Radius i spor 0

af Merete N-P @, 19/11 2011, 13:49 (4540 dage siden)

Jeg har været så letsindig at bestille nogle skinner på nettet og er nu kommet i tvivl om de overhovedet kan ligge på gulvet i værelset.
Det er buede LIMA skinner til spor 0 (1:45). Hvor stor er radius for disse skinner?
De er ikke kommet med posten endnu.

Meret N-P

Radius i spor 0

af Ole Pedersen @, 21/11 2011, 21:08 (4538 dage siden) @ Merete N-P

Det er buede LIMA skinner til spor 0 (1:45). Hvor stor er radius for disse skinner?


Hej Merete N-P

Diameteren for en cirkel er 1400 mm. Må jeg spørge hvad du har givet for Lima spor 0 skinnerne? Jeg har nogle lige og kurvede samt et par sporskifter som jeg gerne vil sælge og ved ikke hvad prisen skal være.

Mvh. Ole Pedersen

Radius i spor 0

af Michael Thomasberg, 22/11 2011, 12:28 (4537 dage siden) @ Ole Pedersen

Hejsa

Jeg ligger inde med en Lenz R1 kreds (900mm) som jeg gerne vil af med.

Vh
Michael Thomasberg

Radius i spor 0

af Merete N-P, 22/11 2011, 13:15 (4537 dage siden) @ Ole Pedersen

1,4 m er godt nok ikke ret meget til spor 0, men til en legebane på gulvet passer det mig fint.

Ole jeg har købt Lima-skinnerne på ebay. 36 buede og en transformator for 6 €.
Når fragt m.m. kommer oven i løber det op omkring et par hundrede kroner ialt.

Så håber jeg at kunne spare modeljernbanen for ivrige barnefingre de første par år.

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva
Pris 300 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak