Opråb på denne side virker ! :-)

af Per Hauberg, 19/10 2014, 00:08 (3471 dage siden) @ Per Hauberg
redigeret af Per Hauberg, 19/10 2014, 00:17

Fornylig skrev jeg i et indkast i denne tråd en indskudt sætning om "en anonym modelbaneforhandler på stepperne syd for Tranbjerg", som ikke ville sælge mig AC køretøjer.
Det ville den gode Finn li'egodt ikke have siddende på sig, så midt i min billetkø forleden aften stod manden fra stepperne med en fin pakke - og jeg er nu den glade indehaver af en nydelig - og velkørende F 658 med slæbesko og hele svineriet ! :-)
Bravo, gamle ven ! -Så ser jeg frem til de oprindeligt bestilte køretøjer ("Rulleskøjte" og "lokovogn") med tilsvarende udstyr -og glæder mig også til at komme på visit igen i den velassorterede gårdbutik på stepperne. :-D

F-maskinens ankomst gjorde mig tilpas nysgerrig til, at der for første gang i mange, mange år blev hentet nogle få meter skinner (Märklin C) frem fra gemmerne, så prøvekørsel kunne gennemføres.
Ved samme lejlighed kom der så strøm på nogle få af de mange indkøb, jeg har gjort (til skabet), mens modelhobbyen har hvilet. -Det var ikke alt sammen lige opmuntrende, må jeg sige: To Heljan MO afsporede konsekvent - og vel at mærke ikke begge to på det samme sted på testsporet, og lige så dårligt gik det med en MX. -Noget skuffende. Kan der være problemer med kombinationen af Heljan-hjul og C-skinner.
Mit første indfald efter endelig at få prøvet Heljans trækkraft-enheder er, at det nye anlæg nok skal ha' et stort hjørne med teamet "Henriksen, Åby sidespor". Dekorativt måske, men lidt trist med køretøjer til de priser. :-(

Epoke-skinnebussen gav udtryk for at ville tilkøres, og det skal den så blive snarest, hvorimod Maybach-vognen fra mit billede ovenfor og min lille Wismar-skinnebus (begge Märklin) kørte perfekt.

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak