Etylacetat(eddikeæter)

af finnjust, mandag 05. november, 2018, 18:05 (103 dage siden)

Hej Forum

Hvor pokker kan man købe etylacetat her i landet. Jeg købte for 40 år siden på mit lokale apotek, men nu ved man dårligt hvad det er.

Finnjust

Etylacetat(eddikeæter)

af disavelo, mandag 05. november, 2018, 21:42 (103 dage siden) @ finnjust

Google foreslår: https://www.frederiksen.eu/shop/product/ethylacetat-teknisk
Venlig hilsen. Søren

Etylacetat(eddikeæter)

af finnjust, tirsdag 06. november, 2018, 00:22 (103 dage siden) @ disavelo

Tak Søren

Jeg vil kontakte dem snarest for nærmere enkeltheder.

Etylacetat(eddikeæter)

af finnjust, tirsdag 06. november, 2018, 12:33 (103 dage siden) @ disavelo

Hej Søren

Desværre kan man ikke som privatperson købe hos Frederiksen, så jeg er lige vidt. De henviser til Apotek, byggemarked eller plantemarked.

Etylacetat(eddikeæter)

af Jan-Eddie @, tirsdag 06. november, 2018, 19:37 (102 dage siden) @ finnjust

Hej Finn.
Du kan som privatperson godt handle på Frederiksens webshop.
Se handelsebetingelser, hvor der bl.a. står:

16.7 FORSENDELSE TIL PRIVATKUNDER

Forsendelse sker med GLS. Du kan vælge enten at få sendt pakken hjem, hvilket koster kr. 106,00, eller at afhente pakken i en af GLS pakkebokse, hvilket koster kr. 49,00. Alle priser er ekskl. moms.
Forsendelse sker kun til danske adresser.

Med de venligste hilsener
Jan-Eddie

Etylacetat(eddikeæter)

af finnjust, tirsdag 06. november, 2018, 19:58 (102 dage siden) @ Jan-Eddie

Hej Jan-Eddie

Tak for oplysning. Jeg troede på, hvad de sagde hos kundeservice, så jeg var ikke inde og se på handelsbetingelser.

Etylacetat(eddikeæter)

af Thorbjørn Simonsen, mandag 07. januar, 2019, 11:46 (41 dage siden) @ finnjust

Hej Finn
En grund til de ikke ved hvad du mener er at du blander to ting sammen. Ethylacetat er det kemiske navn for Eddikesyre og kan købes i opløsning i dit almindelige supermarked. Eddikesyreæter er det forældede navn for ethyethanoat jvf, Kemisk Ordbog, 3. udgave, Nyt Teknisk forlag.

Med Venlig Hilsen
Thorbjørn

Etylacetat(eddikeæter)

af finnjust, mandag 07. januar, 2019, 12:01 (41 dage siden) @ Thorbjørn Simonsen

Jeg har ikke skrevet noget om eddikesyreæter. Ethylacetat og eddikeæter er det samme ikke. Iøvrigt har jeg fået fat i 200 ml.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk

Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen