Fleischmann fundet på loftet

af Jan Kristensen, Kerteminde, 16/7 2018, 12:01 (2083 dage siden)

Kære togentusiaster.
Jeg har fundet mit elskede Fleischmann 1385D på loftet. Det fik jeg i julegave i 1969, så vidt jeg husker. Kan nogen fortælle mig, hvor man får det tog vurderet og evt. finder en ny ejer, der vil påskønne min gamle julegave?

Jan Kristensen - janvkristensen@gmail.com[image]

Fleischmann fundet på loftet

af Svend B J, 16/7 2018, 17:39 (2083 dage siden) @ Jan Kristensen

Kære togentusiaster.
Jeg har fundet mit elskede Fleischmann 1385D på loftet. Det fik jeg i julegave i 1969, så vidt jeg husker. Kan nogen fortælle mig, hvor man får det tog vurderet og evt. finder en ny ejer, der vil påskønne min gamle julegave?

Jan Kristensen - janvkristensen@gmail.com[image]

.
Tro nu ikke, at salget kan finansiere en rejse jorden rundt for hele familien :-) Men selvfølgelig kan der være en samler, som lige står og mangler denne model.
Hvorfor ikke i stedet sætte den op på en hylde som et minde fra barndommen/ungdommen?

--
Svend
[image]

Fleischmann fundet på loftet

af ptmadsen, Haderslev, 16/7 2018, 22:36 (2083 dage siden) @ Jan Kristensen
redigeret af ptmadsen, 16/7 2018, 22:44

Hej!
Lad nu være med at bruge pengene før skindet er solgt. Kassen ser noget slidt ud, men et sted imellem 400,00 og 800,00 dkk alt efter efterspørgsel.
Er det en om malet Belgiser?, = øverste lanterne i enderne er markeret med gult mærkat, kan det kun være et samler object. Med mindre du står og mangler pengene, lad den være til arvingerne.

Venlig hilsen
Peter Madsen

Fleischmann fundet på loftet

af UTJ, 17/7 2018, 07:31 (2082 dage siden) @ Jan Kristensen

Jeg ville forsøge at sælge den på tysk ebay med gode billeder af den. Det er svært t afgøre udfra opgivne priser hvad den kan blive solgt for, men DKK 1000-1500 er muligt. Salgspris skal være i EUR og medfølgende tekst skal være på tysk.

Her er et billede af den med to lamper, sakset fra ebay:

[image]

Fleischmann fundet på loftet

af Nordexpress, 24/7 2018, 12:38 (2075 dage siden) @ UTJ

Til en god beskrivelse hører hvorvidt den er køreklar eller den har ligget stille og ikke er set efter i 30 år. Samt flere gode billeder af netop dit lokomotiv.

Og vent til efter de tyske sommerferier.

Jernbanebøger

Tog - Alle tiders historie

Tog - Alle tiders historie
Pris 118 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak