Teknisk Museum II - lidt mere fra Højstrup+1 civil bede, OT

af Per Sørensen, 28/11 2015, 15:10 (3070 dage siden) @ h087

Ja det er unægteligt kønnere med grønt på træerne ved Højstrup, men det gælder vel alle steder...

Jeg ser ikke specielt frem til at høre, hvad en "civil bede" er, men jeg undgår det næppe!.
Det er vel i familie med en Rødbede, som vel en der render rundt på et halvrødt skibsværft og synger; "Jeg er svejser, jer har brandert på" på melodien "Jeg er Havren "..

Her ses bemeldte Skibsværft i 1906 (her ka vi vist glemme alt det der med ophavsret).
Jeg kan godt lide den måde banen er adskildt fra vejen på:
[image]

Henning du snakker i øst og i vest, men dine retninger omkring nord og syd ved Højstrup er helt korrekte.

Kvinden der bor i den tidligere jernbanerelateret bygning, fortalte mig at den har stået inde ved jernbanestationen i "Midtbyen".
Det er første og sidste gang jeg har hørt noget i Helsingør benævnt "Midtbyen". Er det ikke i Aarhus.

Bygningen skulle være nedrevet og genopført.
[image]
Det ligner en Borgerstue til rangerpersonalet - kan det være bygningen ude til højre?
[image]

Civilbeden -??
hmmm Har hørt om civilstanden og øvrigheden - måske sammentrækning herfra....

mvh

pediHg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak