad likvid kapital og mennekelige ressourcer kan række over.

HobbyTrade...???

af Jan Bøgedal Slundt @, 27/11 2018, 22:04 (1949 dage siden) @ UTJ

De nye MZ IV er lavet i begrænset oplag, er der nogen som ved hvor mange der er lavet af hvert nr...?
mvh.
Jan

MZ4

af UTJ, 28/11 2018, 09:47 (1948 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

De nye MZ IV er lavet i begrænset oplag, er der nogen som ved hvor mange der er lavet af hvert nr...?
mvh.
Jan

Normalt er det svært at få lavet mindre end 120 stk af hver variant. Det kan også ses af de oplag en anden producent opererer med. Til det danske marked med vilde mængder af nye modeller til en begrænset køberskare er antal solgte pr form efterhånden i ganske lave antal. Netto bliver den danske modeltogsbranche formentlig også tilført et mio beløb pr år i "filantropi-kroner" på den ene eller den anden måde.

Hvordan turbulensen omkring økonomi mv påvirker antallet af "nye" MZIV er vanskeligt at afgøre, men formmæssigt fejler den såkaldt gamle udgave intet og der er ingen garanti for at McK's kommende zink-model bliver bedre i proportionerne. Men den kommende vil nok inkludere nogle flere dimser og detaljer, herunder nok nogle i en lidt overdreven størrelse som det ofte ses på McK's produkter. Smag og behag er forskellig.

--
ئۇلغىك

HobbyTrade...???

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 9/12 2018, 00:32 (1938 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
redigeret af Claus E. Hansen, 9/12 2018, 00:40

De nye MZ IV er lavet i begrænset oplag, er der nogen som ved hvor mange der er lavet af hvert nr...?
mvh.
Jan

Prøv at læs i det sidste nye og uigenkaldeligt sidste nr. af Lokomotivet. Omme bagi står der nærmere uddybet mht. Hobbytrade og F2010, der meget godt forklarer det der er sket. Der er ikke noget at sige til mange MJ´ere har været forvirrede.

Mvh
Claus

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af f.ormstrup ⌂, 9/12 2018, 23:00 (1937 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
redigeret af f.ormstrup, 9/12 2018, 23:29

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade. se link

[image]
p.s. McK har kun købt F2010's forme. Primært ting lavet i en kort periode ca. 2010 - 2015
Ikke Q - vogne, dobbeltdækkere m.v

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Torben Z. ⌂, Vallensbæk, 9/12 2018, 23:57 (1937 dage siden) @ f.ormstrup

p.s. McK har kun købt F2010's forme. Primært ting lavet i en kort periode ca. 2010 - 2015
Ikke Q - vogne, dobbeltdækkere m.v

Flemming måske kunne du med din insiderviden uddybe modellerne (værktøjerne) fra den korte periode lidt mere nøjagtig.

Mange mj'ere er bekendt med, at McK arbejder - iflg. oplysninger på deres hjemmeside - med værktøjerne til F-maskinen (et F 2010 projekt).

MEN, på deres hjemmeside står der også følgende:
"Værktøjerne til dobbeltdækkervognene kræver en mere omfattende opdatering, bl.a. skal der laves et helt nyt bogieværktøj, nye gavle med gummimanchetter, nye fronter, fjedrende puffere, ætsede trin, riste og viskere, ændret belysning m.m."

Så hvem fremstiller mon hvad ?

--
Mvh.
Torben Z.
www.danskmodel.dk

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Bent Larsen, 10/12 2018, 09:13 (1936 dage siden) @ Torben Z.

Hej
Ja, det er lige det med de DD vogne, jeg var inde på din hjemmeside, der kan findes mange oplysninger, et katelog fra Hobby Trade 2008, der er DD vognene i, så de er fra før 2010:
Vh
Bent Larsen

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af f.ormstrup ⌂, 10/12 2018, 18:52 (1936 dage siden) @ Torben Z.

p.s. McK har kun købt F2010's forme. Primært ting lavet i en kort periode ca. 2010 - 2015


Flemming måske kunne du med din insiderviden uddybe modellerne (værktøjerne) fra den korte periode lidt mere nøjagtig.

Mange mj'ere er bekendt med, at McK arbejder - iflg. oplysninger på deres hjemmeside - med værktøjerne til F-maskinen (et F 2010 projekt).

"Værktøjerne til dobbeltdækkervognene kræver en mere omfattende opdatering, bl.a. skal der laves et helt nyt bogieværktøj, nye gavle med gummimanchetter, nye fronter, fjedrende puffere, ætsede trin, riste og viskere, ændret belysning m.m."

Så hvem fremstiller mon hvad ?

Hej Torben
Det er mig der har misforstået et eller andet McK har købt formene til Dobbeltdækkere m.m
Insiderviden ?? som du kan se af ovenstående er den begrænset - så undskyld til McK og DWA/hobby trade for ovenstående fortalelse!

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 10/12 2018, 11:13 (1936 dage siden) @ f.ormstrup

p.s. McK har kun købt F2010's forme. Primært ting lavet i en kort periode ca. 2010 - 2015
Ikke Q - vogne, dobbeltdækkere m.v


Kære Flemming
Jeg skulle hilse fra McKinley/McK og informere dig om, at dit indlæg er faktuelt forkert.

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af UTJ, 10/12 2018, 14:21 (1936 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]

Tjaaah, partsindlæg. Parterne er åbenbart ikke enige, kan vi konkludere.

Spændende hvordan dette kan løses under kinesisk ret.

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af sorensen_dk, 10/12 2018, 17:58 (1936 dage siden) @ UTJ

Det er GAME OVER inden man er kommet i gang.

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af UTJ, 10/12 2018, 18:14 (1936 dage siden) @ sorensen_dk

Det er GAME OVER inden man er kommet i gang.

Man må gå ud fra at man har kinesiske papirer i orden - dansk ret gælder ikke i Kina og konfiskation af ejendom i Kina skal ske ved hjælp af kinesiske myndigheder. Andet er faktisk tyveri og underslæb. Min erfaring er at det er usandsynligt at dette har kunne foregå så hurtigt, hvis de korrekte dokumenter var tilvejebragt. Den slags kan tage år.

Jeg er sådan set ligeglad, men konsekvensen af den slags "handler" med virksomhedsaktiver i Kina er noget man dér ser meget strengt på, enhver kan selv regne ud hvilke sanktioner der kan blive iværksat fra de stedlige myndigheders side, hvis de ønsker det.

Indtil videre må vi tage de to synspunkter som partsindlæg i en strid (om legetøj, magt og liebhaveri).

--
ئۇلغىك

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af f.ormstrup ⌂, 10/12 2018, 18:58 (1936 dage siden) @ Tommy Nilsson

p.s. McK har kun købt F2010's forme. Primært ting lavet i en kort periode ca. 2010 - 2015
Ikke Q - vogne, dobbeltdækkere m.v


Kære Flemming
Jeg skulle hilse fra McKinley/McK og informere dig om, at dit indlæg er faktuelt forkert.

Det er rigtigt - McK har købt formene til dobbeltdækkervognene så de 2 linjer øverst i indlægget er forkerte.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af bygger01, Herning, 11/12 2018, 00:03 (1936 dage siden) @ f.ormstrup

Ormstrup, så er du også faldet for fake news ........

--
Jørgen Steffensen

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Steff, 11/12 2018, 07:45 (1935 dage siden) @ bygger01

Kære Jørgen Steffensen

Øhhhh, med fare for at få verbale tæsk, gider så ikke lige forklare hvori de fake news består. Jeg kan nemlig ikke få hul på den information, er det McK, er det Hobby-Trade eller er det noget helt andet.
Det er jo meget rart at vide når man læser bl.a. denne og andre tråde hvad man kan stole på.
Så gider du ikke lige fortælle mig hvori de fake-news består?:-) Jeg kan nemlig oprigtigt ikke knække koden!

Med venlig hilsen

Steffen Dresler (sikkert godtroende engang imellem)

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Bent Larsen, 11/12 2018, 09:27 (1935 dage siden) @ Steff

Hej
Ifølge Fasebook så er der en god gennemgang af hvordan det hele er delt op i Lokomotivet nr. 134 side 39.
Vh
Bent Larsen

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Steff, 11/12 2018, 09:44 (1935 dage siden) @ Bent Larsen

Kære Bent Larsen

Jeg kender godt det gode blads bemærkning. Men umiddelbart kan jeg læse bemærkningen om fake-news som ENTEN det er McK der har lavet et barn på Ormstrup eller også er det Hobby Trade, og at det så bliver bragt videre bl.a. med DD vognene som Hobby Trades. Det er ligesom "pick a choise". Så bare en pointering af HVILKEN af de to optioner den gode Steffensen mener!
Altså for at skære det ud i pap. Ormstrups bemærkning er rigtig og at det er Hobby Trade der har formene og at det er McK der er forkert, ELLER at Hobby Trade og/eller Ormstrup der kommer med et falsum selvom det forholder sig som McK skriver (og Lokomotivet). At Ormstrup trækker sin bemærkning tilbage hvis det er McK der rettelig har formene, tjener til hans +side at vedgå en fejl.

Med venlig hilsen
Steffen Dresler

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af UTJ, 11/12 2018, 10:33 (1935 dage siden) @ Steff

Det er vel en strid om ejendom - det er der ingen fake news i.

Et firma, F 2010 er tvangsopløst og i likvidationen har McK angiveligt købt aktiver. Herfra bliver det meget grumset. Køberen af aktiverne mener at have købt noget (et uspecificeret antal formværktøjer), men hvorvidt det er godtgjort hvilke værktøjer F2010 ejede er vanskeligt at afgøre og det kan sagtens være dette der giver uklarheder og grundlag for strid.

Det næste vi kan fornemme er at køber egenhændigt har beslaglagt et antal formværktøjer der ligger i et andet land og derfor under en anden jurisdiktion. Det er det hvor jeg begynder at blive skeptisk, for den slags kræver prøvelse i det pågældende lands juridiske system. Ellers er det selvtægt mv, som jeg har beskrevet.

I denne strid kan det sagtens være sådan at de to parter ikke har orden i papirerne og derfor står det påstand mod påstand. Men som sagt er det drønende ulovligt at kræve aktiver, ejet af et (ganskevist tvangsopløst firma) firma udleveret til et andet firma i Kina uden berigtigelse og oversættelse af samtlige dokumenter, herunder godkendelse af udlevering hos de stedlige myndigheder.

Det siger sig selv, grundet min erfaring og beskrivelse af andre sager, at jeg ikke ville risikere den slags aktion i det pågældende land - konsekvenserne og risiko er simpelthen for store/høje. Men min beskedne erfaring vedkommer selvfølgelig ikke denne strid.

Dette er min analyse på baggrund af hvad jeg har hørt og læst fra flere sider. Derfor kan der godt være flere udlægninger, herunder hvor dobbeltdækker-forme ligger. Alle er vist enige om at McK har taget ensidig aktion i Kina, men hvorvidt dette er sket med stedlige myndigheders sanktion mangler vi at få oplyst. Dette sidste har vi ikke krav på, men Skat er altså ikke udøvende dér.

--
ئۇلغىك

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af bygger01, Herning, 11/12 2018, 10:20 (1935 dage siden) @ Steff

Jeg mener, at det omtalte opslag/reklame ( på et utal af steder på nettet ) om besøget hos DWA fortalte, at nogle forme blev hos DWA, og ikke kom til McK.

I et senere indlæg i går har Ormstrup også rettet her på Signalposten ( om det sket så tydelig på de andre steder ved ikke ).

Og det er så det oprindelige, jeg kaldte fake ...........

Du kan have ret i, at det måske var lidt for "frisk", men det var ment som en "vittighed" !

--
Jørgen Steffensen

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Steff, 11/12 2018, 11:54 (1935 dage siden) @ bygger01

Hej Jørgen

Det var faktisk også det jeg troede du mente, men blev altså ligepludselig i tvivl. Man skal holde fast når det drejer sig om Fredericia. Det er ligesom i gamle dag i højttaleren "Fredericia alle skifter" tilsyneladende;-)!

Ha´ en forhåbentlig fortsat god dag

Steffen Dresler

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Jan Bøgedal Slundt @, 13/12 2018, 00:45 (1934 dage siden) @ Steff

:-)
I stedet for at gætte om hvem der har hvad og hvorfor... så læn jer tilbage i stolen og se hvad der kommer fra hvem... vi kan alligevel hverken gøre fra eller til :-)
mvh
Jan

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af henho, Ringkøbing, 14/12 2018, 15:25 (1932 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Sund indstilling Jan :-)

Der er jo også et gammelt ordsprog, der siger : 'Kommer tid, kommer råd'

--
Med venlig hilsen

Henrik

DWA samt et besøg bag kulisserne hos hobby trade.

af Jan Bøgedal Slundt @, 14/12 2018, 16:59 (1932 dage siden) @ henho

:-)
Det gør ikke så meget, at der er længe imellem nye ting til hobby'en. Så kan Dan-Kortet nå at komme sig. Jeg har stadig et lille efterslæb :-)
Personligt har jeg en fast epoke & sted, så jeg med sindsro kan sige nej tak til de mange nye ting som kommer :-)
mvh.
Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak