H0 fragtskib i "pap" fra Scalescenes

af bygger01, 22/11 2011, 18:30 (4538 dage siden) @ bl

Der er kun nævnt scala 00 & N

Så er engelsk 00 ikke 1:76, så skibet bliver lidt større og målet er fra stævne til agter 600 mm, så omregnet er det ca. 525 mm

Så en god kopimaskine ....

H0 fragtskib i "pap" fra Scalescenes

af jhcn, Lystrup/Århus, 22/11 2011, 20:54 (4538 dage siden) @ bygger01

Størrelse er et spørgsmål om det print man laver. Jeg har købt skibet, og har fulgt vejledning til udprint i H0, hvilket vil sige at man printer pdf-filerne i 87%

Og når jeg så har fundet den rette mængde pap/karton - thjaa, så kommer jeg vel også igang med at bygge. Men umiddelbart er det et - for mig - stort projekt der ikke passer så godt med arbejde, børn, familie og alle de andre kedelige undskyldninger...

Henrik

--
Henrik

H0 fragtskib i "pap" fra Scalescenes

af bygger01, 22/11 2011, 22:54 (4538 dage siden) @ jhcn

Jeg læste godt noget om en PDF file ....

Betyder det, at vi i princippet kunne købe et færdigt print af Dig ???

H0 fragtskib i "pap" fra Scalescenes

af jhcn, Lystrup/Århus, 23/11 2011, 09:21 (4538 dage siden) @ bygger01

Det betyder at jeg har købt en PDF-fil - som jeg så til mig selv må printe alt det jeg orker. Så nej, du kan ikke købe den af mig, det forbyder min samvittighed mig altså :-)

Jeg synes også at filerne er så billige at det ville være fjollet. Skibet koster ca. 60 kr. og har den smarte detalje at man kan selv taste navn/havn ind inden man printer. Så flere print behøver altså ikke at være helt ens - hos mig bliver det nok til 2 skibe med hustruens og datterens navne :-)

Jeg har også købt en del murstens/beton/cement-papir til at bruge på bygninger etc. Jeg synes at det er smart - jeg kan altid lige printe nogle flotte mursten hvis jeg mangler dem. OG så går det jo stærkt når man køber noget nyt, alt sendes via mail, så selv en søndag aften hvor alt andet er lukket kan man komme videre.

ScaleScenes har min varmeste anbefaling - og for en god ordens skyld skal der rettes en tak til http://www.mj-blog.dk/ som satte mig på sporet af produktet!

--
Henrik

H0 fragtskib i "pap" fra Scalescenes

af bygger01, 23/11 2011, 12:33 (4537 dage siden) @ jhcn

Har Du også erfaringer med deres print til en kaj ??

Og hvis Du har printet skibet ud - hvor kraftig pap har Du brugt ??

H0 fragtskib i "pap" fra Scalescenes

af jhcn, Lystrup/Århus, 23/11 2011, 15:21 (4537 dage siden) @ bygger01

Desværre - jeg har ikke erfaringer med kajen.

Skibet er printet på papir, ikke pap eller karton. Papiret skal limes på pap i forskellige tykkelser, mest brugt er vist 1 og 2 mm. Jeg har ikke prøvet at bygge på skibet endnu, men regner med at få fat i noget skiltepap eller lignende. Jeg tror ikke jeg kan bruge papkasser, for her er siderne reelt ikke massive.

Nogle få ark kunne måske med fordel printes direkte på kraftig karton, men det er ikke det der umiddelbart lægges op til i vejledningen.

De andre print jeg har købt brugsretten til har jeg både printet på papir og karton - alt afhængig af hvad jeg skulle bruge det til.

--
Henrik

H0 fragtskib i "pap" fra Scalescenes

af Jørgen @, 3/12 2011, 13:38 (4527 dage siden) @ bl

I tyskland findes en producent der laver fine modeller af danske færger og Gedser station i Karton.
http://www.conys-modellbau.de/

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak