Nybegynder igen - efter mere end 30 års pause

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 19/9 2014, 11:34 (3500 dage siden) @ Thomas Jespersen
redigeret af Claus E. Hansen, 19/9 2014, 12:09

Heljans damp fungerer helt fint her på K-skinner med slanke sporskifter og R4-kurver, men vær opmærksom på at kurverne ikke må være for skarpe, for så kræver det ombygning. Der kræves også et godt lagt spor.

Min E-maskine (Guldmodel med Faulhabermotor) kører nu helt fint, den er der ikke gjort noget ved. Det er en rigtig flot model, ligesom i virkeligheden.

Heljans MO, i hvert fald i de tidligere udgaver, lider af den fejl at ledningerne i dem ikke er de bedste, ligesom nogen af dem sidder ret tæt inde i den. På den konto har jeg en MO, der skal have skiftet ledningerne nu. Det gør nogen af forhandlerne ved jeg, hvis man ikke selv lige er til det.

Men det ændrer naturligvis ikke ved at det er en rigtig flot model, og den kører helt fint, ligesom den er uhyre alsidig.

Hobbytrades D-maskine er helt fin, og det samme er også S- og F-maskinen.

Skal jeg komme med en anke til D-maskinen, så er trækkraften ikke den bedste, og slet ikke på for stejle stigninger. Men det kan der så rådes bod på ved at lægge lidt vægt ind i førerhuset på den.

På S-maskinen har jeg skiftet det øverste af slæbeskoen til en Märklintype efter et godt tip inde på Sporskiftet.dk, da den oprindelige gav kortslutning i sporskifterne. Nu fungerer det helt fint.

Mvh
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak